Komunikaty PR

Targi w Mediolanie inspiracją do tworzenia nowych rozwiązań w przestrzeniach biu

2022-08-31  |  01:00
Biuro prasowe

Coroczne targi w Mediolanie to najlepszy moment, by przyjrzeć się nadchodzącym trendom w designie, które mają odbicie w późniejszym wyposażeniu m.in. biur i powierzchni komercyjnych. Nurtem przewodnim tegorocznych targów był zrównoważony rozwój i szeroko pojęta świadomości ekologiczna, co za tym idzie, dominowały projekty, które powstały z myślą o środowisku. Jak tendencje te wpłyną na wygląd biur, które z trendów mają szansę dłużej z nami pozostać, opowiadają Monika Krawczyk - architekt i Michał Urbaniak - Project Manager marki HOOF.

Co wyraźnie dało się odczuć na tegorocznych targach, co zwróciło waszą uwagę?
HOOF: Naszą uwagę na pewno zwróciły tkaniny akustyczne w różnych formach np. zasłon czy przegród akustycznych. Choć na targach, które odwiedziło 260 tys. osób, było bardzo głośno, dzięki nim, redukcja szumów była znaczna. Ciekawe stoisko w tym roku zaprezentowała firma Arper, która jest naszym partnerem handlowym. Ich ekspozycja została stworzona w formie swoistego labiryntu, właśnie z wykorzystaniem kilkumetrowych tkanin akustycznych. Korzystając z takiego rozwiązania nie ogranicza nas wysokość pomieszczenia. Tkaniny akustyczne są w stanie wytłumić nawet 50% dźwięków otoczenia, co świetnie sprawdza się w nowoczesnych biurach. Dzięki temu możemy zbudować prawdziwą intymność we wnętrzu i dosłownie odciąć się od tego, co na zewnątrz. Dodatkowo nie zabierają światła, co jest bardzo istotne dla komfortu pracy. Przy ich pomocy możemy stworzyć bardzo ciekawe, lekkie aranżacje, które są odwrotnością dla standardowych, ciężkich przegród spotykanych w większości biur. Atutem takiego rozwiązania jest również ich funkcjonalność. Możemy wygrodzić dodatkową przestrzeń w dowolnym momencie, co nawiązuje do bardzo popularnej aktualnie filozofii agile, która w przypadku biur odnosi się do ich mobilności i adaptowania przestrzeni do bieżących potrzeb.  W kilku realizacjach HOOF zastosowaliśmy już z powodzeniem takie rozwiązania
Akustyka w swojej formie nie musi więc być nudna, może przybierać różne formy i kształty, jak udowadnia Caimi, tworząc ciekawą instalację w formie korytarza, wypełnioną panelami w pełni pochłaniającymi dźwięki.

Jakie materiały dominowały?
HOOF:
 Zwłaszcza te podkreślające aspekt recycyklingu, naturalne tkaniny, surowe drewno, len. Większość producentów posiada takie materiały w swojej ofercie. Mogliśmy zauważyć wiele produktów, które w pełni nadawały się do ponownego przetworzenia. Nacisk na ekologię był bardzo wyraźny nawet w zaaranżowaniu samych stoisk. Salone del Mobile opracował wytyczne, mówiące, że stoiska mają być budowane z koniecznością przestrzegania wymogów zrównoważonego rozwoju, sugerując stosowanie materiałów wielokrotnego użytku, takich jak drewno lub materiałów z recyklingu, materiałów z certyfikatem FSC lub PEFC. Stoiska zaprojektowano tak, aby możliwy był ich demontaż i ponowne użycie. 

Czy trend na zwrot w kierunku natury uwidocznił się także w palecie kolorów? Jakie barwy waszym zdaniem będą królować we wnętrzach — zwłaszcza tych biurowych?
HOOF:
 W tym roku, jak też i w poprzednich latach, nadal królują kolory ziemi, nawiązujące do naturalnych barw takich jak szarości, brązy, beże, zielenie. Obok neutralnej palety kolorów pojawiły się także barwy takie jak: przybrudzony róż, głębokie błękity, pomarańcz czy słoneczny żółty odcień. To znak, że projektanci widzą przyszłość w pozytywnych barwach. Te kolory świetnie sprawdzą się na meblach takich jak biurka, sofy, krzesła, czy nawet przegrody akustyczne, dzięki temu przestrzeń do pracy będzie zachęcała do jej wykonywania i cieszyła oko. 

Skoro jesteśmy przy wystroju biur, czy tu były zaskoczenia? Nowe nietypowe rozwiązania?
HOOF:
 Bardzo wyraźnie zaznaczającym się trendem jest ten na pozorowanie wnętrz biurowych na te domowe. Czyli komfort przytulność, ale także możliwość szybkiej rearanżacji. W osiągnięciu tego efektu pomagają meble, które mogą sprawdzić się zarówno w przestrzeniach biurowych, jak i domowych, szczególnie te o modułowym charakterze, np. sofy. Można przearanżować je w przestrzeni, odejmując bądź dokładając dodatkowe elementy. Efekt przytulności i „domowości” podkreślały ich obłe, pełne kształty, ale także materiały zastosowane w tapicerkach. Materiały tłoczone we wzory, popularne ostatnio bouclé, wyraźny splot. Dosłownie zachęcałyby, by choć na chwilę na nich usiąść i się zrelaksować. Wszystko to nawiązuje do trendów takich jak „like at home”, czyli by poczuć się w biurze jak w zaciszu własnego mieszkania. Mięsistość tkanin i tłoczeń, różnorodność faktur, struktur doskonale ze sobą korelują, wzajemnie się przenikając. To wyraźna wskazówka, że designu doświadczamy wszystkimi zmysłami. 

