Sprzątaj polskie Tatry z Biedronką
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
To wolontariusze, którzy w ramach akcji „Czyste Tatry” zadbają o piękno gór, sprzątając je ze śmieci. Do działania przyłączyła się sieć Biedronka, wspierając akcję finansowo i zapewniając produkty spożywcze do pakietów startowych. Kto chce dołączyć do ochotników, wciąż może to zrobić.
W 2019 roku Tatrzański Park Narodowy odwiedziło 3,7 mln osób. Niestety, część z nich nie doceniła piękna gór, bo jak szacują władze Tatrzańskiego Parku Narodowego, po sezonie letnim turyści zostawili ponad 20 ton odpadów. Tak jest co roku.
Śmieci to nie tylko problem estetyczny. Są też zagrożeniem dla przyrody i zwierząt. Ja sam od ponad 25 lat jestem czynnym tatrzańskim turystą i miłośnikiem Tatr. Dlatego gorąco zapraszam do udziału w tegorocznej akcji „Czyste Tatry”. To unikalna możliwość spędzenia czasu na wolnym powietrzu w otoczeniu majestatycznych gór, połączona z dbaniem o ich piękno. Ta profesjonalnie przygotowana akcja co roku gromadzi rzeszę fantastycznych ludzi o wielkim sercu i ogromnej wrażliwości na losy naszych gór
mówi Tomasz Grzegorczyk, dyrektor działu jakości produktów świeżych i bezpieczeństwa żywności sieci sklepów Biedronka
W organizowanej przez Stowarzyszenie Czysta Polska akcji „Czyste Tatry” może wziąć udział każdy. Warunek jest jeden: dużo pozytywnej energii. O to, by uczestnikom akcji nie zabrakło jej w trakcie górskiej wędrówki zadbała sieć sklepów Biedronka, każdemu wolontariuszowi zapewniając darmowy prowiant na start. Szybkie znalezienie punktów rejestracji i oddawania zebranych odpadów ułatwią mapki dołączane do pakietu startowego. Pakiet zawiera też m.in. worki na śmieci i koszulki z ilustracją Andrzeja Mleczki.
To dla mnie osobista radość i satysfakcja, że tak rozpoznawalna i ceniona w Polsce marka jak Biedronka włącza się aktywnie w edukację ekologiczną naszego społeczeństwa. Dzięki wsparciu idei, która przyświeca projektowi „Czyste Tatry”, możemy dotrzeć z pozytywnym przekazem do milionów Polaków. Z takim partnerem jak Biedronka łatwiej wziąć na barki odpowiedzialność za poprawę kondycji środowiska naturalnego
komentuje Rafał Sonik, prezes Stowarzyszenia Czysta Polska, przedsiębiorca i kierowca rajdowy.
Sprzątasz = wygrywasz
Na wolontariuszy, którzy podzielą się w internecie swoim udziałem w sprzątaniu Tatr, czekają liczne nagrody. 10 osób, które w dniu wydarzenia opublikuje najciekawsze zdjęcia z hashtagiem #CzysteTatryzBiedronką na swoim Facebooku lub Instagramie, otrzyma pakiety z niespodzianką, a najciekawsze trzy fotografie dostaną również bony na 200 zł do wykorzystania w dowolnej Biedronce przez kolejne 6 miesięcy.
Nie tylko jeden dzień w roku
Biedronka wspiera Stowarzyszenie Czysta Polska nie tylko w dniu akcji sprzątania tatrzańskich szlaków. Do udziału w wydarzeniu zachęcają klientów lokalne sklepy, m.in. w Zakopanem. Na rzecz stowarzyszenia Biedronka przekazała też część dochodu ze sprzedaży książki o Eko Słodziakach. Do organizacji trafiła złotówka za każdy egzemplarz sprzedany w Światowy Dzień Środowiska (5 czerwca br.)
Do udziału w projekcie „Czyste Tatry” można się zgłosić poprzez stronę internetową stowarzyszenia lub na miejscu, w jednym z punktów rejestracji (nad Morskim Okiem, w Punkcie Informacji Turystycznej pod Gubałówką, w Kuźnicach oraz Dolinach: Kościeliskiej, Małej Łąki, Strążyskiej lub Chochołowskiej).
Lidl rozpoczyna kampanię UEFA EURO 2024: LIDL KIDS TEAM
Świętuj Dzień Włókniarza z włókniarkami z dawnego „Poltexu”
Festiwal Karuzel z historią w Manufakturze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Żywienie
Prawie 60 proc. Polaków podejmowało próby odchudzania. U większości efekty były krótkotrwałe i powodowały problemy zdrowotne
Trzech na pięciu Polaków ma za sobą próby odchudzania, a w tej grupie więcej jest kobiet – wynika z raportu Centrum Respo. Odchudzamy się z różnym skutkiem, najczęściej osiągamy efekty, ale okazują się one krótkotrwałe. Może o tym świadczyć informacja, że 54 proc. odchudzających się Polaków w ostatnich pięciu latach podchodziło do diety między dwa a pięć razy, a co 10. nawet częściej. Jak podkreślają autorzy raportu, to, że wielu Polaków się odchudza, nie jest niczym niepokojącym, ale jest kilka czynników, które czynią kulturę dietetyczną toksyczną. Jednym z nich jest wczesny wiek rozpoczynania odchudzania, ale też negatywne skutki diet, również dla zdrowia psychicznego.
Edukacja
Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem
Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.
Muzyka
Luna: Trochę podupadłam na zdrowiu i mój głos nie działa tak, jak bym chciała. Czuję się bezradna i bezsilna
Przed wyjazdem na Konkurs Eurowizji reprezentantka Polski nie ukrywa, że boryka się z problemami zdrowotnymi, a bezradność i zwątpienie mieszają się z nadzieją i chęcią pokonania swoich słabości. By jak najlepiej zadbać o swoje struny głosowe, na jakiś czas zrezygnowała z koncertów. Teraz robi wszystko, by jej głos wrócił do formy i by mogła godnie się zaprezentować na scenie w Malmö.