Sztuka miejska w służbie ekologii – unikalny mural Alei Bielany we Wrocławiu
Havas PR Warsaw
J.P. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
aleksandra.baran|havas.com| |aleksandra.baran|havas.com
+48 000 000 000
https://havaspr.pl/
Od kilku tygodni w Alei Bielany można podziwiać niezwykłą galerię prac, stworzonych przez najlepszych polskich rysowników. Nie jest to jednak tradycyjna ekspozycja. Kolorowe ilustracje znalazły się bowiem na witrynach sklepowych, a ich zadaniem jest nie tylko cieszyć oko, ale przede wszystkim zachęcać do dokonywania proekologicznych wyborów. Teraz Centrum wychodzi z przekazem także w przestrzeń miejską, tworząc unikalny mural, na którym znajduje się przewodnia ilustracja kampanii „Dbaj o planetę masz to w naturze”.
Codzienna segregacja śmieci, założenie kwietnego balkonu czy wybór roweru zamiast samochodu – to tylko kilka prostych przykładów na to, jak dzięki małym zmianom w codziennym życiu możemy wpłynąć na kondycję naszego środowiska. O tym też traktuje kampania „Dbaj o planetę, masz to w naturze”, zorganizowana przez Aleję Bielany przy współpracy z wybitnymi polskimi rysownikami i ilustratorami: Martą Wójcik-Śmierską, Katarzyną Bogucką, Dawid Ryskim, Przemkiem Liputem i Łukaszem Majerowskim. Każdy z nich zaprojektował autorskie dzieło, które następnie zostało przeniesione w formie ręcznego malowidła na sklepowe witryny Centrum Handlowego. Wystawa ma inspirować i motywować do wspólnych działań na rzecz środowiska, dlatego organizatorzy pomyśleli o tym, aby przekaz został z mieszkańcami Wrocławia na dłużej. Każdy, kto odwiedzi Aleję Bielany, może zabrać ze sobą pocztówki oraz plakaty, na których znajdują się grafiki znanych polskich ilustratorów.
To jednak nie wszystko. Aby jeszcze bardziej przybliżyć mieszkańcom kwestię ochrony planety, Aleja Bielany wyszła w przestrzeń miasta, przenosząc grafikę pt. „Minimum odpadów, maximum radości”, na jedną ze ścian budynku na Placu Legionów, przy skrzyżowaniu ulic Grabiszyńskiej i J. Piłsudskiego. Mural o powierzchni 209 m kwadratowych tworzony był w 100% ręcznie przez 6 dni, a pracowało nad nim 4 artystów.
- Chciałam stworzyć optymistyczną, witalną ilustrację, na której ludzie cieszą się z życia, są na łonie natury, otoczeni roślinnością; oszczędzają wodę, korzystają z alternatywnych źródeł energii, nie kupują nadmiernie rzeczy, są radośni i prowadzą aktywny tryb życia – opisuje swoje dzieło autorka, Marta Wójcik-Śmierska.
Kampania „Dbaj o planetę, masz to w naturze” to kolejna proekologiczna inicjatywa, organizowana przez Aleję Bielany.
- Wierzymy, że wielkie zmiany mogą dokonać się dzięki małym krokom, a transformacje globalne zaczynają się od działań lokalnych. Dlatego zachęcamy do niewielkich aktywności, które mają ogromne znaczenie dla kondycji naszej planety. Podczas tworzenia naszej inicjatywy zależało nam na tym, aby nadać przekazowi atrakcyjną formę, która będzie niosła wartość zarówno merytoryczną, jak i wizualną, tak na terenie centrum, jak i w przestrzeni miejskiej, mówi Ewa Kolondra, Dyrektor Centrum Handlowego Aleja Bielany.
Proekologiczny mural będzie zdobił ścianę budynku przy Placu Legionów od 2 listopada aż do końca grudnia 2020.
Więcej na: www.alejabielany.pl
O centrum handlowym Aleja Bielany:
Aleja Bielany to centrum spotkań i zakupów, należące do Ingka Centres Polska Sp. z o.o., w którym znajduje się 200 sklepów oraz sklep IKEA. Jest to największe w Polsce centrum handlowe (145 000 m2 ), które oferuje szeroką ofertę odzieży, obuwia i akcesoriów, kosmetyków, a także artykułów sportowych. Aleja Bielany to także kompleksowa oferta mebli i wyposażenia wnętrz, która przyciąga klientów z całego województwa dolnośląskiego. W centrum znajduje się hipermarket sieci Tesco.
Obiekt posiada także rozbudowaną ofertę rozrywkową; jako najbardziej rozrywkowe centrum we Wrocławiu i jedno z najlepszych dziesięciu pod tym względem w kraju, została wyróżniona w rankingu Colliers International. Obecnie oferta rozrywkowa obejmuje kino z ośmioma salami, salon wirtualnej rzeczywistości, cztery place zabaw i centrum rozrywki dla dzieci, akademię tańca, klub fitness, tor kartingowy i wypożyczalnię samochodów elektrycznych dla dzieci.
Aleja Bielany swoją szeroką ofertę łączy z wieloma udogodnieniami dla rodzin. Opiekunowie podczas zakupów mogą zostawić dziecko pod okiem wykwalifikowanej kadry na w Alei Juniora – bezpłatnym placu zabaw. Na rodziców z dziećmi czekają również 3 dedykowane im pokoje wyposażone między innymi w przewijaki i mikrofalówki. Goście Alei Bielany mogą pracować w bezpłatnych strefach co-workingowych, w których mogą korzystać z bezpłatnego internetu oraz drukarki. Na zmęczonych czeka dedykowana relaksowi strefa chillout. Centrum posiada także wewnętrzną palarnię. Aleja Bielany ma największy parking spośród wrocławskich centrów handlowych. Na zmotoryzowanych klientów czeka 4700 bezpłatnych miejsc parkingowych, w tym blisko 1000 na parkingu podziemnym, wyposażonym w system oznakowania wolnych miejsc.
Aleja Bielany jako jedyna spośród polskich centrów handlowych została nominowana i wyróżniona europejską nagrodą podczas gali ICSC Shopping Centre Awards 2017 w kategorii rozbudowa lub przebudowa dużego lub bardzo dużego centrum handlowego. ICSC Shopping Centre Awards to nagroda, która od niemal 40 lat przyznawana jest nowo otwartym inwestycjom oraz centrom handlowym, które z sukcesem przeszły proces przebudowy lub rozbudowy.
www.alejabielany.pl
www.facebook.com/AlejaBielany
O Ingka Centres:
Ingka Centres należy do Grupy Ingka i od ponad 40 lat buduje i zarządza rentownymi centrami handlowymi, w tym Wola Parkiem. Obecnie posiada 45 obiektów w 15 krajach, które co roku odwiedza 480 milionów osób. Do 2025 roku spółka planuje, że w jej portfolio będzie łącznie 70 lokalizacji, które będą w stanie przyjąć 1 miliard odwiedzających. Ingka Centres stawia na stały wzrost i podnoszenie jakości usług. Wraz z firmą rozwijają się także jej najemcy i partnerzy biznesowi, a wśród nich 1 600 marek prowadzących 7 000 sklepów.
W Polsce Ingka Centres zarządza pięcioma obiektami handlowymi znajdującymi się w Lublinie, Gdańsku, Łodzi, Wrocławiu oraz Warszawie.

