Komunikaty PR

#ThankYouScience: z mediów społecznościowych na outdoor

2022-02-02  |  12:10
Biuro prasowe

Warszawa, 2 lutego 2022 – Prowadzona dotychczas w mediach społecznościowych inicjatywa #ThankYouScience, której celem jest powszechne dziękowanie nauce za wkład do poprawy codziennego życia, rozszerza swój zasięg o nośniki outdoorowe. W pierwszym etapie - prowadzonym w grudniu w mediach społecznościowych - zachęcaliśmy do podzielenia się powodami za które chcielibyśmy podziękować nauce, w lutym na przystankach w Warszawie i Gdańsku można przeczytać wybrane podziękowania, kierowane przez uczestników akcji pod kątem nauki i naukowców. Pomysłodawcą akcji jest firma Bayer.

 

Dzięki nauce moim przyjaciołom udało się zajść w ciążę i spełnić marzenie o założeniu rodziny“ napisała Kasia z Gdańska. Jej imienniczka z Warszawy dodaje: Mimo pandemii mój synek mógł świętować urodziny z bliskimi – dziękuję nauce za wideo rozmowy!“. Cytaty zostały zilustrowane komiksem ukazującym naukowców przy pracy, przygotowanym przez znaną ilustratorkę Magdę Danaj - autorkę popularnego m.in. w mediach społecznościowych projektu Porysunki.

 

- Stworzyliśmy inicjatywę #ThankYouScience jako formę wyrażenia wdzięczności nauce i naukowcom za ich wkład w poprawę jakości życia. Bayer od 160 lat jest związany z nauką, o czym mówi nasza misja: „Science for a better life” – mówi Monika Lechowska-Wróbel, dyrektor działu komunikacji Bayer – Poprzez posty w mediach społecznościowych, ukazujące pracę badaczy od zaskakującej strony i z „przymrużeniem oka”, zainicjowaliśmy akcję dziękowania nauce. Aby wziąć udział wystarczyło we własnym kanale lub odwiedzając nasz popularnonaukowy profil Baylab na Facebooku użyć hasztagu #ThankYouScience i napisać za co jesteśmy wdzięczni nauce. Kilka wybranych podziękowań możemy teraz zobaczyć w tysiącach lokalizacji. To świetna okazja by pomyśleć za co każdy z nas jest wdzięczny nauce: takie właśnie pytanie zadajemy na plakatach.

 

Dotychczas inicjatywa #ThankYouScience dotarła do ponad miliona odbiorców, a kampania outdoorowa zwiększy ten zasięg o co najmniej o drugie tyle. Do akcji przyłączyli się naukowcy, uczelnie, redakcje i dziennikarze, a przede wszystkim zwykli ludzie, dla których stała się platformą wyrażenia ich własnych opinii, podziękowań, komentarzy. Przywoływano przykłady osiągnięć w dziedzinie medycyny, rolnictwa, techniki, informatyki i innych.

 

- Na podstawie docierających do nas informacji zwrotnych oceniamy, że inicjatywa #ThankYouScience pozwoliła wygenerować znaczny ładunek pozytywnej energii społecznej, tak potrzebnej w niełatwym czasie pandemii – dodaje Monika Lechowska – Dziś, gdy osiągnięcia nauki bywają kwestionowane, zrozumienie dla niej jest szczególnie ważne: stąd również wynika znaczenie tej inicjatywy.

 

W kampanii wykorzystano nośniki AMS i Ströer na przystankach autobusowych i tramwajowych w Warszawie i Gdańsku oraz w stołecznym metrze – wybrano lokalizacje w centrach miast, w pobliżu kampusów uczelni wyższych i na największych osiedlach. Kampania, rozpoczęta 1 lutego, potrwa do końca miesiąca.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.

Ochrona środowiska

Rynki materiałów biodegradowalnych i biopochodnych będą rosły w szybkim tempie. W Polsce dopiero raczkują

Rynek biodegradowalnych tworzyw sztucznych do 2031 roku ponad trzykrotnie zwiększy swoje obroty. Również tworzywa biopochodne są coraz częściej rozwijane i wykorzystywane. Choć rynki na świecie notują dynamiczny rozwój, napędzany nie tylko świadomością klientów, ale też surowymi przepisami środowiskowymi, w Polsce ten potencjał jest wykorzystywany szczątkowo. Tymczasem biotworzywa mogą z powodzeniem zastąpić większość materiałów syntetycznych.

Muzyka

Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system

Wokalistka zapewnia, że mocno kibicuje Justynie Steczkowskiej w drodze po zwycięstwo w 69. Konkursie Piosenki Eurowizji w Szwajcarii. I choć te zmagania mają drugie dno i nie zawsze liczą się tylko umiejętności wokalne reprezentantów poszczególnych krajów, to Marta Wiśniewska wierzy, że talent i potencjał polskiej gwiazdy będą ponad wszelkimi podziałami. Tancerka zaznacza też, że ona sama nie wzięłaby udziału w tym konkursie.