Sztuka miejska w służbie ekologii – unikalny mural Alei Bielany we Wrocławiu
Havas PR Warsaw
J.P. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
aleksandra.baran|havas.com| |aleksandra.baran|havas.com
+48 000 000 000
https://havaspr.pl/
Od kilku tygodni w Alei Bielany można podziwiać niezwykłą galerię prac, stworzonych przez najlepszych polskich rysowników. Nie jest to jednak tradycyjna ekspozycja. Kolorowe ilustracje znalazły się bowiem na witrynach sklepowych, a ich zadaniem jest nie tylko cieszyć oko, ale przede wszystkim zachęcać do dokonywania proekologicznych wyborów. Teraz Centrum wychodzi z przekazem także w przestrzeń miejską, tworząc unikalny mural, na którym znajduje się przewodnia ilustracja kampanii „Dbaj o planetę masz to w naturze”.
Codzienna segregacja śmieci, założenie kwietnego balkonu czy wybór roweru zamiast samochodu – to tylko kilka prostych przykładów na to, jak dzięki małym zmianom w codziennym życiu możemy wpłynąć na kondycję naszego środowiska. O tym też traktuje kampania „Dbaj o planetę, masz to w naturze”, zorganizowana przez Aleję Bielany przy współpracy z wybitnymi polskimi rysownikami i ilustratorami: Martą Wójcik-Śmierską, Katarzyną Bogucką, Dawid Ryskim, Przemkiem Liputem i Łukaszem Majerowskim. Każdy z nich zaprojektował autorskie dzieło, które następnie zostało przeniesione w formie ręcznego malowidła na sklepowe witryny Centrum Handlowego. Wystawa ma inspirować i motywować do wspólnych działań na rzecz środowiska, dlatego organizatorzy pomyśleli o tym, aby przekaz został z mieszkańcami Wrocławia na dłużej. Każdy, kto odwiedzi Aleję Bielany, może zabrać ze sobą pocztówki oraz plakaty, na których znajdują się grafiki znanych polskich ilustratorów.
To jednak nie wszystko. Aby jeszcze bardziej przybliżyć mieszkańcom kwestię ochrony planety, Aleja Bielany wyszła w przestrzeń miasta, przenosząc grafikę pt. „Minimum odpadów, maximum radości”, na jedną ze ścian budynku na Placu Legionów, przy skrzyżowaniu ulic Grabiszyńskiej i J. Piłsudskiego. Mural o powierzchni 209 m kwadratowych tworzony był w 100% ręcznie przez 6 dni, a pracowało nad nim 4 artystów.
- Chciałam stworzyć optymistyczną, witalną ilustrację, na której ludzie cieszą się z życia, są na łonie natury, otoczeni roślinnością; oszczędzają wodę, korzystają z alternatywnych źródeł energii, nie kupują nadmiernie rzeczy, są radośni i prowadzą aktywny tryb życia – opisuje swoje dzieło autorka, Marta Wójcik-Śmierska.
Kampania „Dbaj o planetę, masz to w naturze” to kolejna proekologiczna inicjatywa, organizowana przez Aleję Bielany.
- Wierzymy, że wielkie zmiany mogą dokonać się dzięki małym krokom, a transformacje globalne zaczynają się od działań lokalnych. Dlatego zachęcamy do niewielkich aktywności, które mają ogromne znaczenie dla kondycji naszej planety. Podczas tworzenia naszej inicjatywy zależało nam na tym, aby nadać przekazowi atrakcyjną formę, która będzie niosła wartość zarówno merytoryczną, jak i wizualną, tak na terenie centrum, jak i w przestrzeni miejskiej, mówi Ewa Kolondra, Dyrektor Centrum Handlowego Aleja Bielany.
Proekologiczny mural będzie zdobił ścianę budynku przy Placu Legionów od 2 listopada aż do końca grudnia 2020.
Więcej na: www.alejabielany.pl
O centrum handlowym Aleja Bielany:
Aleja Bielany to centrum spotkań i zakupów, należące do Ingka Centres Polska Sp. z o.o., w którym znajduje się 200 sklepów oraz sklep IKEA. Jest to największe w Polsce centrum handlowe (145 000 m2 ), które oferuje szeroką ofertę odzieży, obuwia i akcesoriów, kosmetyków, a także artykułów sportowych. Aleja Bielany to także kompleksowa oferta mebli i wyposażenia wnętrz, która przyciąga klientów z całego województwa dolnośląskiego. W centrum znajduje się hipermarket sieci Tesco.
Obiekt posiada także rozbudowaną ofertę rozrywkową; jako najbardziej rozrywkowe centrum we Wrocławiu i jedno z najlepszych dziesięciu pod tym względem w kraju, została wyróżniona w rankingu Colliers International. Obecnie oferta rozrywkowa obejmuje kino z ośmioma salami, salon wirtualnej rzeczywistości, cztery place zabaw i centrum rozrywki dla dzieci, akademię tańca, klub fitness, tor kartingowy i wypożyczalnię samochodów elektrycznych dla dzieci.
Aleja Bielany swoją szeroką ofertę łączy z wieloma udogodnieniami dla rodzin. Opiekunowie podczas zakupów mogą zostawić dziecko pod okiem wykwalifikowanej kadry na w Alei Juniora – bezpłatnym placu zabaw. Na rodziców z dziećmi czekają również 3 dedykowane im pokoje wyposażone między innymi w przewijaki i mikrofalówki. Goście Alei Bielany mogą pracować w bezpłatnych strefach co-workingowych, w których mogą korzystać z bezpłatnego internetu oraz drukarki. Na zmęczonych czeka dedykowana relaksowi strefa chillout. Centrum posiada także wewnętrzną palarnię. Aleja Bielany ma największy parking spośród wrocławskich centrów handlowych. Na zmotoryzowanych klientów czeka 4700 bezpłatnych miejsc parkingowych, w tym blisko 1000 na parkingu podziemnym, wyposażonym w system oznakowania wolnych miejsc.
Aleja Bielany jako jedyna spośród polskich centrów handlowych została nominowana i wyróżniona europejską nagrodą podczas gali ICSC Shopping Centre Awards 2017 w kategorii rozbudowa lub przebudowa dużego lub bardzo dużego centrum handlowego. ICSC Shopping Centre Awards to nagroda, która od niemal 40 lat przyznawana jest nowo otwartym inwestycjom oraz centrom handlowym, które z sukcesem przeszły proces przebudowy lub rozbudowy.
www.alejabielany.pl
www.facebook.com/AlejaBielany
O Ingka Centres:
Ingka Centres należy do Grupy Ingka i od ponad 40 lat buduje i zarządza rentownymi centrami handlowymi, w tym Wola Parkiem. Obecnie posiada 45 obiektów w 15 krajach, które co roku odwiedza 480 milionów osób. Do 2025 roku spółka planuje, że w jej portfolio będzie łącznie 70 lokalizacji, które będą w stanie przyjąć 1 miliard odwiedzających. Ingka Centres stawia na stały wzrost i podnoszenie jakości usług. Wraz z firmą rozwijają się także jej najemcy i partnerzy biznesowi, a wśród nich 1 600 marek prowadzących 7 000 sklepów.
W Polsce Ingka Centres zarządza pięcioma obiektami handlowymi znajdującymi się w Lublinie, Gdańsku, Łodzi, Wrocławiu oraz Warszawie.

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.