Komunikaty PR

Świąteczne inicjatywy dla lokalnej społeczności w Bydgoszczy

2024-12-12  |  16:20

Świąteczne inicjatywy dla lokalnej społeczności w Bydgoszczy 

Okres świąteczny to czas, który sprzyja dzieleniu się dobrem. W Bydgoszczy dzieje się szereg inicjatyw, których celem jest niesienie pomocy i wsparcia potrzebującym. W ostatnim czasie wznowiono, m.in. wydawanie ciepłych posiłków w Dobrodzielni Wisła Stary Fordon, a małych pacjentów Szpitala Uniwersyteckiego w Bydgoszczy odwiedził Doktor Clown, dodając im otuchy w walce o zdrowie. Wsparcia inicjatywom udzieliła firma FRoSTA. 
 

Ciepłe posiłki zimą w Fordonie 
Dobrodzielnia to miejsce, które od lat wspiera osoby potrzebujące, znajdujące się w trudnej sytuacji materialnej. Mieszkańcy Bydgoszczy przynoszą zarówno produkty spożywcze, nowe towary przemysłowe, czy ubrania zarówno dla dzieci i dorosłych. W miesiącach zimowych dodatkowo uruchamiany jest punkt wydawania ciepłych posiłków, który powstał we współpracy Stowarzyszenia Miłośników Starego Fordonu oraz Zrzeszenia Harcerskiego Piąta.PL. Od listopada co piątek harcerze jako wolontariusze przygotowują ciepłe dania na bazie produktów przekazanych bezpłatnie przez bydgoską fabrykę FRoSTY.  

– Ciepłe posiłki są tym, czego podczas trudnej, zimowej aury szczególnie potrzebują osoby chore, samotne czy takie których zwyczajnie nie stać na samodzielne przygotowanie pełnowartościowych dań. W zbliżającym się świątecznym okresie najbardziej potrzebujący będą otrzymywać posiłki wigilijne do domu. Cieszymy się, że możemy pomagać w ten sposób i zachęcamy Bydgoszczan do włączenia się do akcji – mówi Ireneusz Krugły, przedstawiciel Zrzeszenia Harcerskiego Piąta.PL.   

Wyjątkowe wsparcie wykazała Pani Iwona Szwocha, mieszkanka Bygdoszczy, która samodzielnie wykonała ciepłe, szaliki i skarpety, które trafią do najbardziej potrzebujących. 
 

Uśmiech i zabawa w szpitalu – atrakcje dla małych pacjentów 

W listopadzie zrealizowano także działania skierowane do najmłodszych pacjentów Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy. Na oddziale pediatrycznym Kliniki Pediatrii, Alergologii i Gastroenterologii Dzieci Starszych i Młodszych, dzięki współpracy Fundacji Dr Clown i zaangażowaniu lokalnych organizacji powstał kolorowy kącik zabaw, wyposażony w książki, klocki, gry oraz interaktywny warzywno-owocowy stragan.  

Wiele radości przyniosły dzieciom przedświąteczne odwiedziny Doktorów Claunów, podczas których zorganizowano warsztaty plastyczne, wspólne malowanie warzyw oraz magiczne przedstawienie „Na straganie”. Dzieci otrzymały również prezenty, wśród których znalazły się: przytulanki, kocyki, sensoryczne książeczki, grzechotki i gryzaczki. Inicjatywy wniosły do codzienności małych pacjentów odrobinę radości i magii, sprawiając, że nawet trudne dni w szpitalu stały się bardziej kolorowe. Nie zapomniano również o rodzicach, którzy odgrywają kluczową rolę w procesie leczenia dzieci. Już wkrótce na oddziale pojawi się osiem nowych łóżek, zapewniających komfortowy odpoczynek i możliwość regeneracji sił.  

– Fundacja Dr Clown i jej misja niesienia radości najmłodszym pacjentom jest nam szczególnie bliska. Wspieramy tę inicjatywę już od 5 lat, bo wierzymy, że każde działanie, które zmienia szpitalne oddziały na bardziej przyjazne i kolorowe, przynosi ogromne dobro. Cieszymy się, że w tym roku mogliśmy wspomóc zarówno wizyty świąteczne Doktorów Clownów, jak i powstanie kącika zabaw, który zapewnia dzieciom chwile radości w trudnym czasie leczenia – mówi Aleksandra Wysocka, Dyrektor ds. Marketingu FRoSTY na Polskę i Europę Centralno-Wschodnią.  

W mijającym roku FRoSTA podjęła w regionie również istotne działania na rzecz przeciwdziałania marnowania żywności i wsparcia osób zmagających się z trudnościami materialnym. Dzięki współpracy z Bankami Żywności, ponad 7,5 tony produktów spożywczych marki FRoSTA trafiło do osób w potrzebie.  


FRoSTA to marka najwyższej jakości dań mrożonych, które smakują jak przygotowane w domu. Od lat FRoSTA udowadnia, że produkowanie smacznego jedzenia bez dodatków do żywności jest możliwe. 100% naturalnego smaku.  

Bestsellerem FRoSTY od lat pozostają uwielbiane przez Polaków Złote paluszki rybne. W ofercie marki są też inne łatwe w przygotowaniu produkty rybne, warzywa na patelnię, gotowe dania z ryżem czy makaronem.  

Firma posiada certyfikaty IFS, BRC i MSC. W swojej fabryce w Bydgoszczy zatrudnia około 700 pracowników. FRoSTA należy do międzynarodowej grupy FRoSTA AG z siedzibą w Niemczech, której produkty trafiają do konsumentów w wielu europejskich krajów, m.in. do Niemiec, Włoch, Austrii czy Węgier.  

FRoSTA. Smaczna i prosta.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Nieprawidłowe postrzeganie masy ciała może być przekazywane pokoleniowo. Ważne jest budowanie zdrowych nawyków na poziomie rodziny

Rodzice przekazują swojemu potomstwu własne lęki, w tym te dotyczące postrzegania własnego ciała – mówią psychodietetycy. Przez naśladownictwo dzieci uczą się też nieprawidłowych nawyków żywieniowych, takich jak na przykład kompulsywne objadanie się po niepowodzeniu w stosowaniu restrykcyjnej diety. Eksperci podkreślają, że podstawą profilaktyki zaburzeń odżywiania jest uświadamianie dzieci na temat zdrowych nawyków. Zachęcają do wspólnych zakupów i przygotowywania razem posiłków. Ostrzegają również przed fat shamingiem, którego konsekwencje mogą towarzyszyć dziecku również w dorosłości.

Gwiazdy

Cezary Pazura: Siatkówka to nasz sport narodowy, bo naprawdę nam wychodzi. Podczas studiów byłem mistrzem w tej dyscyplinie

Aktor przyznaje, że jest wielkim pasjonatem siatkówki, stara się oglądać wszystkie rozgrywki reprezentacji i czuje ogromną satysfakcję oraz dumę, kiedy nasi zawodnicy wygrywają kolejne mecze. Podczas studiów Cezary Pazura sam zdobył tytuł najlepiej rozgrywającego turnieju, dobrze więc wie, jakich emocji dostarcza sport i rywalizacja. Z całych sił zachęca więc swoje dzieci do aktywności fizycznej, by znalazły ulubioną dyscyplinę i trenowały.