Komunikaty PR

Startują Sustainability Talks dla młodych pasjonatów zrównoważenia

2023-03-15  |  17:00
Biuro prasowe
  • Do 2050 roku północna część Polski może zostać zalana przez Morze Bałtyckie.
  • To prawdopodobny scenariusz, który może być efektem podnoszenia się wód w skali globalnej w wyniku zmian klimatu. Trzeba działać natychmiast.
  • Szczególnie ważną rolę pełnią młodzi ludzie – to do nich adresowane są warsztaty mające na celu popularyzację życia w sposób zrównoważony.

Warszawa, 15 marca 2023 – 50 studentów i studentek z 15 uczelni z całego kraju: takim sukcesem frekwencyjnym zainaugurowano nową inicjatywę popularyzacji zrównoważonego rozwoju wśród młodych – Sustainability Talks. To cykl otwartych, bezpłatnych szkoleń połączonych z warsztatami dla studentów i studentek, podczas których młodzi ludzie zapoznają się z wybranym tematem, poznając go z perspektywy nauki oraz dobrych praktyk biznesu. Efektem każdego ze spotkań będą autorskie kreatywne pomysły studentów i studentek – aby zdobyta wiedza miała praktyczne zastosowanie. Organizatorem jest Bayer, a pierwsza edycja została przygotowana we współpracy z prof. dr. hab. Tymonem Zielińskim, oceanografem i fizykiem atmosfery oraz zespołem Badania i Edukacji o Klimacie i Oceanach z Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk. Tematem spotkania były dane dotyczące oceanów i zmian klimatu.

 

– By utrzymać dzisiejszy styl życia, ludzkość potrzebowałaby aż trzech planet. Mamy tylko jedną – i nie ma już czasu: trzeba działać tu i teraz. W przeciwnym razie jakość życia za 20-30 lat drastycznie spadnie. Dostęp do żywności czy do opieki zdrowotnej może być dużo trudniejszy. – mówi Markus Baltzer, prezes firmy Bayer – Szczególną rolę odgrywają młodzi, którzy dziś stanowią ponad połowę ludności świata. Stąd nasz pomysł: adresowane do studentów i studentek praktyczne warsztaty popularyzujące zrównoważone życie. Cieszę się, że pierwsza edycja przyciągnęła aż 50 młodych ludzi z uczelni w Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i innych miast.

 

Sytuacja jest alarmująca: mieszkańcy Polski coraz silniej będą odczuwali negatywne skutki zmian klimatu.

 

– Za nieco ponad dwie dekady północ Polski, w tym Gdańsk, Nowy Dwór Gdański, Elbląg oraz ich okolice, mogą zostać zalane wodami Bałtyku. Przy takim scenariuszu nowy przekop Mierzei Wiślanej może prowadzić do portu, który znajdzie się pod wodą – prognozuje prof. dr hab. Tymon Zieliński z Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk – To realny scenariusz. Zmiany klimatu wpływają na globalny wzrost poziomu wód. A to tylko jedna z konsekwencji, którą odczujemy w Polsce. Dlatego trzeba już dziś współpracować z najmłodszym pokoleniem nad zmianą stylu życia. To świetni, kreatywni ludzie – pełni pomysłów i innego podejścia, którym my – starsze generacje – możemy się inspirować.

 

Ważnym elementem spotkania było poznawanie śladu wodnego – czyli wielkości zużycia wiążącego się z wytworzeniem danego produktu. Prof. Zieliński przytoczył szokujące dane: stworzenie kurtki z poliestru pochłania 18 000 litrów wody, kilogram czekolady 17 000, wołowiny 15 000, a para jeansów 8 000. Dlatego tak ważne jest ograniczanie konsumpcji, niemarnowanie żywności, kierowanie się w codziennych wyborach świadomością o koszcie środowiskowym stylu życia. Zachęcano, by zastanowić się nad korzystaniem z promocji, oferujących kilka produktów za atrakcyjną cenę: czy naprawdę potrzebujemy dodatkowej rzeczy?

