#ThankYouScience: z mediów społecznościowych na outdoor
Warszawa, 2 lutego 2022 – Prowadzona dotychczas w mediach społecznościowych inicjatywa #ThankYouScience, której celem jest powszechne dziękowanie nauce za wkład do poprawy codziennego życia, rozszerza swój zasięg o nośniki outdoorowe. W pierwszym etapie - prowadzonym w grudniu w mediach społecznościowych - zachęcaliśmy do podzielenia się powodami za które chcielibyśmy podziękować nauce, w lutym na przystankach w Warszawie i Gdańsku można przeczytać wybrane podziękowania, kierowane przez uczestników akcji pod kątem nauki i naukowców. Pomysłodawcą akcji jest firma Bayer.
„Dzięki nauce moim przyjaciołom udało się zajść w ciążę i spełnić marzenie o założeniu rodziny“ napisała Kasia z Gdańska. Jej imienniczka z Warszawy dodaje: Mimo pandemii mój synek mógł świętować urodziny z bliskimi – dziękuję nauce za wideo rozmowy!“. Cytaty zostały zilustrowane komiksem ukazującym naukowców przy pracy, przygotowanym przez znaną ilustratorkę Magdę Danaj - autorkę popularnego m.in. w mediach społecznościowych projektu Porysunki.
- Stworzyliśmy inicjatywę #ThankYouScience jako formę wyrażenia wdzięczności nauce i naukowcom za ich wkład w poprawę jakości życia. Bayer od 160 lat jest związany z nauką, o czym mówi nasza misja: „Science for a better life” – mówi Monika Lechowska-Wróbel, dyrektor działu komunikacji Bayer – Poprzez posty w mediach społecznościowych, ukazujące pracę badaczy od zaskakującej strony i z „przymrużeniem oka”, zainicjowaliśmy akcję dziękowania nauce. Aby wziąć udział wystarczyło we własnym kanale lub odwiedzając nasz popularnonaukowy profil Baylab na Facebooku użyć hasztagu #ThankYouScience i napisać za co jesteśmy wdzięczni nauce. Kilka wybranych podziękowań możemy teraz zobaczyć w tysiącach lokalizacji. To świetna okazja by pomyśleć za co każdy z nas jest wdzięczny nauce: takie właśnie pytanie zadajemy na plakatach.
Dotychczas inicjatywa #ThankYouScience dotarła do ponad miliona odbiorców, a kampania outdoorowa zwiększy ten zasięg o co najmniej o drugie tyle. Do akcji przyłączyli się naukowcy, uczelnie, redakcje i dziennikarze, a przede wszystkim zwykli ludzie, dla których stała się platformą wyrażenia ich własnych opinii, podziękowań, komentarzy. Przywoływano przykłady osiągnięć w dziedzinie medycyny, rolnictwa, techniki, informatyki i innych.
- Na podstawie docierających do nas informacji zwrotnych oceniamy, że inicjatywa #ThankYouScience pozwoliła wygenerować znaczny ładunek pozytywnej energii społecznej, tak potrzebnej w niełatwym czasie pandemii – dodaje Monika Lechowska – Dziś, gdy osiągnięcia nauki bywają kwestionowane, zrozumienie dla niej jest szczególnie ważne: stąd również wynika znaczenie tej inicjatywy.
W kampanii wykorzystano nośniki AMS i Ströer na przystankach autobusowych i tramwajowych w Warszawie i Gdańsku oraz w stołecznym metrze – wybrano lokalizacje w centrach miast, w pobliżu kampusów uczelni wyższych i na największych osiedlach. Kampania, rozpoczęta 1 lutego, potrwa do końca miesiąca.

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.