Komunikaty PR

„Strzelam mądrze w Sylwestra” – zasady bezpiecznego korzystania z fajerwerków

2020-12-18  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Kamila Zawadzka
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
00-197 Warszawa
kamila.zawadzka|goodonepr.pl| |kamila.zawadzka|goodonepr.pl
+ 48 796 996 267
www.goodonepr.pl/
Do pobrania 12 ( 0.12 MB )

W tym roku nie odbędą się huczne imprezy sylwestrowe organizowane przez miasta i gminy. Zapewne nie zabraknie jednak prywatnych pokazów sztucznych ogni, które na stałe wpisały się w tradycję witania Nowego Roku. Mimo licznych ograniczeń związanych z pandemią, odpalanie fajerwerków jest dozwolone. O tym, jak bezpiecznie się z nimi obchodzić, przypomina Fundacja Rozwoju i Edukacji Pirotechnicznej.

Zgodnie z wprowadzonymi przez rząd obostrzeniami, rok 2020 musimy pożegnać z zachowaniem reżimu sanitarnego, a jeśli na imprezie, to bardzo kameralnej. Możemy świętować w gronie rodziny i znajomych, ale nie powinniśmy zapraszać więcej niż pięciu osób z zewnątrz. Dopuszczalny jest zakup materiałów pirotechnicznych oraz organizowanie prywatnych pokazów sztucznych ogni. Należy jednak sprawdzić czy nie koliduje to z lokalnymi przepisami i nie będzie przeszkadzało sąsiadom. Warto też zadbać o podstawowe zasady bezpieczeństwa, zatroszczyć się o własne zdrowie oraz komfort domowych zwierząt – tłumaczy Marta Smolińska, wiceprezes Fundacji Rozwoju i Edukacji Pirotechnicznej.

Kup fajerwerki z pewnego źródła

Pierwszym krokiem do zorganizowania bezpiecznego pokazu jest zakup fajerwerków pochodzących ze sprawdzonego, legalnego źródła. Powinniśmy nabywać je jedynie w sklepach i na specjalnych stoiskach, a nie przypadkowych straganach. Warto zwrócić uwagę na to, czy sprzedawca jest osobą kompetentną i potrafi nam pomóc w doborze materiałów. Fajerwerki powinny posiadać oznakowanie CE umieszczone w widocznym miejscu na opakowaniu, które świadczy o tym, że materiał spełnia normy dopuszczenia na rynek europejski. Do każdego produktu musi być dołączona instrukcja obsługi w języku polskim, z którą trzeba się zapoznać. Opakowania materiałów powinny być oryginalne i pozbawione uszkodzeń – nie może być na nich wybrzuszeń, przecięć czy pęknięć.

Wybierz właściwe miejsce

Jednym z najważniejszych elementów przygotowań do pokazu jest wybór odpowiedniego miejsca. Nie wolno odpalać materiałów w zamkniętych pomieszczeniach, a także z okien, balkonów czy tarasów. Teren powinien być otwarty, oddalony od skupisk ludzi, zabudowań, drzew czy linii energetycznych. Warto także sprawdzić, czy w pobliżu nie znajdują się szpitale, placówki opiekuńcze, domy opieki społecznej czy schroniska dla zwierząt.

Odpal materiały zgodnie z instrukcją

Należy pamiętać o tym, że każdy z rodzajów materiałów pirotechnicznych zachowuje się nieco inaczej, dlatego tak ważne jest zapoznanie się z instrukcją. Inne środki ostrożności zachowamy przy rakietach, a inne przy rzymskich ogniach. Zawsze należy odpalić jedynie końcówkę lontu, a następnie oddalić się na bezpieczną odległość. Pod żadnym pozorem nie można trzymać odpalanych materiałów w rękach (chyba, że jasno wskazuje na to instrukcja), a także pochylać się nad nimi czy zbliżać na odległość inną niż ta określona w instrukcji. Takie same zasady dotyczą niewybuchów. Najlepiej odpalać fajerwerki stojąc lub kucając z boku. Osoba odpalająca powinna być trzeźwa i pełnoletnia (sprzedaż materiałów pirotechnicznych osobom małoletnim jest zabroniona).

Zadbaj o zwierzęta

Huk i rozbłyski mogą powodować u zwierząt stres, dlatego warto już wcześniej przygotować się do sylwestrowego wieczoru. Przede wszystkim zwierzęta powinny zostać w domu – nie zabieraj ich ze sobą na imprezę, a wieczorny spacer zaplanuj na wcześniejszą godzinę.  Zapewnij pupilowi ciche i spokojne miejsce, w którym będzie mógł się schować. Pomóc może także włączenie telewizora lub radia – są to znane zwierzakom dźwięki, które częściowo zagłuszą huk. Jeśli pies czy kot reaguje bardzo nerwowo, warto udać się wcześniej na konsultację z behawiorystą lub weterynarzem. Specjaliści podpowiedzą jak z nim postępować lub wskażą bezpieczne dla pupila leki uspokajające. W trosce o zwierzęta – zarówno te, które zostały w domach, jak i bezdomne czy dzikie – możemy zdecydować się na zakup tzw. silentów, czyli cichych fajerwerków.


Fundacja Rozwoju i Edukacji Pirotechnicznej powstała w 2019 r. w celu edukowania na temat odpowiedzialnego użytkowania materiałów pirotechnicznych oraz kształtowania dobrego wizerunku branży. Jej założycielami są trzy doświadczone i aktywnie działające na rynku podmioty – Jorge Fireworks, Triplex oraz Super Power. Głównymi celami działania Fundacji są: rozwijanie świadomości społecznej w zakresie bezpiecznego posługiwania się materiałami pirotechnicznymi, upowszechnianie rzetelnej wiedzy na temat wpływu materiałów pirotechnicznych na środowisko, popularyzowanie wiedzy związanej z historią fajerwerków oraz tradycją pokazów sztucznych ogni. Organizacja zajmuje się również doradztwem, szkoleniem kadr, analizą przepisów prawa dotyczących środków pirotechnicznych, reprezentowaniem i ochroną praw podmiotów zainteresowanych działalnością Fundacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.