 

– Cieszę się, że trafiłam na warsztaty – mówi Julia z Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, która o spotkaniu dowiedziała się z uczelnianej listy dyskusyjnej – Bardzo interesuję się zrównoważonym życiem i szukam dodatkowych informacji na ten temat. Dziś zaskoczyły mnie informacje o tym, że część Polski może znaleźć się pod wodą. Właśnie dlatego trzeba działać już teraz i tak naprawdę każdy z nas może coś zrobić, nawet małymi kroczkami.

 

Podczas sesji warsztatowej i networkingu studenci pracowali nad pomysłami projektów, odpowiadających na wyzwanie: w jaki sposób zaangażować milion ludzi, by dane dotyczące oceanów i zmian klimatu stały się zrozumiałe. Praca w grupach przyniosła niezwykle ciekawe projekty, m.in. pomysł gry familijnej popularyzującej różne obszary zrównoważonego rozwoju – uzyskał on największą liczbę głosów uczestników. Dzięki współpracy z organizatorami studenci będą mieli możliwość zaprezentować swój projekt w przestrzeni publicznej .

 

Kolejny warsztat z cyklu Sustainability Talks planowany jest za kilka miesięcy. Inicjatywa organizowana jest w ramach #ThankYouScience – autorskiego programu Bayer Polska, popularyzującego zaufanie do nauki w przestrzeni publicznej.

 

 

O firmie Bayer

Firma Bayer to międzynarodowe przedsiębiorstwo, którego działalność skupia się na obszarach nauk Life Sciences, jakimi są ochrona zdrowia i produkcja żywności. Jej produkty i usługi mają na celu przyniesienie korzyści ludziom i planecie poprzez wspieranie wysiłków zmierzających do przezwyciężenia głównych wyzwań związanych z rosnącą i starzejącą się populacją globalną. Bayer angażuje się w zrównoważony rozwój i wywieranie pozytywnego wpływu poprzez swoją działalność. Jednocześnie Grupa dąży do poprawy rentowności i tworzenia wartości poprzez innowacje i wzrost. Marka Bayer oznacza zaufanie, niezawodność i jakość na całym świecie. W roku podatkowym 2022 Grupa zatrudniała około 101 000 osób, a wartość jej sprzedaży wyniosła 50,7 mld euro. Wydatki na badania i rozwój – przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych – wyniosły 6,2 mld euro. Więcej informacji na stronie internetowej www.bayer.com.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edukacja

Zaspokajanie potrzeb behawioralnych kota pomaga w budowaniu z nim pozytywnych relacji. Kluczem jest poznanie jego typu osobowości

Dobrostan kotów w dużej mierze zależy od właściwej opieki. Niezwykle istotne jest zaspokajanie ich potrzeb behawioralnych, wśród których ważne jest poczucie bezpieczeństwa, ale również m.in. prawidłowa dieta czy też instynkt łowiecki. Dla opiekunów pomocne w tym może być poznanie typu osobowości swojego kota. Już 7 sierpnia 2025 roku w specjalnej strefie WHISKAS przed wejściem do centrum handlowego Westfield Arkadia w Warszawie każdy będzie mógł wziąć udział w specjalnym Quizie Osobowości Kota i spotkaniu z behawiorystą.

Media

Tomasz Jacyków: W tym sezonie w Polsacie jest dużo „spadochroniarzy” z innych stacji. Ja nie oglądam telewizji w ogóle

Co prawda stylista zaznacza, że nie ogląda telewizji, ale pojawił się na prezentacji jesiennej ramówki Polsatu. To dla niego okazja, by nie tylko samemu się pokazać na ściance w nietuzinkowym stroju, ale także podejrzeć, co pozostali postanowili na siebie założyć. Tomasz Jacyków zauważa też, że do stacji dołączyły niedawno nazwiska wcześniej kojarzone z innymi kanałami, jest więc ciekawy, jakie będą efekty tej współpracy.