Komunikaty PR

Także w pandemii „Liczy się każda kropla”. Unijny projekt w białostockiej szkole

2021-02-14  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Do pobrania docx ( 0.02 MB )

Temat wody nie traci na znaczeniu. Mimo koronawirusa w Zespole Szkół Społecznych przy Fabrycznej 10 realizowany jest międzynarodowy projekt edukacyjny Every drop counts (Liczy się każda kropla).  

W finansowanym z funduszy unijnych projekcie uczestniczy sześć szkół z Polski, Czech, Włoch, Łotwy, Litwy i Hiszpanii, a jego celem jest rozszerzenie wiedzy na temat wody, jej roli w przyrodzie i życiu człowieka.

- Rozpatrujemy ciekawy temat wody w każdym jego aspekcie - m.in. stanu czystości wody, jej dostępności, sposobów oczyszczania, życia w wodzie, roli wody na przestrzeni wieków oraz ekologii, turystyki i sportów wodnych  – mówi Agata Ratkiewicz, koordynatorka projektu w ZSS Fundacji Edukacji „Fabryczna 10”. – W ten sposób chcemy zachęcić uczniów do rozwijania współpracy w zakresie rozszerzania wiedzy, odpowiedzialności, ale także aktywnego podejścia do ochrony zasobów wodnych. 

I choć pandemia pokrzyżowała wiele planów wyjazdowych i integracyjnych zawartych w projekcie, uczniowie i nauczyciele z Fabrycznej podejmują działania zarówno na poziomie międzynarodowym, jaki i lokalnym.

- Utworzyliśmy na WhatsAppie 10 osobowe grupy międzynarodowe - po dwóch uczniów z każdego kraju i jednym nauczycielu z kraju partnerskiego – opowiada Agata Ratkiewicz. – Chcieliśmy, by młodzież mogła się lepiej poznać, co ułatwi jej integrację, kiedy zostaną otwarte granice i będziemy mogli realizować zaplanowane w projekcie mobilności. Może nawiążą się międzynarodowe przyjaźnie, bo to jest przecież jeden z celów projektu.

W ramach tych grup uczniowie wykonują zadania szeroko związane z tematem wody, a więc np. fotografują i wysyłają zdjęcia ulubionych miejsc ze swoich okolic czy też aktywności sportowych związanych z wodą. Powstał też folder „Przysłowia związane z wodą w 6 językach”, który uzupełniany jest przez uczniów.

- Z powodu pandemii nie możemy niestety spotkać się na żywo z naszymi koleżankami i kolegami z innych państw. Ale poznajemy się wirtualnie i wymieniamy się różnymi opiniami, opowiadamy o wydarzeniach, w których uczestniczymy na miejscu – mówi Kinga Suszczyńska, licealistka. A jej kolega Antoni Jackowski dodaje:

- Dzięki grupie założonej w ramach EDC na WhatsAppie możemy omawiać nowe pomysły związane z projektem. Takie międzynarodowe spotkania on-line muszą nam na razie wystarczyć. Nie tylko rozmawiamy o wodzie, ale też spędzamy razem miło czas.

W wymiarze lokalnym, tematy związane z projektem realizowane są podczas zdalnych zajęć z różnych przedmiotów. Np. podczas lekcji biologii uczniowie oglądali filmy, pokazujące znaczenie wody dla ciała i zdrowia. Dowiedzieli się np., jakie są objawy odwodnienia, ile wody zawierają nasze poszczególne organy; obejrzeli też interesujący film przedstawiający w zwolnionym tempie, jak pies pije wodę. Wodne tematy rozpoczynają też większość dodatkowych zajęć z języka angielskiego – to krótkie audycje BBC-English, np. „ Znikające lodowce” czy „Podwodne miasta - nasza przyszłość”, które są nie tylko ćwiczeniami ze słuchu, ale też okazją do nauki słownictwa i dyskusji.

Co miesiąc koordynatorzy projektu z wszystkich krajów spotykają się na Google Meet, aby podzielić się doświadczeniami z pracy online w ich szkołach, a także przedyskutować i zaplanować różne działania związane z projektem. Ostatnie takie spotkanie odbyło się pod koniec stycznia.

- Dyskutowaliśmy  m.in. na temat grup „whatsappowych” - co zrobić, by uczniowie chcieli się bardziej angażować i faktycznie nawiązać fajne znajomości. Rozmawialiśmy też o planowanej na wrzesień, kolejnej Galerii na płocie, organizowanej co roku przez naszą szkołę. Część tej wystawy tj. ok 20 zdjęć będzie tradycyjnie dotyczyła wody. Ustaliliśmy, że z każdego kraju partnerskiego otrzymamy po trzy zdjęcia tematycznie związane z projektem, z ciekawymi tytułami w językach ojczystych i  po angielsku – zapowiada Agata Ratkiewicz.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.