Komunikaty PR

Starbucks walczy z marnowaniem żywności – teraz w całej Polsce

2020-05-07  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania Mat. pras. ( 0.1 MB )

Starbucks od kilku miesięcy walczy z marnowaniem żywności w ramach współpracy z Too Good To Go. Wraz z ponownym otwarciem kawiarni w opcji na wynos, od 4 maja w aplikacji dostępne są wszystkie lokale działające na terenie całego kraju. Już teraz z możliwości ratowania paczek-niespodzianek mogą cieszyć się mieszkańcy Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Szczecina, Poznania, Łodzi, Katowic, Wrocławia, Zielonej Góry i Bydgoszczy.

Starbucks to pierwsza ogólnopolska sieć kawiarni, która dołączyła do Too Good To Go. Teraz, wraz ze złagodzeniem części rządowych restrykcji, wszystkie należące do sieci lokale w 11 miastach Polski, przystępują do walki z marnowaniem. Dzięki temu mieszkańcy wielu miast, gdzie Too Good To Go nie miało jeszcze swojej oficjalnej premiery, mogą śmiało zacząć ratować żywność przed wyrzuceniem.

Od początku współpracy, Pogromcy Marnowania Jedzenia, jak nazywani są użytkownicy Too Good To Go, uratowali wraz z siecią Starbucks ponad 15 tysięcy posiłków, co odpowiada 38 tys. kg CO2. To tyle ile emituje samolot lecący 8 razy dookoła świata!

 - Współpraca z Too Good To Go od samego początku daje nam wiele satysfakcji. Do tej pory w aplikacji byliśmy dostępni w Warszawie, Krakowie i Trójmieście, ale teraz użytkownicy mogą ratować nasze paczki-niespodzianki z niesprzedanymi produktami: kanapkami, deserami, sałatkami i nabiałem, w aż 73 kawiarniach Starbucks w 11 polskich miastach! Zachęcamy do dołączania do inicjatywy także inne lokale gastronomiczne. Czy warto? Liczby mówią same za siebie – mówi Kasia Pijanowska, Brand Manager w Starbucks Polska.

Jak to działa?

Too Good To Go w prosty sposób łączy użytkowników aplikacji, z miejscami takimi jak: kawiarnie, cukiernie, restauracje, hotele czy sklepy, gdzie na koniec dnia zostaje niesprzedana żywność, która choć świeża, ze względu na przepisy musiałaby zostać wyrzucona. W Polsce, aplikacja zyskała popularność wśród 177 tysięcy użytkowników, którzy przechwycili ponad 100 tysięcy paczek-niespodzianek.

- Rzeczywistość z jaką musimy się mierzyć, w związku z pandemią pokazuje, jak niewydolne są nasze systemy. Marnowanie żywności jest jednym z problemów, który wymaga pilnych działań i współpracy, zarówno nas-konsumentów, jak i biznesów. Cieszymy się, że ogólnopolskie sieci, takie jak Starbucks, z całą mocą angażują się w niwelowanie marnotrawstwa we wszystkich lokalach. To ważny krok i informacja, że jesteśmy razem w naszych staraniach o świat bez marnowania - mówi Karolina Woźniak, PR Managerka Too Good To Go.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Joanna Liszowska: Kobiety powinno się doceniać na co dzień. Ale 8 marca można szczególnie wyrazić swoją sympatię

Aktorka uważa, że Dzień Kobiet to miła tradycja i należy ją pielęgnować. Nie trzeba wiele, by na twarzy płci pięknej pojawił się uśmiech. Wystarczą życzenia, symboliczny kwiatek czy okolicznościowy upominek. Joanna Liszowska podkreśla, że w teatrze czy na planie serialu koledzy z branży 8 marca zawsze stają na wysokości zadania i sprawiają radość paniom ze swojego otoczenia. Marta Wierzbicka natomiast zaznacza, że dla niej nie jest to szczególna okazja do świętowania. Po prostu dzień jak każdy inny.

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.