Komunikaty PR

Światowy Dzień Aktywności Fizycznej - Zasiedziałeś się? Zamień sofę na zdrowie,

2022-04-07  |  10:00
Biuro prasowe

Świadomość Polaków w zakresie roli aktywności fizycznej w życiu codziennym sukcesywnie rośnie m.in. za sprawą ogólnopolskich inicjatyw organizowanych zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Z drugiej strony brak czasu jest nadal kluczową wymówką, powtarzaną jak mantra. Czy oby na pewno, skoro statystyczny Polak dziennie poświęca średnio 3h na oglądanie TV? Co mogłoby nas zmotywować do zmiany? Okazuje się, że nagroda za włożony wysiłek. Światowy Dzień Aktywności Fizycznej to dobry moment, żeby zrobić pierwszy krok i wygrać nie tylko zdrowie.

Ruszamy się coraz więcej, ale wciąż za mało. Najczęstsze wymówki Polaków?

Brak czasu. Według raportu Ipsos „Global views on sports and exercise” przeprowadzonego w 2021 roku, aż 42 proc. Polaków jako główną przeszkodę w regularnym podejmowaniu aktywności fizycznej wskazuje  na brak czasu. Jesteśmy zabiegani, pracujemy coraz więcej i dłużej, a nawał codziennych obowiązków sprawia, że nie mamy nie tylko czasu, ale i chęci, żeby się poruszać. Jednak druga strona medalu pokazuje, że około 81% z nas dziennie spędza średnio 3h na oglądaniu TV.

Szwedzka aplikacja Stepler do mierzenia kroków zachęca nawet najbardziej zasiedziałych do tego, by dzienną dawkę ruchu wkomponowali w rutynowe obowiązki, takie jak robienie zakupów, dojazd do pracy czy wyjście z psem na spacer.

Od czego zacząć? Wyprowadź psa i wyrzuć śmieci!

Każda czynność z codziennych obowiązków może być formą aktywności fizycznej, a te za którymi nie przepadamy mogą zmienić się w całkiem miłe, jeśli nie wyczekiwane aktywności. Wyrzucenie śmieci, wyjście z psem, zrobienie zakupów, zejście do piwnicy czy spiżarni, dojazd i powrót z pracy i wiele innych zyskuje nowe oblicze, a my energię by wykonać je jak najszybciej i cieszyć się nagrodami. Okazuje się, że 6-8 tysięcy kroków, które wg. rekomendacji Światowej Organizacji Zdrowia  powinniśmy dziennie pokonać brzmi mniej zniechęcająco, mając na uwadze, że te kroki mogą być “wymienione” na np. abonament do czytelni online lub inne zniżki.

Jak znaleźć motywację?

Zdrowie, dobre samopoczucie czy bycie w formie dla osób, które nie praktykują sportu i niewiele się ruszają, to pojęcia abstrakcyjne. Często osoby te nie mają nawet punktu odniesienia, który umożliwiłby poczuć różnicę?

Co może zachęcić ich do zmiany? Nagrody.

Szwedzka aplikacja Stepler z sukcesem “wprawiła w ruch” w sumie 1,6 mln osób nie tylko w Szwecji, ale również w Norwegii, Niemczech i w Polsce. W ciągu zaledwie 3-miesięcznej obecności w Polsce zyskała sobie grono ponad 800 tysięcy użytkowników, które stale rośnie. Badania firmy pokazują, że aplikacja przynosi oczekiwane efekty - jej użytkownicy ruszają się o 20% więcej niż przed jej zainstalowaniem. To oznacza, że realnie wpływa na zwiększenie aktywności w ciągu dnia. Aplikacja uwzględnia system premiowania w różnej formie. Generalna zasada jest taka, że im więcej się ruszasz tym więcej zyskujesz. Do wygrania jest cała masa atrakcyjnych nagród, również takich, które umilą piesze wycieczki czy przemieszczanie się po miejskiej dżungli, jak dostęp do jednej z największych na rynku audiotek - załóż słuchawki i wsłuchaj się w słowa najnowszej powieści kryminalnej, a może reportażu? Wolisz elektronikę? Stepler nie zawiedzie fanów gadżetów, dla których przygotował pulę nagród, w tym m.in. iPhony. W gronie partnerów jest wiele firm, w tym m.in. Storytel, BookBeat, Vistula, Reebok, Kontigo, MintiShop.pl, Ryanair, EGMONT, Albert.

Postaw na współzawodnictwo!

Weekendowy spacer w gronie rodziny czy przyjaciół może zyskać nowe oblicze. Przed rozpoczęciem spaceru warto włączyć aplikację i zobaczyć ile się przeszło, ile zyskało i co wygrało - porównywanie wyników z innymi użytkownikami, babcią, dziadkiem, rodzicami to fascynująca i wciągająca gra, która umożliwia wyrobienie nowych, a przede wszystkim zdrowych nawyków.

“Aktywność ruchowa wcale nie musi oznaczać strug potu płynących po czole po wykańczającym treningu. Trudno też oczekiwać, aby z dnia na dzień zmienić nawyki o 180 stopni i startować w maratonie. Celem naszej aplikacji jest pokazanie, że mimo intensywnego trybu życia i niedoboru czasu, na który wszyscy cierpimy możemy zadbać o swoje zdrowie, wykorzystując do tego codzienne, prozaiczne aktywności, jak choćby wyjście z psem.  Warto się ruszyć, tym bardziej, że zasiedziały tryb życia generuje ogromne straty dla budżetu państwa i miliardowe koszty związane z nakładami na nasze leczenie. Stepler pokazuje, że każdy ma czas na ruch, wystarczy chcieć z niego skorzystać. Mam nadzieję, że nasze nagrody dodatkowo zmobilizują Polaków i zachęcą do zmiany kanapy na zdrowie.” - powiedział Filip Syta, Country Manager Stepler w Polsce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.