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Dorota Gardias: Jeżeli w wakacje chcemy mieszkać w luksusowym hotelu, korzystać ze SPA i jeść na mieście, to na pewno będzie drogo. Za niewielkie pieniądze również można się świetnie bawić
Pogodynka przyznaje, że bardzo ceni sobie czas spędzony z bliskimi, kontakt z naturą i zdrowy styl życia. Poza tym jest lokalną patriotką, dlatego też tegoroczny urlop postanowiła spędzić w swoich rodzinnych stronach – na Roztoczu, by jeszcze bardziej poznać tę niezwykle urokliwą część Polski. Dorota Gardias uważa, że można dobrze się bawić, korzystać z atrakcji i przywieźć z wyjazdu wiele niezapomnianych wrażeń, nie wydając na to majątku. Tym razem zaplanowała spływy kajakowe, jazdę konno, rowerowe wyprawy oraz podążanie śladami historii. Gdyby trzeba było spać pod namiotem, nie miałaby nic przeciwko.
Farmacja
E. Kopacz: Róbmy wszystko, by dzieci przyjeżdżające do Polski wchodziły w cykl kalendarza szczepień. Wiele zależy od świadomości matek

Według danych UNICEF poziom wyszczepialności dzieci w Ukrainie wynosi 70 proc. i jest znacząco niższy niż w przypadku dzieci w Polsce. – Róbmy wszystko, żeby dzieci, które do nas przyjeżdżają, wchodziły w cykl kalendarza szczepień i pobierały szczepionki – mówi Ewa Kopacz. Jednocześnie dane Ministerstwa Zdrowia wskazują, że noworodki, które przychodzą na świat w Polsce, są szczepione w prawie 100 proc. Wciąż jest jednak pewien odsetek mam, które mimo obowiązku szczepień dla dzieci nie zamierzają tego robić. Duża w tym wina mitów krążących wokół szczepionek, podsycanych przez ruchy antyszczepionkowe.
Inwestycje
Rynek domów prefabrykowanych może do 2030 roku być wart 7 mld zł. Inwestorów przekonuje krótszy czas budowy

Domy prefabrykowane, stawiane z produkowanych w fabrykach modułów, to temat stosunkowo nowy na polskim rynku, ale zyskujący na popularności. Firma Spectis szacuje, że ten segment rynku jest wart ok. 5 mld zł, a do 2030 roku urośnie do 7 mld. Również długoterminowe perspektywy pozostają optymistyczne. Inwestorów przekonuje do tej technologii przede wszystkim możliwość skrócenia czasu inwestycji do kilku miesięcy i kontroli jej kosztów.