Spacer może zdziałać cuda: Niantic świętuje Światowy Dzień Chodzenia
1 października obchodzimy Światowy Dzień Chodzenia. Niantic – poprzez swoje produkcje – przenosi cyfrowe przygody użytkowników na świeże powietrze i zachęca do spacerów lub innych aktywności fizycznych. Oparte na platformie AR Lightship gry zacierają granice między światem wirtualnym i rzeczywistym oraz mobilizują do odkrywania świata i ruchu. Tylko w tym roku gracze tytułów Niantic grając przeszli ponad 14,9 miliarda kilometrów!
Niezależnie od tego, czy chcesz ukończyć swój Pokedex, sadzisz kwiaty za pomocą Pikmin Bloom, czy polujesz na potwory w prawdziwych parkach w Monster Hunter Now, w grach Niantic liczy się każdy krok. Firma wierzy w siłę wspólnych przygód z innymi graczami i budowanie społeczności, która motywuje do ruchu, jednocześnie ciesząc się korzyściami płynącymi z przebywania na świeżym powietrzu. Potwierdzeniem tego jest sierpniowe badanie przeprowadzone wśród graczy Pokémon GO [1]:
● 72% graczy stwierdziło, że gra w Pokémon GO zachęciła ich do częstszych ćwiczeń na świeżym powietrzu.
● 68% graczy stwierdziło, że jednym z głównych powodów, dla których grają w Pokémon GO, jest zachęta do wyjścia na zewnątrz.
● 60% zawodników stwierdziło, że pomogło im to poprawić sprawność fizyczną.
● 74% graczy stwierdziło, że Pokémon GO pomogło im nawiązać nowe przyjaźnie, kontakty lub znaleźć społeczność.
– W Niantic wierzymy, że możemy wykorzystać technologię i opierając się na „rzeczywistości” rzeczywistości rozszerzonej, zachęcić wszystkich, łącznie z nami, do wstania, wyjścia na zewnątrz i nawiązania kontaktu z ludźmi i otaczającym nas światem – mówi John Hanke, dyrektor generalny Niantic. – To jest to, do czego my, ludzie, się urodziliśmy, co jest wynikiem dwóch milionów lat ludzkiej ewolucji i w rezultacie to właśnie czyni nas najszczęśliwszymi. Technologię należy wykorzystywać do ulepszania podstawowych ludzkich doświadczeń, a nie do ich zastępowania”.
Oto kilka historii o pieszych przygodach z całego świata, opowiedzianych przez społeczność Odkrywców Niantic:
Gra Ingress
– Obecnie zamiast grać w Ingress jako grę pomiędzy frakcjami, wolę odkrywać miejsca w mojej okolicy i znane miejsca podczas podróży, spacerując po portalach – powiedział Agent Ingress Shinshou-san. – Dołączenie do przygotowań do nieoficjalnych zajęć poprzez wykorzystanie umiejętności każdego Agenta i wspólne spędzanie czasu to kolejna wyjątkowa część Ingress, różniąca ją od innych gier, co sprawia mi przyjemność.
Peridot
– Po stracie psa, który był i nadal jest dla mnie rodziną, poczułam się zagubiona i samotna. Nie chciałam wychodzić na dwór ani spotykać się z innymi – powiedziała Chantal B., Hodowca Periodów z Holandii. –Wtedy pojawił się Peridot. Posiadanie wirtualnego zwierzaka przywróciło mi uśmiech i pomogło mi znów wyjść na zewnątrz. Widok mojego Peridot biegnącego obok mnie, gdy idę na spacer, sprawia, że czuję się mniej samotny i zdrowy! Moi przyjaciele mówią, że obserwowali, jak rozkwitam wewnętrznie na nowo.
Pikmin Bloom
– Pikmin Bloom został wydany w tym samym czasie, gdy moja żona Gianni i ja po raz pierwszy przeprowadziliśmy się do Japonii. Żyjemy w małym miasteczku, w którym jest niewielu obcokrajowców i niewiele osób mówiących po angielsku. W dniu premiery zestawu Tiny Book Decor Pikmin odwiedziliśmy naszą lokalną bibliotekę. To właśnie tam spotkaliśmy lokalnego gracza, który od razu zapytał nas „Pikmin Bloom?” z wielkim uśmiechem. Pomimo bariery językowej nie trzeba było długo czekać, aby zostać najlepszymi przyjaciółmi! Od tego czasu odbyliśmy razem wiele wycieczek objazdowych z okazji Community Days, specjalnych wydarzeń lub w poszukiwaniu nieuchwytnego wystroju Pikmin. W ostatnich latach nie byłem zbyt aktywny fizycznie, ale tej wiosny postawiłem sobie za cel codzienną jazdę na rowerze, aby zmaksymalizować liczbę monet Pikmin Bloom, niezależnie od pogody. Widziałem części mojego miasta, na które inaczej nigdy bym się nie natknął, i uwielbiam przedstawiać Gianni wszystkie nowe, fajne miejsca, które znajduję. Nie zawsze było łatwo wstać z łóżka w weekendy lub zmobilizować się po długim dniu w pracy, ale Pikmin Bloom utrzymywał mnie w motywacji i nadal nie opuściłem ani jednego dnia, odkąd zacząłem grę w kwietniu – podsumowuje John J. z Japonii.
Pokémon GO
– Pokémon GO pomogło mi poznawać ludzi. Dzięki temu zawsze miałem z kim chodzić i grać. Pomogło mi to również utrzymać motywację do dalszego ruchu i pracy nad sobą. – zauważył Matt C., ojciec dwójki dzieci z Pensylwanii, który w zeszłym roku przeszedł 2000 mil (ponad 3200 km), grając w Pokémon GO (ok. 8 km dziennie).

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.