Thank Your Cleaner Day – Kärcher podziękował osobom z branży czystościowej
Branża utrzymania czystości i osoby w niej zatrudnione pełnią ważną rolę w społeczeństwie, jednak ich praca często pozostaje niedostrzeżona i niedoceniona. Inicjatywa Thank Your Cleaner Day, stworzona przez firmę Kärcher, lidera branży utrzymania czystości, ma na celu podkreślenie wartości pracy w branży czystościowej. Wydarzenie, obchodzone 18 października, odbywa się na całym świecie w ponad 50 krajach. W Polsce, do tegorocznej edycji dołączyły dwie firmy partnerskie: Huta Pokój Profile Sp. z o.o. oraz Zakłady Usługowe EZT S.A.
Niezbędna, lecz często niedostrzegalna praca
Praca osób zawodowo dbających o czystość jest niezbędna do codziennego funkcjonowania w przestrzeniach publicznych – miejscach pracy, szkołach, szpitalach, urzędach czy centrach handlowych. Bez ich wysiłku, te miejsca nie byłyby w stanie sprawnie działać.
Aby podkreślić znaczenie pracy osób z branży czystościowej, w siedzibie firmy Kärcher odbył się nietypowy wernisaż. Zaprezentowanym eksponatem było niesprzątane od dekad miejsce pracy. Celem wystawy było zwrócenie uwagi na to, jak istotna jest praca personelu sprzątającego, dzięki której możemy pracować, korzystać z usług publicznych czy robić zakupy w komfortowych i higienicznych warunkach.
– Firma Kärcher, jako lider branży czystościowej zwróciła już po raz piąty uwagę na to jak ważna i potrzebna jest praca osób sprzątających. Często są oni przez nas niedostrzegani. Thank Your Cleaner Day to okazja by im podziękować i wyrazić uznanie, dla zaangażowania w to, byśmy mogli cieszyć się z przebywania w czystym, uporządkowanym otoczeniu – mówi Łukasz Palczak, Dyrektor Produktu i Marketingu w Kärcher Sp. z.o.o.
Partnerstwo w słusznym celu
Pracownicy firmy Kärcher oraz firm partnerskich – Huty Pokój Profile Sp. z o.o. oraz Zakładów Usługowych EZT S.A. zaangażowali się tego dnia, by samodzielnie zadbać o czystość swoich biur. Do pracy wykorzystano mopy, odkurzacze i myjki do szyb, aby jak najlepiej zadbać o porządek.
– Nasi pracownicy bardzo entuzjastycznie podeszli do udziału w tym projekcie. Uważamy, że praca osób dbających o porządek i czystość jest ważna i warto ją docenić. Dlatego zdecydowaliśmy się na udział w TYCD. Cenimy i szanujemy każdą osobę, która pracuje na terenie naszych zakładów, stąd nasze zaangażowanie – mówi Zbigniew Przebindowski, Prezes Zarządu Huty Pokój Profile sp. z o.o.
Firma Kärcher zaprosiła do projektu także jedną z firm świadczących usługi czystościowe – Zakłady Usługowe EZT S.A. Partnerstwo to pokazuje, że branża jest w stanie się zjednoczyć, aby wspólnie nagłaśniać istotne kwestie, takie jak zmiana postrzegania sektora czystościowego przez społeczeństwo oraz kluczową rolę, jaką w nim odgrywa.
– Jako Zakłady Usługowe EZT S.A bardzo chętnie włączyliśmy się w ten projekt. Postrzeganie pracy, którą wykonują na co dzień na bardzo wielu obiektach nasi pracownicy, jest dla nas istotne. Wiemy, jak zaawansowana technologicznie i wymagająca jest to praca. Jednak w odbiorze społecznym nie zawsze jest tak postrzegana. Chcemy wspólnie to zmienić – mówi Stanisław Mirek, Członek Zarządu Zakładów Usługowych EZT S.A.
Do inicjatywy dołączyła także kluczowa organizacja branżowa – Polska Izba Gospodarcza Czystości, która objęła patronat nad wydarzeniem.
– Jako organizacja branżowa od lat patronujemy i wspieramy TYCD. Jest to świetna inicjatywa, która buduje etos pracy w naszej branży i zwraca uwagę na jej kluczową rolę – mówi Paweł Szybisz, Prezes Polskiej Izby Gospodarczej Czystości.
Inicjatywa, która zyskuje na znaczeniu
Projekt Thank Your Cleaner Day każdego roku rośnie w siłę, angażując coraz więcej firm i organizacji partnerskich. Jego celem jest wprowadzenie do debaty publicznej istotnych kwestii dotyczących znaczenia pracy osób odpowiedzialnych za utrzymanie czystości.
Jak można było zaobserwować w siedzibie firmy Kärcher, bez ich wysiłku nie moglibyśmy korzystać z biur czy innych przestrzeni, w których pracujemy czy spędzamy wolny czas.

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Dawid Kwiatkowski: W programie „MBtM” były wyznania miłości w moim kierunku. To było miłe, ale za uczestnikiem musi iść też dobra muzyka
Wokalista przyznaje, że już nie mógł się doczekać emisji pierwszego odcinka odświeżonej wersji talent show „Must Be the Music”. Po obejrzeniu programu nowy juror nie kryje swojej ekscytacji. Jego zdaniem jurorzy spisali się na medal, a uczestnicy zaprezentowali bardzo wysoki poziom. Dawid Kwiatkowski podkreśla, że oceniając, starał się być obiektywny i choć czasami ktoś skradł jego serce swoją osobowością, to niestety nie było to zielonym światłem do kolejnego etapu.
Nowe technologie
Nowe prawo ograniczy dostęp dzieci do niebezpiecznych treści w sieci. Obecnie większość nastolatków ma dostęp do pornografii czy hazardu

Ponad 40 proc. młodzieży twierdzi, że w sieci nie można odróżnić informacji prawdziwych od fałszywych, co czwarty nastolatek ogląda tzw. patostreamy, rośnie też odsetek osób nastoletnich, które decydują się na spotkanie z osobą dorosłą poznaną online. Powyższe dane z raportu Państwowego Instytutu Badawczego NASK i Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę pokazują pilną potrzebę podniesienia tematu bezpieczeństwa dzieci i młodzieży sieci. Dlatego powstał projekt ustawy o ochronie małoletnich przed dostępem do treści szkodliwych w internecie.
Żywienie
Sylwia Bomba: Przez 10 lat odchudzałam się bezskutecznie. Potrafiłam codziennie biegać 15 km albo w ogóle nie jeść

Influencerka od lat mierzy się z insulinoopornością. Zanim jednak trafiła na odpowiednich specjalistów i podjęła właściwe leczenie, jej waga wciąż stała w miejscu – mimo stosowania restrykcyjnych diet i morderczych treningów. Dopiero trafna diagnoza i wdrożenie odpowiedniej diety pozwoliła Sylwii Bombie zrzucić 30 kg.