Świąteczne inicjatywy dla lokalnej społeczności w Bydgoszczy
Świąteczne inicjatywy dla lokalnej społeczności w Bydgoszczy
Okres świąteczny to czas, który sprzyja dzieleniu się dobrem. W Bydgoszczy dzieje się szereg inicjatyw, których celem jest niesienie pomocy i wsparcia potrzebującym. W ostatnim czasie wznowiono, m.in. wydawanie ciepłych posiłków w Dobrodzielni Wisła Stary Fordon, a małych pacjentów Szpitala Uniwersyteckiego w Bydgoszczy odwiedził Doktor Clown, dodając im otuchy w walce o zdrowie. Wsparcia inicjatywom udzieliła firma FRoSTA.
Ciepłe posiłki zimą w Fordonie
Dobrodzielnia to miejsce, które od lat wspiera osoby potrzebujące, znajdujące się w trudnej sytuacji materialnej. Mieszkańcy Bydgoszczy przynoszą zarówno produkty spożywcze, nowe towary przemysłowe, czy ubrania zarówno dla dzieci i dorosłych. W miesiącach zimowych dodatkowo uruchamiany jest punkt wydawania ciepłych posiłków, który powstał we współpracy Stowarzyszenia Miłośników Starego Fordonu oraz Zrzeszenia Harcerskiego Piąta.PL. Od listopada co piątek harcerze jako wolontariusze przygotowują ciepłe dania na bazie produktów przekazanych bezpłatnie przez bydgoską fabrykę FRoSTY.
– Ciepłe posiłki są tym, czego podczas trudnej, zimowej aury szczególnie potrzebują osoby chore, samotne czy takie których zwyczajnie nie stać na samodzielne przygotowanie pełnowartościowych dań. W zbliżającym się świątecznym okresie najbardziej potrzebujący będą otrzymywać posiłki wigilijne do domu. Cieszymy się, że możemy pomagać w ten sposób i zachęcamy Bydgoszczan do włączenia się do akcji – mówi Ireneusz Krugły, przedstawiciel Zrzeszenia Harcerskiego Piąta.PL.
Wyjątkowe wsparcie wykazała Pani Iwona Szwocha, mieszkanka Bygdoszczy, która samodzielnie wykonała ciepłe, szaliki i skarpety, które trafią do najbardziej potrzebujących.
Uśmiech i zabawa w szpitalu – atrakcje dla małych pacjentów
W listopadzie zrealizowano także działania skierowane do najmłodszych pacjentów Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy. Na oddziale pediatrycznym Kliniki Pediatrii, Alergologii i Gastroenterologii Dzieci Starszych i Młodszych, dzięki współpracy Fundacji Dr Clown i zaangażowaniu lokalnych organizacji powstał kolorowy kącik zabaw, wyposażony w książki, klocki, gry oraz interaktywny warzywno-owocowy stragan.
Wiele radości przyniosły dzieciom przedświąteczne odwiedziny Doktorów Claunów, podczas których zorganizowano warsztaty plastyczne, wspólne malowanie warzyw oraz magiczne przedstawienie „Na straganie”. Dzieci otrzymały również prezenty, wśród których znalazły się: przytulanki, kocyki, sensoryczne książeczki, grzechotki i gryzaczki. Inicjatywy wniosły do codzienności małych pacjentów odrobinę radości i magii, sprawiając, że nawet trudne dni w szpitalu stały się bardziej kolorowe. Nie zapomniano również o rodzicach, którzy odgrywają kluczową rolę w procesie leczenia dzieci. Już wkrótce na oddziale pojawi się osiem nowych łóżek, zapewniających komfortowy odpoczynek i możliwość regeneracji sił.
– Fundacja Dr Clown i jej misja niesienia radości najmłodszym pacjentom jest nam szczególnie bliska. Wspieramy tę inicjatywę już od 5 lat, bo wierzymy, że każde działanie, które zmienia szpitalne oddziały na bardziej przyjazne i kolorowe, przynosi ogromne dobro. Cieszymy się, że w tym roku mogliśmy wspomóc zarówno wizyty świąteczne Doktorów Clownów, jak i powstanie kącika zabaw, który zapewnia dzieciom chwile radości w trudnym czasie leczenia – mówi Aleksandra Wysocka, Dyrektor ds. Marketingu FRoSTY na Polskę i Europę Centralno-Wschodnią.
W mijającym roku FRoSTA podjęła w regionie również istotne działania na rzecz przeciwdziałania marnowania żywności i wsparcia osób zmagających się z trudnościami materialnym. Dzięki współpracy z Bankami Żywności, ponad 7,5 tony produktów spożywczych marki FRoSTA trafiło do osób w potrzebie.
FRoSTA to marka najwyższej jakości dań mrożonych, które smakują jak przygotowane w domu. Od lat FRoSTA udowadnia, że produkowanie smacznego jedzenia bez dodatków do żywności jest możliwe. 100% naturalnego smaku.
Bestsellerem FRoSTY od lat pozostają uwielbiane przez Polaków Złote paluszki rybne. W ofercie marki są też inne łatwe w przygotowaniu produkty rybne, warzywa na patelnię, gotowe dania z ryżem czy makaronem.
Firma posiada certyfikaty IFS, BRC i MSC. W swojej fabryce w Bydgoszczy zatrudnia około 700 pracowników. FRoSTA należy do międzynarodowej grupy FRoSTA AG z siedzibą w Niemczech, której produkty trafiają do konsumentów w wielu europejskich krajów, m.in. do Niemiec, Włoch, Austrii czy Węgier.
FRoSTA. Smaczna i prosta.
SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień?
MP3 | Stres Polaków. 75% zmaga się z napięciem każdego tygodnia
Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.
Konsument
Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową
Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.
Media
Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.