Komunikaty PR

Tężnia solankowa w Raszynie otwarta

2024-07-02  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Ewelina Janczylik-Foryś
VELUX Polska

ul. Krakowiaków 34
02-255 Warszawa
ewelina.janczylik-forys|velux.com| |ewelina.janczylik-forys|velux.com
532566475
https://prasa.velux.pl/

 Wójt Gminy Raszyn wraz z przedstawicielami Fundacji Pracowniczej Grupy VKR oraz  firmy VELUX Polska dokonali uroczystego otwarcia Tężni Solankowej w Raszynie. Od 26 czerwca 2024 r. mieszkańcy mogą cieszyć się prozdrowotnymi urokami tego miejsca.

Tężnia solankowa w Raszynie, projekt wspólnie opracowany przez pracowników VELUX Polska, Gminy Raszyn powstał pod hasłem „Zielone okno do natury”. Inwestycja ta polega na zagospodarowaniu centralnej części Parku Raszyńskiego im. Magdaleny Abakanowicz poprzez powstanie m.in. tężni, przy której mogą relaksować się mieszkańcy, nowych ścieżek i alejek czy nasadzenia roślinne. Nowocześnie zaprojektowane miejsce urzeka i przyciąga mieszkańców, a jego walory prozdrowotne są nie do przecenienia. 

Tężnia solankowa to nie tylko atrakcja Parku im. Magdaleny Abakanowicz w Raszynie, to przede wszystkim inwestycja w zdrowie wszystkich osób (maluchów i juniorów, dorosłych i seniorów), którzy będą korzystać z jej dobrodziejstw. Zachęcamy wszystkich, którzy zechcą poprawić swoje zdrowie i samopoczucie. Polecana jest przede wszystkim osobom z chorobami oddechowymi, skórnymi, krążeniowymi, reumatycznymi, odpornościowymi. Zapraszamy wszystkich narażonych na stres i tych wszystkich, którzy pragną chwilę odpocząć od wielkomiejskiego zgiełku - mówi Bogumiła Stępińska-Gniadek, Wójt Gminy Raszyn.

Rewitalizacja Parku, w tym powstanie Tężni Solankowej, zostało zrealizowane w latach 2021-2024 w ramach programu grantowego „Tereny zielone i aktywności na świeżym powietrzu” ogłoszonego przez Fundację Pracowniczą Grupy VKR, działającą w Grupie VELUX, z okazji 30. rocznicy jej działalności.  

Raszyński projekt pn. „Zielone okno do natury” otrzymał dotację w wysokości 340 000 euro (ponad 1,5 mln zł), budżet gminy zaś pokrył koszty podatku VAT. W ten sposób powstało nowe rekreacyjne miejsce – tężnia solankowa, której walory prozdrowotne są nie do przecenienia. W okresie letnim tężnia otwarta będzie 7 dni w tygodniu w godzinach 9.oo – 22.oo. 

Uważamy, że każda firma, a zwłaszcza taka jak nasza będąca liderem kategorii okien dachowych, ma do odegrania ogromną rolę w społeczeństwie. Chcemy coś więcej „dać od siebie”. Dla naszych pracowników, dla polskiej gospodarki, dla pracowników, dla lokalnej społeczności- po prostu dla nas wszystkich.  Cieszymy się, że poprzez nasze Fundacje, jak Fundacja Pracownicza, wspieramy projekty dotyczące społeczności lokalnych. To kolejny dowód na to, że podstawą działalności naszej firmy jest odpowiedzialne podejście do wszystkich interesariuszy, w tym szczególnie do pracowników i społeczności lokalnych - podkreśla Przemysław Pokorski, Dyrektor Rynku VELUX Polska.

Tereny zielone i aktywności na świeżym powietrzu  

Dzięki grantom z Fundacji Pracowniczej Grupy VKR, Polacy będą mieli do dyspozycji cztery unikalne miejsca rekreacji, edukacji i wypoczynku na łonie natury. Ze stworzonych atrakcji skorzystają pracownicy VELUX i DOVISTA, ale także mieszkańcy lokalnych społeczności. Łączna wartość przyznanych na ten cel grantów w Polsce to ponad 5,4 mln zł. Do tej pory zrealizowano w Polsce dwa projekty: wspomnianą Tężnię Solankową oraz centrum rekreacji na świeżym powietrzu-Leśnią Oazę w Gnieźnie. Pozostałe inwestycje będą realizowane w Namysłowie i Tczewie.  

Ten niezwykły projekt, zrealizowany ramach grantu Fundacji Pracowniczej Grupy VKR, jest efektem współpracy pracowników VELUX z Burmistrzem Raszyna. Jest jednocześnie świadectwem zaangażowania wszystkich w stworzenie miejsca, w którym społeczeństwo może wypocząć na łonie natury. Cieszę się, że Fundacja Pracownicza wsparła tę inicjatywę, dzięki której pracownicy VELUX, ich rodziny oraz przedstawiciele społeczności lokalnej wspólnie spędzą czas, ciesząc się i korzystając ze środowiska naturalnego. Jestem przekonana, że tężnia solankowa zlokalizowana jest w pobliżu jednego z największych miast w Polsce jakim jest Warszawa, zachęci mieszkańców z przebywania na łonie natury i korzystania ze światła dziennego i świeżego powietrza - powiedziała Lotte Kragelund, Dyrektor Fundacji Pracowniczej Grupy VKR,

Impulsem do stworzenia tego wyjątkowego projektu o nazwie „Tereny zielone i aktywności na świeżym powietrzu” był czas pandemii Covid-19, kiedy to wielu pracowników było zmuszonych do ograniczenia swoich aktywności na świeżym powietrzu. Poprzez realizację programu grantowego Fundacja pragnie, aby pracownicy VELUX i DOVISTA, ich rodziny oraz przedstawiciele społeczności lokalnej wspólnie spędzali czas, ciesząc się i korzystając ze środowiska naturalnego, a to wszystko w otoczeniu promieni słonecznych i na świeżym powietrzu. Zaplanowane projekty mają zainspirować innych do tworzenia podobnych miejsc w całej Polsce.  

Fundacja Pracownicza Grupy VKR  

Fundacja Pracownicza działa od 1991 roku i udziela pomocy pracownikom holdingu VKR, w ramach którego działają w Polsce producenci okien dachowych Grupa VELUX oraz fasadowych Grupa DOVISTA. Jej celem jest świadczenie pomocy finansowej na rzecz pracowników i ich rodzin, a także wsparcie społeczności lokalnych, w których firma funkcjonuje na co dzień. Pomoc dla pracowników może dotyczyć dwóch celów: kosztów leczenia, rehabilitacji, zakupu sprzętu medycznego, operacji pracownika lub jego rodziny bądź edukacji akademickiej lub zawodowej dzieci pracownika. Środki te są niezależne od funkcjonujących Zakładowych Funduszy Świadczeń Pracowniczych. Fundacja Pracownicza Grupy VKR wspiera także inne organizacje i fundacje, których przedstawiciele mogą ubiegać się o wsparcie na różne cele służące lokalnym społecznościom, w tym pracownikom, a działalność społeczna jest prowadzona niedaleko od siedziby jednej ze spółek grupy kapitałowej. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: VELUX Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.