Sygnatura na jedwabiu i papierze – zobacz najnowszą wystawę w Muzeum Fabryki
Do 22 lipca można oglądać nową czasową wystawę w Muzeum Fabryki w Manufakturze – „Sygnatura na jedwabiu i papierze. Metki i druki ulotne paryskich domów mody drugiej połowy XIX wieku”.
Zanurzcie się w świat elegancji i luksusu XIX-wiecznego Paryża! Wystawa jest unikalną okazją by odkryć bogactwo historycznych metek i druków ulotnych z najbardziej prestiżowych paryskich domów mody. Na wystawie zaprezentowane zostanę unikalne eksponaty, w tym: bluzki i staniki z paryskich domów mody, takich jak Mme Irma Simon, Mme Breant-Castel czy Maison Dieulafait, eksponaty z ekskluzywnych domów towarowych, grafiki z katalogów, a także faktury za usługi świadczone przez paryskie domy mody.
Kurator wystawy, Przemysław Krystian Faryś, jest absolwentem Politechniki Łódzkiej i doktorem nauk technicznych z zakresu włókiennictwa. Specjalizuje się we wzornictwie i materiałoznawstwie tekstyliów, badając historię ewolucji odzieży i tkanin odzieżowych od XVIII do początku XX wieku. Autor licznych artykułów i książek, w tym „Konfekcja damska 1800-1914” oraz „Jedwabne tkaniny odzieżowe 1700-1800”, współtworzył wiele wystaw poświęconych historii kobiecego stroju.
Wystawa dostępna do 22 lipca w Muzeum Fabryki w Manufakturze.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.