Komunikaty PR

Smaczniejszej pracy sobie nie wyobrazisz! Pizzerman z certyfikatem.

2020-09-09  |  10:06
Biuro prasowe
Kontakt
Pełka Creatives
Pełka Creatives

Ekologiczna 16 lok 28
02-798 Warszawa
agnieszka.nowakowska|epcreatives.pl| |agnieszka.nowakowska|epcreatives.pl
(+48) 600 073 558
www.epcreatives.pl/

Czy wiesz, że pierwowzór pizzy powstał w starożytnym Egipcie? I że największą na świecie pizzę serwowano w Krakowie? Rekord Guinnessa należy do Polaków! Międzynarodowy Dzień Pizzy przypada na 9 lutego. Niemcy zjadają jej rocznie więcej niż Amerykanie, bo ponad 6,5 kg. To garść ciekawostek, dzięki którym zostaniesz mistrzem ceremonii na każdym spotkaniu. Ale jeszcze bardziej zaimponujesz znajomym, jeśli zostaniesz… certyfikowanym pizzermanem, a właściwie pizzerwoman. Nie da się? No to patrz!

Jeśli potrafisz robić prawdziwą, klasyczną pizzę – Twoje ciasto zachwyca, a dodatki komponują się z pysznym sosem – nie tylko możesz imponować na imprezach. Okazuje się, że masz w zanadrzu „zapasowy” zawód, tylko jeszcze o tym nie wiesz. Dzięki unijnemu systemowi ZSK już za chwilę będziesz mogła podejść do egzaminu, zdać go i otrzymać wiarygodny certyfikat, który ma numer Polskiej Ramy Kwalifikacji (tak jak na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej lub np. świadectwie maturalnym). Nieważne, że nie skończyłaś szkoły kulinarnej ani kucharskich kursów. Jeśli jesteś samoukiem – też OK. Egzamin ZSK zawsze sprawdza Twoje umiejętności, a nie to, w jaki sposób je nabyłeś – w tym przypadku wyczarowywania dzieł sztuki kulinarnej z wody, mąki i drożdży. Działa to tak jak popularne certyfikaty językowe: umiesz, podchodzisz do egzaminu, zdajesz i masz narzędzie, które zwiększa Twoje szanse na rynku pracy.

Jak podaje portalspożywczy.pl, istnieje tzw. Pizza Index. Wskaźnik pokazuje, ile osób w danym mieście przypada na jedną pizzerię – a zatem, jaki jest popyt i jaka konkurencja. Wynika z niego, że przeciętnie na jedną pizzerię przypada od 1,5 do 2,5 tys. mieszkańców w zależności od miasta, ale niektóre, jak Warszawa, sięgają do prawie 8 tys. pizzolubów na lokal. Jest popyt. A jeśli jest popyt – są także miejsca pracy. Warto zatem zawalczyć o przestrzeń dla siebie. Marzyłaś o tym, by zawodowo robić to, co kochasz? Wykorzystać swoją pasję, by zarabiać? Możesz przekwalifikować się… a jeśli dopiero startujesz na rynku pracy, to taki as w rękawie otwiera Ci kolejną z dróg.

Ale wracając do „smacznych” ciekawostek, czy wiesz, że…

  • Pierwsza pizzeria powstała w Neapolu w 1830 roku.
  • Pizzę w USA rozpowszechnili włoscy żołnierze podczas II wojny światowej.
  • Pizzę hawajską wymyślono w… Kanadzie!
  • Nazwa pizzy margherity powstała na cześć włoskiej królowej Małgorzaty Sabaudzkiej – wymyśliła ją w 1889 roku lokalna pizzeria. I tak już zostało!
  • Rekord w najszybszym zjedzeniu pizzy należy do Amerykanina, który zjadł placek o średnicy 30 cm w zaledwie 41,31 s.
  • Każdego roku na świecie sprzedaje się 5 mld pizz.

Więcej informacji o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji można znaleźć na stronie: www.kwalifikacje.edu.pl

Foto: Pixabay

 

 

Kontakt dla mediów:

Marcin Bartnicki
Instytut Badań Edukacyjnych

rzecznik prasowy
e-mail: m.bartnicki@ibe.edu.pl
tel. kom. +48 603 302 760

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Pełka Creatives
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.