Komunikaty PR

TAK SMAKUJE AZERBEJDŻAN. TYMCZASOWY DOBROCZYNNY SKLEPIK W OFFIE JUŻ OD SOBOTY

2024-09-02  |  01:00
Biuro prasowe

Wytrawne azerskie qutaby, słodka baklawa i şəkərbura, aromatyczna herbata w charakterystycznych szklankach w kształcie gruszki – oryginalne smaki i tradycję Azerbejdżanu będzie można poznać za sprawą tymczasowego sklepiku „Good Up” w OFF Piotrkowska Center. Za jego stworzenie odpowiada Fundacja Leyla Ümmi, polsko-azerbejdżańska organizacja, która dochód ze sprzedaży przeznaczy na cele dobroczynne.

Począwszy od najbliższej soboty do końca września w showroomie, mieszczącym się przy wejściu do OFFa od strony ulicy Piotrkowskiej będzie działać nietypowy tymczasowy sklep.

– To nasz pierwszy dobroczynny pop-up store, który nazwaliśmy „Good Up”, bo chcemy połączyć zakupy i doświadczanie kultury Azerbejdżanu z dobroczynnością – mówi Leyla Jafarova, prezes działającej w Łodzi Fundacji Leyla Ümmi. – Będzie tu można zagrać w warcaby i szachy, typowe dla azerskich spotkań towarzyskich. Na dużych ekranach wyświetlimy filmiki ukazujące geografię i piękne zakątki Azerbejdżanu, a w tle usłyszymy muzykę – od jazzu, przez folklor, po nowoczesne brzmienia azerbejdżańskie. Dodatkowo, dostępne będą tradycyjne stroje, w które goście będą mogli się przebrać i zrobić pamiątkowe zdjęcia na tle tapety przedstawiającej nocne Baku, stolicę Azerbejdżanu – zapowiada.

Na wielbicieli słodyczy czekać będzie baklawa, czyli wielowarstwowy deser z płatów ciasta filo z orzechami i miodem. Będzie też mniej znana w Polsce şəkərbura – popularny azerski smakołyk, który składa się z delikatnego ciasta wypełnionego mieszanką zmielonych orzechów, głównie orzechów laskowych, migdałów oraz cukru. Ma półksiężycowaty kształt i jest pięknie zdobiony misternymi wzorami na powierzchni.

Miłośnicy wypieków wytrawnych znajdą tu qutab – cienkie, półksiężycowate, smażone na sucho naleśniki, nadziewane najczęściej mięsem, ziołami lub dynią, serwowane z jogurtem lub sosem z granatu. Z kolei qogal – pikantne ciasto przypominające bułeczkę, wyrabiane z ciasta warstwowego, posypanego czarnym kminem i sezamem, będzie pretekstem do rozmowy o zwyczajach związanych ze świętami Nowruz, symbolizującymi nadejście wiosny.

– Nie może zabraknąć aromatycznej, tradycyjnie parzonej herbaty azerbejdżańskiej, która jest nieodłącznym elementem kultury tego kraju. Będziemy ją serwować w charakterystycznych szklankach w kształcie gruszki, z dodatkiem cukru lub konfitur – zapewnia Leyla Jafarova i dodaje, że w ofercie sklepiku znajdzie się także kawa, sok z granatów, suszone owoce, konfitury oraz liście winogron, idealne do przygotowania dolmy.

Pojawią się również akcenty modowe i artystyczne. W sprzedaży dostępne będą jedwabne chustki z Azerbejdżanu, które stanowią doskonałą pamiątkę i dodatek do garderoby, a także prace malarskie prezentowane na wystawie zaaranżowanej w „Good Up”. Prace malarskie będzie można wylicytować podczas cichej aukcji.

– Celem naszego pop-up sklepu jest nie tylko promowanie smaków i tradycji Azerbejdżanu, ale przede wszystkim działanie na rzecz dobroczynności oraz budowanie więzi między narodami i kulturami. Uzyskane dochody w części przeznaczymy na zakup AGD i wyposażenia kuchennego dla Domu Rodzinnego XVI w Łodzi, z którym nasza fundacja współpracuje od ponad roku. Pozostała część dochodów zostanie przeznaczona na cele charytatywne i projekty humanitarne realizowane przez fundację zarówno w Łodzi, jak i poza jej granicami.

Oficjalne otwarcie „Good Up” odbędzie się w sobotę, 31 sierpnia, o g. 13.00. W kolejnych tygodniach, do końca września sklepik odwiedzać będzie można codziennie od g. 8.00 do 22.00.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.