Spacer lepszy niż zakupy
W okresie wiosenno-letnim wszystko budzi się do życia, a wtedy chętniej wybieramy spacer na łonie natury niż przebywanie w zatłoczonych pomieszczeniach czy rozgrzanych do czerwoności samochodach. Aż 61% Polaków przyznaje, że w tym okresie zamiast iść do sklepu wolałoby zażywać aktywności na świeżym powietrzu – tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie marki Barbora Polska.
Zakupy spożywcze przez Internet to nie tylko trend, ale także rozwiązanie, które świetnie sprawdza się w sezonie wiosenno-letnim. Potwierdzają to respondenci badania przeprowadzonego na zlecenie internetowego sklepu spożywczego Barbora Polska. Zdaniem aż 60% respondentów jest to oszczędność czasu, ponad 50% uważa, że dzięki temu unika tłumów w sklepach stacjonarnych. Blisko połowa badanych docenia fakt, że nie trzeba dźwigać ciężkich toreb, a cztery osoby na dziesięć (41%) wolą zamienić przeszukiwanie półek sklepowych na spacer. Prawie 13% badanych wskazało, że dzięki zamówieniom spożywczym online łatwiej jest zorganizować spontaniczne spotkanie na działce.
Badani zostali zapytani także o to, co zrobiliby z zaoszczędzonym w ten sposób czasem. Najwięcej odpowiedzi (61,4%) wskazywało na aktywność fizyczną na świeżym powietrzu – spacer z psem, rower, pielenie ogródka czy bieganie. Około 52% badanych przeznaczyłoby ten czas dla rodziny, a mniej więcej tyle samo wskazało na rozwijanie swoich pasji/hobby typu ścianka wspinaczkowa, basen, książka, gry planszowe itp. Co trzecia osoba wolałaby wykorzystać zaoszczędzony czas na dłuższy sen, a zaledwie 13% respondentów przyznało, że w tym czasie mogliby dłużej popracować.
– Wyniki te pokazują, że Polacy wiedzą, jak ważne jest odnalezienie równowagi między obowiązkami i codzienną organizacją, a angażowaniem się w aktywności, które dają satysfakcję i zadowolenie – mówi Agnieszka Śliwka-Stachowiak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Barbora Polska i dodaje – Przebywanie na łonie natury nie tylko sprzyja zdrowiu fizycznemu, ale także poprawia samopoczucie i równowagę psychiczną. Czas spędzony na zewnątrz ma również ogromne znaczenie dla naszych relacji społecznych. Spotkania na świeżym powietrzu, pikniki w parku, czy grillowanie na działce tworzą niesamowite okazje do budowania więzi z rodziną i przyjaciółmi. Cieszymy się, że dzięki zakupom online dajemy naszym klientom przestrzeń na spędzanie chwil z bliskimi, które są okazją do tworzenia niezapomnianych wspomnień.
Zdaniem większości badanych, w okresie wiosenno-letnim najbardziej pożądane do kupienia przez internet są chemia gospodarcza (55%) i produkty do codziennej higieny i pielęgnacji (53%). Blisko 44% badanych chętnie zamawia produkty na grilla, takie jak brykiet, tacki, dressingi, patyczki na szaszłyki, itd. Jedna osoba na cztery kupuje przez internet suche produkty spożywcze, a około 16% - napoje.
Idąc za głosem respondentów i przenosząc część naszych codziennych obowiązków do sfery internetowej, możemy zyskać więcej czasu na odkrywanie uroków natury, spotkania w plenerze i korzystanie ze sprzyjającej pogody, a przede wszystkim pomoże nam to osiągnąć równowagę między tym co „należy”, a tym czego „chcemy”. W ten sposób mamy szansę dostarczyć skórze niezbędnej witaminy D i cieszyć się zarówno aktywnym stylem życia jak i wygodą oraz oszczędnością czasu, jaką niosą za sobą zakupy online.
W materiale wykorzystano wyniki badania, przeprowadzonego na zlecenie marki Barbora przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research w kwietniu 2023 roku, N = 1000.
Więcej informacji: www.barbora.pl

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii


Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Muzyka

Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system
Wokalistka zapewnia, że mocno kibicuje Justynie Steczkowskiej w drodze po zwycięstwo w 69. Konkursie Piosenki Eurowizji w Szwajcarii. I choć te zmagania mają drugie dno i nie zawsze liczą się tylko umiejętności wokalne reprezentantów poszczególnych krajów, to Marta Wiśniewska wierzy, że talent i potencjał polskiej gwiazdy będą ponad wszelkimi podziałami. Tancerka zaznacza też, że ona sama nie wzięłaby udziału w tym konkursie.
Konsument
Eksperci apelują do Ministerstwa Zdrowia o zmianę w polityce nikotynowej. Powinna lepiej chronić dzieci i młodzież

Wprowadzanie kolejnych zakazów w ustawie tytoniowej nie przyniesie spodziewanego rezultatu – oceniają lekarze i terapeuci pracujący z osobami uzależnionymi. Według nich należy osobno rozpisać działania rozwiązujące problem na poziomie osób dorosłych, które już palą, i te, które będą nakierowane na ochronę dzieci i młodzieży przed dostępem do wyrobów nikotynowych. Stowarzyszenie Jump93 wraz z przedstawicielami środowisk psychiatrycznych i zdrowia publicznego zaapelowało o systemowe podejście do polityki nikotynowej, z uwzględnieniem potencjału strategii redukcji szkód.
Prawo
Rząd planuje dalsze zmiany w opiece wczesnodziecięcej. Ma to pomóc odwrócić negatywne trendy demograficzne

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej prowadzi prekonsultacje dotyczące dalszych etapów reformy opieki wczesnodziecięcej i podkreśla, że jest to jedno z kluczowych zadań podjętych przez resort. Ma to pomóc w zatrzymaniu negatywnych trendów demograficznych. W 2024 roku w Polsce urodziło się 252 tys. dzieci, czyli o ponad 20 tys. mniej niż w poprzednim roku i najmniej w całym okresie powojennym.