Komunikaty PR

Tężnia solankowa w Raszynie otwarta

2024-07-02  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Ewelina Janczylik-Foryś
VELUX Polska

ul. Krakowiaków 34
02-255 Warszawa
ewelina.janczylik-forys|velux.com| |ewelina.janczylik-forys|velux.com
532566475
https://prasa.velux.pl/

 Wójt Gminy Raszyn wraz z przedstawicielami Fundacji Pracowniczej Grupy VKR oraz  firmy VELUX Polska dokonali uroczystego otwarcia Tężni Solankowej w Raszynie. Od 26 czerwca 2024 r. mieszkańcy mogą cieszyć się prozdrowotnymi urokami tego miejsca.

Tężnia solankowa w Raszynie, projekt wspólnie opracowany przez pracowników VELUX Polska, Gminy Raszyn powstał pod hasłem „Zielone okno do natury”. Inwestycja ta polega na zagospodarowaniu centralnej części Parku Raszyńskiego im. Magdaleny Abakanowicz poprzez powstanie m.in. tężni, przy której mogą relaksować się mieszkańcy, nowych ścieżek i alejek czy nasadzenia roślinne. Nowocześnie zaprojektowane miejsce urzeka i przyciąga mieszkańców, a jego walory prozdrowotne są nie do przecenienia. 

Tężnia solankowa to nie tylko atrakcja Parku im. Magdaleny Abakanowicz w Raszynie, to przede wszystkim inwestycja w zdrowie wszystkich osób (maluchów i juniorów, dorosłych i seniorów), którzy będą korzystać z jej dobrodziejstw. Zachęcamy wszystkich, którzy zechcą poprawić swoje zdrowie i samopoczucie. Polecana jest przede wszystkim osobom z chorobami oddechowymi, skórnymi, krążeniowymi, reumatycznymi, odpornościowymi. Zapraszamy wszystkich narażonych na stres i tych wszystkich, którzy pragną chwilę odpocząć od wielkomiejskiego zgiełku - mówi Bogumiła Stępińska-Gniadek, Wójt Gminy Raszyn.

Rewitalizacja Parku, w tym powstanie Tężni Solankowej, zostało zrealizowane w latach 2021-2024 w ramach programu grantowego „Tereny zielone i aktywności na świeżym powietrzu” ogłoszonego przez Fundację Pracowniczą Grupy VKR, działającą w Grupie VELUX, z okazji 30. rocznicy jej działalności.  

Raszyński projekt pn. „Zielone okno do natury” otrzymał dotację w wysokości 340 000 euro (ponad 1,5 mln zł), budżet gminy zaś pokrył koszty podatku VAT. W ten sposób powstało nowe rekreacyjne miejsce – tężnia solankowa, której walory prozdrowotne są nie do przecenienia. W okresie letnim tężnia otwarta będzie 7 dni w tygodniu w godzinach 9.oo – 22.oo. 

Uważamy, że każda firma, a zwłaszcza taka jak nasza będąca liderem kategorii okien dachowych, ma do odegrania ogromną rolę w społeczeństwie. Chcemy coś więcej „dać od siebie”. Dla naszych pracowników, dla polskiej gospodarki, dla pracowników, dla lokalnej społeczności- po prostu dla nas wszystkich.  Cieszymy się, że poprzez nasze Fundacje, jak Fundacja Pracownicza, wspieramy projekty dotyczące społeczności lokalnych. To kolejny dowód na to, że podstawą działalności naszej firmy jest odpowiedzialne podejście do wszystkich interesariuszy, w tym szczególnie do pracowników i społeczności lokalnych - podkreśla Przemysław Pokorski, Dyrektor Rynku VELUX Polska.

Tereny zielone i aktywności na świeżym powietrzu  

Dzięki grantom z Fundacji Pracowniczej Grupy VKR, Polacy będą mieli do dyspozycji cztery unikalne miejsca rekreacji, edukacji i wypoczynku na łonie natury. Ze stworzonych atrakcji skorzystają pracownicy VELUX i DOVISTA, ale także mieszkańcy lokalnych społeczności. Łączna wartość przyznanych na ten cel grantów w Polsce to ponad 5,4 mln zł. Do tej pory zrealizowano w Polsce dwa projekty: wspomnianą Tężnię Solankową oraz centrum rekreacji na świeżym powietrzu-Leśnią Oazę w Gnieźnie. Pozostałe inwestycje będą realizowane w Namysłowie i Tczewie.  

Ten niezwykły projekt, zrealizowany ramach grantu Fundacji Pracowniczej Grupy VKR, jest efektem współpracy pracowników VELUX z Burmistrzem Raszyna. Jest jednocześnie świadectwem zaangażowania wszystkich w stworzenie miejsca, w którym społeczeństwo może wypocząć na łonie natury. Cieszę się, że Fundacja Pracownicza wsparła tę inicjatywę, dzięki której pracownicy VELUX, ich rodziny oraz przedstawiciele społeczności lokalnej wspólnie spędzą czas, ciesząc się i korzystając ze środowiska naturalnego. Jestem przekonana, że tężnia solankowa zlokalizowana jest w pobliżu jednego z największych miast w Polsce jakim jest Warszawa, zachęci mieszkańców z przebywania na łonie natury i korzystania ze światła dziennego i świeżego powietrza - powiedziała Lotte Kragelund, Dyrektor Fundacji Pracowniczej Grupy VKR,

Impulsem do stworzenia tego wyjątkowego projektu o nazwie „Tereny zielone i aktywności na świeżym powietrzu” był czas pandemii Covid-19, kiedy to wielu pracowników było zmuszonych do ograniczenia swoich aktywności na świeżym powietrzu. Poprzez realizację programu grantowego Fundacja pragnie, aby pracownicy VELUX i DOVISTA, ich rodziny oraz przedstawiciele społeczności lokalnej wspólnie spędzali czas, ciesząc się i korzystając ze środowiska naturalnego, a to wszystko w otoczeniu promieni słonecznych i na świeżym powietrzu. Zaplanowane projekty mają zainspirować innych do tworzenia podobnych miejsc w całej Polsce.  

Fundacja Pracownicza Grupy VKR  

Fundacja Pracownicza działa od 1991 roku i udziela pomocy pracownikom holdingu VKR, w ramach którego działają w Polsce producenci okien dachowych Grupa VELUX oraz fasadowych Grupa DOVISTA. Jej celem jest świadczenie pomocy finansowej na rzecz pracowników i ich rodzin, a także wsparcie społeczności lokalnych, w których firma funkcjonuje na co dzień. Pomoc dla pracowników może dotyczyć dwóch celów: kosztów leczenia, rehabilitacji, zakupu sprzętu medycznego, operacji pracownika lub jego rodziny bądź edukacji akademickiej lub zawodowej dzieci pracownika. Środki te są niezależne od funkcjonujących Zakładowych Funduszy Świadczeń Pracowniczych. Fundacja Pracownicza Grupy VKR wspiera także inne organizacje i fundacje, których przedstawiciele mogą ubiegać się o wsparcie na różne cele służące lokalnym społecznościom, w tym pracownikom, a działalność społeczna jest prowadzona niedaleko od siedziby jednej ze spółek grupy kapitałowej. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: VELUX Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.