Komunikaty PR

Światowy Dzień Telewizji. Polacy ją kochają.

2021-11-18  |  13:00
Biuro prasowe

 

W niedzielę, 21 listopada przypada Światowy Dzień Telewizji, ustanowiony 25 lat temu przez Zgromadzenie Ogólne ONZ. Dziś telewizja jest bez wątpienia symbolem kultury masowej, ma znaczący wpływ zarówno na nasze życie, jak i zachodzące w społeczeństwie zmiany. Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie TP Vision, właściciela marki Philips TV & Sound, wykazały, że korzystając z odbiorników wciąż jednak najczęściej sięgamy po tradycyjną telewizję, mimo że nowoczesne telewizory oferują dużo więcej możliwości. Czym kierujemy się kupując telewizor, co, z kim i kiedy najchętniej oglądamy?

 

Zacznijmy od zakupu

Trwałość, stosunek jakości do ceny i wysoka rozdzielczość ekranu to trzy najważniejsze cechy telewizorów, na które zwracają uwagę Polacy, wybierając nowe urządzenie. Dla ponad 92% ankietowanych to trwałość urządzenia jest najważniejsza. Coraz większą uwagę przywiązujemy również do jakości – 91% badanych potwierdza, że ważną cechą telewizora jest korzystny stosunek poniesionego wydatku do jakości urządzenia. Trzecim czynnikiem jest wysoka rozdzielczość ekranu – 88% respondentów oraz dla 87% - jakość dźwięku.

 

– Wyraźnie widzimy, że wyniki badań są odzwierciedlone w preferencjach zakupowych klientów. Jakość ma coraz większe znaczenie. Samouczące się systemy, wykorzystanie sztucznej inteligencji do optymalizacji jakości obrazu, dzięki czemu jest on bardziej realistyczny i zbliżony do obrazów widzianych na żywo – to technologie, które już dziś wykorzystujemy w naszych telewizorach, mówi Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce. – Z drugiej strony, cena wciąż pozostaje bardzo ważnym kryterium wyboru telewizora – stąd duża popularność naszej serii Philips Performance, oferującej jakość na poziomie urządzeń premium, przy rozsądnej cenie. Widzimy też wyraźnie, że klienci coraz chętniej wybierają modele urządzeń o większych rozmiarach – telewizory o przekątnej przekraczającej 55 cali stanowią dziś 55% naszej sprzedaży. To z kolei wynika ze zmieniającej się funkcji telewizji, co na pewno przyspieszyła też pandemia. Dziś to już nie tylko źródło wiedzy o świecie, ale całe centrum rozrywki domowej – filmy, seriale, sport, dostęp do internetu i platform streamingowych, zaawansowane graficznie gry – do tego wszystkiego potrzebny jest sprzęt o odpowiedniej jakości, dodaje Marcin Habzda.

 

Rodzinne lub samotne popołudnia i wieczory - czyli co, z kim i kiedy oglądamy

Przeciętne polskie gospodarstwo domowe posiada średnio 1,8 telewizora. Co najchętniej oglądamy, z kim i ile czasu nam to zajmuje? Okazuje się, że mimo zaawansowanych funkcji współczesnych telewizorów, oferujących m.in. dostęp do internetu czy gier, jesteśmy tradycjonalistami. Wśród Polaków wciąż najpopularniejsza jest tradycyjna telewizja (niemal 50% wskazań). Na kolejnym miejscu plasują się platformy streamingowe – takie jak Netflix, czy inne platformy VoD. Filmy, seriale czy programy dokumentalne ogląda za ich pośrednictwem 15% ankietowanych. Z serwisów video, takich jak YouTube, korzysta na telewizorze 12%. Co ciekawe – blisko 8% respondentów wykorzystuje telewizor do słuchania muzyki – co tradycyjnie było do niedawna wyłącznie domeną sprzętu audio.

 

–  Kiedyś pomijana – dziś jakość dźwięku płynącego z telewizora jest coraz ważniejsza. W naszych telewizorach, dzięki współpracy z Bowers & Wilkins, gwarantujemy wysoką jakość dźwięku. Dzięki temu widz ma zapewniony nie tylko efekt wizualny, ale i dźwiękowy na wysokim poziomie - w jednym urządzeniu, dzięki czemu może używać telewizora do słuchania muzyki, mówi Marcin Habzda..

 

Większość z nas ogląda TV samotnie (nieco ponad 50% wskazań), a ci, którzy preferują wspólne oglądanie – najchętniej spędzają w ten sposób czas w towarzystwie partnera lub partnerki (84%), a ponad 75% czerpie dużą frajdę ze spędzania czasu przed telewizorem z dziećmi. Na pytanie o to, z kim chętnie oglądają telewizję, więcej niż 73% badanych wskazało ogólnie – rodzinę.

 

By umilić sobie czas podczas oglądania filmu czy seriali, niemal 36% ankietowanych przygotowuje przekąski i napoje, a około 30% dostosowuje światło w pomieszczeniu do ekranu. Prawie 18% Polaków podczas oglądania nie korzysta ze swojego telefonu – nie odbiera połączeń i nie sprawdza wiadomości. Zaś blisko 43% respondentów deklaruje, że nie potrzebuje żadnych dodatków, aby cieszyć się seansem.

 

Telewizje oglądamy najchętniej na koniec dnia – przed snem (ponad 50% wskazań) oraz po południu – po powrocie z pracy (prawie 25%). Przed telewizorem spędzamy przeciętnie około 3 godziny i 40 minut dziennie. W grupie w wieku 18 - 29 lat zajmuje to średnio 3 godziny, a osoby starsze - w wieku 60 i 75 lat oglądają telewizję średnio przez ponad 4 godziny dziennie.

 

Polacy lubią też dyskutować o tym, co obejrzeli. Najczęściej rozmowy toczą sie wokół programów informacyjnych – 48%. Na kolejnym miejscu znalazły się transmitowane w telewizji zawody sportowe – wskazało je ponad 28% respondentów. Natomiast o serialach oglądanych na platformach streamingowych debatuje 24% ankietowanych.

 

 

********

O badaniu

Badanie online przeprowadzone przez PanelWizard Direct na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18 do 75 roku życia w dniach 24-29 września 2020 roku.

O TP Vision

TP Vision Europe B.V. (TP Vision) to zarejestrowana w Holandii firma z siedzibą w Amsterdamie, która w całości należy do TPV Technology Limited (TPV), jednego z wiodących producentów monitorów i telewizorów na świecie.

TP Vision jest czołowym graczem na rynku elektroniki użytkowej w obszarze RTV. Firma koncentruje się na rozwoju, produkcji i sprzedaży urządzeń pod marką Philips – telewizorów (w Europie, Rosji, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej, Indiach, a także w wybranych krajach Azji i Pacyfiku) oraz sprzętu audio (na całym świecie). TP Vision łączy rozpoznawalność marki Philips z doświadczeniem w zakresie rozwoju i projektowania produktów, doskonałymi działaniami operacyjnymi i pozycją TPV na rynku. Celem firmy jest tworzenie urządzeń, które oferują konsumentom najwyższą jakość dźwięku i obrazu.

Zdjęcia wysokiej jakości są dostępne na stronie http://www.tpvision.com/image-library/

Śledź nas na: Twitter @TPVision, Instagram @philipstelevision, Facebook @PhilipsTVPolska oraz @PhilipsTV

 

 

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Bankowość

Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

Konsument

Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.