Szachy nowym trendem na TikToku. SzachMajk uczy zasad gry, która święci triumfy
Połączył popularność platformy społecznościowej i jeden z najmodniejszych trendów, który od lat jest jego pasją. Szachy, które wykorzystuje również w swojej pracy zawodowej, stały się również modne za sprawą serialowego hitu Netflixa „Gambit królowej”. Wykorzystał wszystkie te okoliczności i możliwości, i dziś jest najchętniej oglądanym tiktokerem, który zdradza zasady królewskiej gry. SzachMajk, czy Michał Kanarkiewicz, odniósł niebywały sukces już po publikacji pierwszego filmiku na TikToku.
Statystyki potwierdzają, że użytkownicy bijącej ostatnio rekordy platformy społecznościowej szukają jakościowego contentu i rozwojowych treści. Obserwujemy wzrost liczby twórców, którzy dzielą się cenną wiedzą i doświadczeniem. Swoją pasją postanowił podzielić się również Michał Kanarkiewicz, znany na TikToku jako SzachMajk. Na początku tego roku dodał pierwsze video, w którym pokazał jak wygrać w szachy w dwóch ruchach. W ten sposób zdobył uznanie oraz sympatię widzów i stał się najpopularniejszym polskim twórcą na tej platformie, który w nagranych przez siebie filmikach wyjaśnia zasady gry w szachy oraz zdradza triki na szybkie zwycięstwo.
To niebywałe, jak pierwszy filmik szybko stał się viralem. W jeden dzień SzachMajk miał 1,3 mln wyświetleń. Obecnie ma on o ponad milion więcej. Po ogromnym sukcesie pierwszego video, idąc za ciosem, twórca dodawał kolejne filmiki. I w ten oto sposób ma ponad 64 tys. obserwujących i ponad 10 mln wyświetleń po nieco ponad 60 dniach od premiery! Na TikToku wyprzedzają go tylko globalne marki jak chess.com. W tym momencie jest najpopularniejszym tiktokerem uczącym gry w szachy w Polsce, natomiast na świecie zajmuje pod tym względem 5 miejsce.
– Cieszę się, że moje filmiki cieszą się tak dużą popularnością. Wzrost zainteresowania szachami obserwuję od kilku lat. Dzięki „Gambit Królowej” ten wzrost przyspieszył. Fascynacja tą grą na TikToku i innych mediach społecznościowych potwierdza, że odbiorcy są głodni ambitnych treści, które nie tylko bawią, ale i przekazują wartościową wiedzę – mówi Michał Kanarkiewicz, autor 6 książek, m.in. właśnie o szachach, mówca inspiracyjny i wykładowca MBA.
SzachMajk oprócz tworzenia treści na TikToka, na którym zdobył sukces, publikuje dłuższe filmy edukacyjne o szachach na YouTube. Misją i marzeniem Michała Kanarkiewicza jest, by 10 milionów Polaków nauczyło się grać w szachy. Własną popularność na kanałach społecznościowych wykorzystuje do ich osiągnięcia.
Michał „SzachMajk" Kanarkiewicz – utytułowany szachista, Trener Szachowy Gwiazd oraz popularyzator gry w szachy w Polsce. W 2020 roku zremisował w symultanicznej partii szachów z dwunastym szachowym mistrzem świata Anatolijem Karpowem. Tworzy treści edukacyjne w sieci (głównie na TikToku i YouTube) jako Michał „SzachMajk" Kanarkiewicz. Autor 6 książek oraz licznych artykułów dotyczących korzyści płynących z gry w szachy. Marzeniem i misją Michała Kanarkiewicza jest, by 10 milionów Polaków nauczyło się grać w szachy.
Więcej o dzialności Michale znajdziemy tu: https://szachmajk.pl/
Kontakt dla mediów:
Agencja Face it! Inga Ryfka, e-mail: i.ryfka@agencjafaceit.pl, tel. 790 393 471

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.