Komunikaty PR

TAK SMAKUJE AZERBEJDŻAN. TYMCZASOWY DOBROCZYNNY SKLEPIK W OFFIE JUŻ OD SOBOTY

2024-09-02  |  01:00
Biuro prasowe

Wytrawne azerskie qutaby, słodka baklawa i şəkərbura, aromatyczna herbata w charakterystycznych szklankach w kształcie gruszki – oryginalne smaki i tradycję Azerbejdżanu będzie można poznać za sprawą tymczasowego sklepiku „Good Up” w OFF Piotrkowska Center. Za jego stworzenie odpowiada Fundacja Leyla Ümmi, polsko-azerbejdżańska organizacja, która dochód ze sprzedaży przeznaczy na cele dobroczynne.

Począwszy od najbliższej soboty do końca września w showroomie, mieszczącym się przy wejściu do OFFa od strony ulicy Piotrkowskiej będzie działać nietypowy tymczasowy sklep.

– To nasz pierwszy dobroczynny pop-up store, który nazwaliśmy „Good Up”, bo chcemy połączyć zakupy i doświadczanie kultury Azerbejdżanu z dobroczynnością – mówi Leyla Jafarova, prezes działającej w Łodzi Fundacji Leyla Ümmi. – Będzie tu można zagrać w warcaby i szachy, typowe dla azerskich spotkań towarzyskich. Na dużych ekranach wyświetlimy filmiki ukazujące geografię i piękne zakątki Azerbejdżanu, a w tle usłyszymy muzykę – od jazzu, przez folklor, po nowoczesne brzmienia azerbejdżańskie. Dodatkowo, dostępne będą tradycyjne stroje, w które goście będą mogli się przebrać i zrobić pamiątkowe zdjęcia na tle tapety przedstawiającej nocne Baku, stolicę Azerbejdżanu – zapowiada.

Na wielbicieli słodyczy czekać będzie baklawa, czyli wielowarstwowy deser z płatów ciasta filo z orzechami i miodem. Będzie też mniej znana w Polsce şəkərbura – popularny azerski smakołyk, który składa się z delikatnego ciasta wypełnionego mieszanką zmielonych orzechów, głównie orzechów laskowych, migdałów oraz cukru. Ma półksiężycowaty kształt i jest pięknie zdobiony misternymi wzorami na powierzchni.

Miłośnicy wypieków wytrawnych znajdą tu qutab – cienkie, półksiężycowate, smażone na sucho naleśniki, nadziewane najczęściej mięsem, ziołami lub dynią, serwowane z jogurtem lub sosem z granatu. Z kolei qogal – pikantne ciasto przypominające bułeczkę, wyrabiane z ciasta warstwowego, posypanego czarnym kminem i sezamem, będzie pretekstem do rozmowy o zwyczajach związanych ze świętami Nowruz, symbolizującymi nadejście wiosny.

– Nie może zabraknąć aromatycznej, tradycyjnie parzonej herbaty azerbejdżańskiej, która jest nieodłącznym elementem kultury tego kraju. Będziemy ją serwować w charakterystycznych szklankach w kształcie gruszki, z dodatkiem cukru lub konfitur – zapewnia Leyla Jafarova i dodaje, że w ofercie sklepiku znajdzie się także kawa, sok z granatów, suszone owoce, konfitury oraz liście winogron, idealne do przygotowania dolmy.

Pojawią się również akcenty modowe i artystyczne. W sprzedaży dostępne będą jedwabne chustki z Azerbejdżanu, które stanowią doskonałą pamiątkę i dodatek do garderoby, a także prace malarskie prezentowane na wystawie zaaranżowanej w „Good Up”. Prace malarskie będzie można wylicytować podczas cichej aukcji.

– Celem naszego pop-up sklepu jest nie tylko promowanie smaków i tradycji Azerbejdżanu, ale przede wszystkim działanie na rzecz dobroczynności oraz budowanie więzi między narodami i kulturami. Uzyskane dochody w części przeznaczymy na zakup AGD i wyposażenia kuchennego dla Domu Rodzinnego XVI w Łodzi, z którym nasza fundacja współpracuje od ponad roku. Pozostała część dochodów zostanie przeznaczona na cele charytatywne i projekty humanitarne realizowane przez fundację zarówno w Łodzi, jak i poza jej granicami.

Oficjalne otwarcie „Good Up” odbędzie się w sobotę, 31 sierpnia, o g. 13.00. W kolejnych tygodniach, do końca września sklepik odwiedzać będzie można codziennie od g. 8.00 do 22.00.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Edukacja

Poznanie osobowości kota kluczem do prawidłowej opieki nad nim. Wsparciem może być spotkanie z behawiorystą

Z ogólnopolskiego badania „Zachowanie, osobowość i codzienność kotów” przeprowadzonego przez WHISKAS wynika, że aż 85 proc. opiekunów traktuje koty jako pełnoprawnych członków rodziny, 65 proc. uważa je za swoich najlepszych przyjaciół, a 61 proc. – za powierników codziennych myśli i emocji. Koty potrzebują jednak odpowiedzialnej opieki. Podobnie jak ludzie, mają różne typy osobowości i potrzeby behawioralne, których zaspokajanie jest kluczem do osiągnięcia kociego dobrostanu. W przypadku zauważenia niepokojących objawów u swojego pupila pomocna może być rozmowa z behawiorystą.

Media

Hubert Urbański: Teraz uczestnicy „Milionerów” przejdą wieloetapowe castingi. Chcemy mieć osoby z największą wiedzą

Gospodarz teleturnieju zdradza, że teraz format nagrywany jest w bardziej nowoczesnym studio. Zmieniły się także zasady castingu. Zanim bowiem dany uczestnik zostanie zaproszony do studia i stanie do walki o nagrodę główną, musi przejść wnikliwą weryfikację online. Hubert Urbański uważa, że pozwala to na dokładniejszą ocenę potencjału każdego kandydata i w ten sposób udaje się wybrać najlepszych z najlepszych, więc poziom będzie niezwykle wysoki.