Komunikaty PR

Tajemnice Woli i Żoliborza na spacerach oraz teatr na leżakach w sierpniu

2023-07-27  |  10:25
Biuro prasowe

W środę, 2 sierpnia rozpocznie się druga edycja projektu „Po Woli na Żoli”, czyli cyklu spacerów z przewodnikami po dwóch warszawskich dzielnicach. Inicjatorem akcji jest centrum handlowe Westfield Arkadia, a partnerem projekt PoWarszawsku. Kolejnym wydarzeniem zaplanowanym na sierpień jest tegoroczna nowość w ofercie wakacyjnych atrakcji Westfield Arkadia, czyli teatr na leżakach organizowany we współpracy z Teatrem Pijana Sypialnia.

„Po Woli na Żoli” – unikalny sposób na poznanie dwóch dzielnic Warszawy

Pierwsza edycja projektu „Po Woli na Żoli” okazała się prawdziwym sukcesem, dlatego w tym roku doczekał się on kontynuacji. Trasy spacerów, organizowanych przez największe w Polsce centrum handlowe Westfield Arkadia we współpracy z projektem PoWarszawsku, będą prowadzić przez najciekawsze zakątki Woli i Żoliborza. Uczestnicy poznają nieznane historie z życia dwóch warszawskich dzielnic, zgłębiając nie tylko ich dzieje, ale też sportowe tradycje, gwarę, gastronomię czy kryminalne zagadki skrywane w ich murach. Tegoroczną nowością jest zaproszenie do udziału w projekcie gości specjalnych. Spacery będą współprowadzić: mistrz KSW Łukasz „Juras” Jurkowski, podróżnik i pisarz Wojtek Friedmann, Janusz Dziano ze Stowarzyszenia Gwara Warszawska oraz Bartosz Paluszkiewicz, autor książki „Warszawskie przedwojenne restauracje, bary, kawiarnie. Kronika”.

Ubiegłoroczne spacery z przewodnikami cieszyły się ogromnym zainteresowaniem, więc decyzja o ich kontynuacji była w pełni naturalna. W odróżnieniu od pierwszej edycji na spacery zapraszamy w środy. W tym roku przez całe wakacje zapewniamy rozmaite atrakcje na Westfield Summer Festival, w ramach którego organizowane są m.in. kino letnie, koncerty, joga na trawie, teatr na leżakach czy zajęcia sportowe dla dziecimówi Piotr Brzozowicz, dyrektor centrum handlowego Westfield Arkadia.

Harmonogram spacerów „Po Woli na Żoli”

Spacery z przewodnikami będą odbywały się w cztery środy sierpnia. Każda wycieczka rozpocznie się o godzinie 19.00 i potrwa około 1-1,5 godziny. Harmonogram:

  • 02.08 – spacer z przewodnikiem Łukaszem Ostoja-Kasprzyckim i gościem specjalnym Łukaszem „Jurasem” Jurkowskim – byłym zawodnikiem MMA i pierwszym mistrzem KSW. Wycieczka przybliża sportową historię Warszawy, a zwłaszcza dzieje sportów walki i piłki nożnej przed wojną, w trakcie okupacji oraz po wojnie. Start spaceru spod centrum handlowego Westfield Arkadia.
  • 09.08 – spacer odkrywający kryminalne tajemnice Warszawy, prowadzony przez Kubę Jeleńskiego z PoWarszawsku z udziałem gościa specjalnego Wojtka Friedmanna – podróżnika, pisarza i warszawiaka. Uczestnicy poznają sprawy kryminalne zarówno z dawnych lat, jak i te bardziej współczesne. Spacer wystartuje z ul. Widok.
  • 23.08 – spacer historyczny z przewodnikiem Łukaszem Ostoja-Kasprzyckim oraz przedstawicielem Stowarzyszenia Gwara Warszawska i pasjonatem historii Woli – Januszem Dziano. W trakcie wycieczki będzie można przekonać się, jak kiedyś mówiono w Warszawie. Wszyscy chętni spacerowicze wyruszą spod Westfield Arkadia.
  • 30.08 – spacer śladami dawnej gastronomii z Łukaszem Ostoja-Kasprzyckim oraz Bartoszem Paluszkiewiczem, miłośnikiem przedwojennej gastronomii i historii polskiej sztuki barmańskiej autorem książki „Warszawskie przedwojenne restauracje, bary, kawiarnie. Kronika” oraz fanpage’a „Przedwojenne Restauracje, Bary i Kawiarnie” w serwisie Facebook. Start spaceru spod centrum handlowego Westfield Arkadia.

 

Kultura wysoka w przystępnej formie

Tegoroczną nowością w harmonogramie wakacyjnych atrakcji Westfield Arkadia jest teatr na leżakach. Centrum handlowe wraz z partnerem – Teatrem Pijana Sypialnia – zaprasza do obejrzenia czterech sztuk we wszystkie sierpniowe piątki o godz. 19.00. Co warte podkreślenia, „Teatr na leżakach” to autorski projekt Teatru Pijana Sypialnia, który zrewolucjonizował mapę letnich, miejskich atrakcji. Wszyscy chętni będą mogli obejrzeć następujące spektakle:

  • 04.08, godz. 19.00-20.30 – Wodewil Warszawski – Cechą charakterystyczną sztuki są piosenki i muzyka na żywo oraz wytańczone przez aktorów polki i walczyki. Widowisko zachwyci nie tylko mieszkańców stolicy, ale wszystkich tych, którzy chcieliby przenieść się do przedwojennych czasów.
  • 11.08, godz. 19.00-20.15 – Bajka o Słowach – Przedstawienie familijne (dla dzieci od 5. roku życia), które zawiera w sobie również elementy interakcji z najmłodszymi widzami. Całość dopełnia muzyka na żywo i piosenki. Główne przesłanie sztuki brzmi „Słowa mają magiczną moc…”.
  • 18.08, godz. 19.00-21.00 – Miłości – To elektryzująca, metafizyczna opowieść o wypełnianiu pustki, o życiu i życiu po życiu, o słyszeniu i słuchaniu. Wszystko w towarzystwie porywających piosenek.
  • 25.08, godz. 19.00-20.30 – Wyjowisko – Akcja widowiska dzieje się w karczmie. W przypadku tej sztuki na szczególną uwagę zasługują piękne kostiumy, tańce narodowe oraz biesiadne pieśni Stanisława Moniuszki i Fryderyka Chopina.

Udział we wszystkich atrakcjach w ramach Westfield Summer Festival jest bezpłatny i nie obowiązują na nie zapisy – do wydarzenia mogą więc dołączyć wszystkie chętne osoby.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.