A jakie tendencje panują w oświetleniu?
HOOF:
 Bardzo interesujące rozwiązanie pokazała marka Artemide. Ich nowa seria Discovery to połączenie designu i technologicznego know how. Lampy z tej rodziny, gdy są zgaszone wydają się zupełnie przeźroczyste, natomiast po włączeniu wypełniają się światłem tworząc niespotykany dotąd efekt, idealny do wykorzystania we współczesnych przestrzeniach. 
 

Co najbardziej was zaskoczyło, zdumiało?
HOOF: Olbrzymia ilość outdorowych mebli, zarówno we wnętrzach, jak i na zewnątrz. Trend na zapraszanie mebli uważanych za tarasowe do przestrzeni domowych ma swoje źródło w pandemicznej rzeczywistości. Kiedy zostaliśmy przymusowo zamknięci w domach, wyjście na własny taras lub balkon był po prostu przedłużenia mieszkania, które jak wiemy w czasie pandemii, miało, więcej niż jedną funkcję. Ten trend przeplatał się płynnie z trendem Eco. Naszą uwagę zwróciło także nietypowe rozwiązania zastosowane przez producentów włoskiej marki Kartell, która przy produkcji krzeseł wykorzystała kapsułki po kawie illy. Wspaniała i niesamowicie ciekawa inicjatywa. 
 

O HOOF 

Zespół HOOF już od ponad 20 lat zajmuje się kompleksową realizacją przestrzeni biurowych i komercyjnych. Współpracuje z czołowymi producentami krajowymi i światowymi, takimi jak VITRA, ACTIU, WIESNER HAGER, NARBUTAS, PROSTORIA, SOFTLINE i wieloma innymi. – Cenimy sobie jakość i niebanalne wzornictwo, dlatego we współpracy z naszymi projektantami pomożemy wykreować przestrzeń, która będzie spełniała swoje funkcje pod względem ergonomii, efektywności i jakości pracy pracowników, a przy okazji wytworzy atmosferę współpracy i kreatywności. HOOF prowadzi obecnie trzy salony meblowe: w Poznaniu, Krakowie oraz we Wrocławiu. Zaprasza również do współpracy na terenie Warszawy i Trójmiasta, gdzie już niedługo zostanie otwarty nowy showroom.

 

Więcej informacji na: https://www.hoof.pl/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Let’s colour Centrum Zdrowia Dziecka! Biuro prasowe
2024-07-02 | 13:35

Let’s colour Centrum Zdrowia Dziecka!

Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie jest jedną z największych placówek medycznych dla małych pacjentów w Polsce. To miejsce szczególne na mapie naszego kraju. Akcja
Styl życia Tężnia solankowa w Raszynie otwarta
2024-07-02 | 12:00

Tężnia solankowa w Raszynie otwarta

 Wójt Gminy Raszyn wraz z przedstawicielami Fundacji Pracowniczej Grupy VKR oraz  firmy VELUX Polska dokonali uroczystego otwarcia Tężni Solankowej w Raszynie. Od 26 czerwca
Styl życia Tysiąc km smoczą łodzią w dół Wisły - ZROBILIŚMY TO!
2024-07-01 | 01:00

Tysiąc km smoczą łodzią w dół Wisły - ZROBILIŚMY TO!

19 załogantów stałych i 6 załogantów wspomagających – w sumie 25 wioślarzy w ciągu ośmiu dni pokonało Wisłę i spłynęło z Krakowa do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Katarzyna Pakosińska: Siostrzeństwo kobiet jest jeszcze w powijakach. Natomiast w „Pytaniu na śniadanie” mam wspaniałe koleżanki, a Kinga Dobrzyńska jest dla nas jak mama

Prezenterka TVP ubolewa nad tym, że kobiety nadal dość często postrzegają siebie nawzajem jako rywalki i zamiast się wspierać, to jedna drugiej wbija szpilkę. Katarzyna Pakosińska zauważa, że damska solidarność wciąż jest rzadkością, a dużo częściej ze względu na niską samoocenę i różne uprzedzenia kobiety rzucają sobie kłody pod nogi. Jednocześnie podkreśla, że miała ogromne szczęście, trafiając do ekipy „Pytania na śniadanie”. W tej redakcji może bowiem rozwijać skrzydła kariery i liczyć na wsparcie ze strony innych kobiet.

Handel

Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki

Dane z gospodarki wskazują, że inflacyjny szok jest za nami, a Polacy ruszyli na zakupy. – Konsument przestał aż tak bardzo patrzeć na każdą wydawaną złotówkę – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska zarządu Inquiry. Wciąż jednak ostrożnie podchodzimy do przyszłości i planowania większych zakupów. Podejście konsumentów do cen, ale też kanału zakupowego to jeden z elementów, do którego branża handlowa musi się przystosowywać. Zmiany w sektorze wymuszają też kwestie regulacyjne. Wśród istotnych wyzwań na najbliższe miesiące będzie system kaucyjny i ewentualny powrót do handlowych niedziel.

Media

Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach

W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.