Komunikaty PR

Thank Your Cleaner Day – Kärcher podziękował osobom z branży czystościowej

2023-10-24  |  12:00
Biuro prasowe

Branża utrzymania czystości i osoby w niej zatrudnione pełnią ważną rolę w społeczeństwie, jednak ich praca często pozostaje niedostrzeżona i niedoceniona. Inicjatywa Thank Your Cleaner Day, stworzona przez firmę Kärcher, lidera branży utrzymania czystości, ma na celu podkreślenie wartości pracy w branży czystościowej. Wydarzenie, obchodzone 18 października, odbywa się na całym świecie w ponad 50 krajach. W Polsce, do tegorocznej edycji dołączyły dwie firmy partnerskie: Huta Pokój Profile Sp. z o.o. oraz Zakłady Usługowe EZT S.A.

Niezbędna, lecz często niedostrzegalna praca

Praca osób zawodowo dbających o czystość jest niezbędna do codziennego funkcjonowania w przestrzeniach publicznych – miejscach pracy, szkołach, szpitalach, urzędach czy centrach handlowych. Bez ich wysiłku, te miejsca nie byłyby w stanie sprawnie działać.

Aby podkreślić znaczenie pracy osób z branży czystościowej, w siedzibie firmy Kärcher odbył się nietypowy wernisaż. Zaprezentowanym eksponatem było niesprzątane od dekad miejsce pracy. Celem wystawy było zwrócenie uwagi na to, jak istotna jest praca personelu sprzątającego, dzięki której możemy pracować, korzystać z usług publicznych czy robić zakupy w komfortowych i higienicznych warunkach.

– Firma Kärcher, jako lider branży czystościowej zwróciła już po raz piąty uwagę na to jak ważna i potrzebna jest praca osób sprzątających. Często są oni przez nas niedostrzegani. Thank Your Cleaner Day to okazja by im podziękować i wyrazić uznanie, dla zaangażowania w to, byśmy mogli cieszyć się z przebywania w czystym, uporządkowanym otoczeniu – mówi Łukasz Palczak, Dyrektor Produktu i Marketingu w Kärcher Sp. z.o.o.

Partnerstwo w słusznym celu

Pracownicy firmy Kärcher oraz firm partnerskich – Huty Pokój Profile Sp. z o.o. oraz Zakładów Usługowych EZT S.A. zaangażowali się tego dnia, by samodzielnie zadbać o czystość swoich biur. Do pracy wykorzystano mopy, odkurzacze i myjki do szyb, aby jak najlepiej zadbać o porządek.

– Nasi pracownicy bardzo entuzjastycznie podeszli do udziału w tym projekcie. Uważamy, że praca osób dbających o porządek i czystość jest ważna i warto ją docenić. Dlatego zdecydowaliśmy się na udział w TYCD. Cenimy i szanujemy każdą osobę, która pracuje na terenie naszych zakładów, stąd nasze zaangażowanie – mówi Zbigniew Przebindowski, Prezes Zarządu Huty Pokój Profile sp. z o.o.

Firma Kärcher zaprosiła do projektu także jedną z firm świadczących usługi czystościowe – Zakłady Usługowe EZT S.A. Partnerstwo to pokazuje, że branża jest w stanie się zjednoczyć, aby wspólnie nagłaśniać istotne kwestie, takie jak zmiana postrzegania sektora czystościowego przez społeczeństwo oraz kluczową rolę, jaką w nim odgrywa.

– Jako Zakłady Usługowe EZT S.A bardzo chętnie włączyliśmy się w ten projekt. Postrzeganie pracy, którą wykonują na co dzień na bardzo wielu obiektach nasi pracownicy, jest dla nas istotne. Wiemy, jak zaawansowana technologicznie i wymagająca jest to praca. Jednak w odbiorze społecznym nie zawsze jest tak postrzegana. Chcemy wspólnie to zmienić – mówi Stanisław Mirek, Członek Zarządu  Zakładów Usługowych EZT S.A.

Do inicjatywy dołączyła także kluczowa organizacja branżowa – Polska Izba Gospodarcza Czystości, która objęła patronat nad wydarzeniem.

– Jako organizacja branżowa od lat patronujemy i wspieramy TYCD. Jest to świetna inicjatywa, która buduje etos pracy w naszej branży i zwraca uwagę na jej kluczową rolę – mówi Paweł Szybisz, Prezes Polskiej Izby Gospodarczej Czystości.

Inicjatywa, która zyskuje na znaczeniu

Projekt Thank Your Cleaner Day każdego roku rośnie w siłę, angażując coraz więcej firm i organizacji partnerskich. Jego celem jest wprowadzenie do debaty publicznej istotnych kwestii dotyczących znaczenia pracy osób odpowiedzialnych za utrzymanie czystości.

Jak można było zaobserwować w siedzibie firmy Kärcher, bez ich wysiłku nie moglibyśmy korzystać z biur czy innych przestrzeni, w których pracujemy czy spędzamy wolny czas.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.