TikTok łączy pokolenia – mamy królują na platformie, nie tylko 26 maja!
Dzień Matki to jedno z ulubionych świąt w Polsce, które wzbudza ogromną ilość pozytywnych emocji. Ten dzień co roku hucznie obchodzony jest także na TikToku. Globalna platforma łączy pokolenia, zrzeszając młodych kreatorów oraz rodziców, którzy coraz chętniej dzielą się swoimi kreatywnymi treściami w aplikacji. Ubiegłoroczny hashtag #kochamymamy obejrzano już ponad 20 milionów razy. Z okazji tegorocznego święta TikTok dzieli się wizerunkami polskich mam korzystających z aplikacji i zaprasza do udziału w challeng’u #mamynatiktoku.
TikTok łączy pokolenia
Międzypokoleniowość na TikToku jest coraz bardziej widoczna. Duety matka-córka są niezwykle popularne w aplikacji. Pokazują, że współczesne mamy doskonale nadążają za nastoletnimi pociechami, czują się piękne, pewne siebie oraz nie boją się nowych wyzwań.
„Z mamą od zawsze mam świetny kontakt i jest dla mnie prawdziwą przyjaciółką. Chciałyśmy pokazać młodym odbiorcom, że z rodzicami też można się dobrze bawić, dlatego stworzyłyśmy nasz profil na TikToku. Często słyszymy od osób w młodszym wieku, że ich mamy lubią oglądać nasz duet. Na profilu staramy się pokazać, że niezależnie od wieku można być sobą” – mówi Werka z duetu @mamaiwerka (ponad 1 milion obserwujących na TikToku!) i dodaje – „Odkąd moja mama przegląda TikToka, lepiej się rozumiemy. Gdyby każdy rodzic poświęcił chwilę na poznanie tej platformy, na pewno łatwiej zrozumiałby swoje dziecko. Innym mamom w dniu ich święta życzymy, żeby pamiętały, że mają w sobie dużo siły, żeby zawsze czuły się młode i piękne, i żeby nie bały się być sobą.”
Matki i córki na TikToku chętnie dzielą się swoimi historiami, odpowiadają na trudne pytania związane z rodziną oraz akceptacją siebie. Młodsze dzieci także zapewniają zdrową dawkę śmiechu: są kopalnią kultowych tekstów i inspiracją do pokazania innym, że żyjąc z dorastającym dzieckiem, nie da się nudzić, co można zauważyć między innymi na profilu @korpo_matka (97 tysięcy obserwujących w aplikacji).
Mamy na TikToku
Globalna platforma TikTok to idealne miejsce do pokazania swojej kreatywności oraz podzielenia się niesamowitymi, inspirującymi historiami. W aplikacji pewne siebie kobiety epatują pozytywnym podejściem do życia i udowadniają, że każda mama może wyrazić swoją pomysłowość oraz przedstawić macierzyństwo na swój własny, unikalny sposób. Wiele z nich odnajduje małe radości w codziennym życiu oraz obowiązkach. Często oglądają treści video poświęcone domowym lifehackom, sprzątaniu (wyzwanie #cleantok poświęcone tej tematyce ma globalnie ponad 12 miliardów wyświetleń!) czy gotowaniu nieskomplikowanych, ale efektownych dań.
Mamy na TikToku chętnie występują również w rolach komediowych, w aplikacji zwanych „POV” (ang. point of view, czyli punkt widzenia), które biją rekordy popularności. Jedną ze znanych TikTokerek, która przełamuje wizerunek stereotypowej mamy, jest @mamanaobrotach (prawie milion fanów w aplikacji). Komediowe zacięcie oraz charakterystyczne posługiwanie się śląską gwarą zapewniło jej popularność i zaskarbiło serca wielu rówieśniczek.
TikTok na dzień Matki
Na 26 maja zespół TikTok Polska przygotował hashtag chellenge #mamynatiktoku, który zachęca mamy do pokazania się w aplikacji. Pod tym hashtagiem odnaleźć będzie można portrety polskich mam, które wykazują się siłą, poczuciem humoru i dzielą się swoją historią. Na dzień mamy TikTok zaplanował również transmisję live z wyjątkowymi gośćmi: @mamanaobrotach, @mamaiwerka, @korpo_matka oraz @zorganizowana_mama (24 tysiące obserwujących w aplikacji) – więcej szczegółów znaleźć można na platformie TikTok.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Żywienie

Sylwia Bomba: Stosuję zasadę żywieniową 80/20. Raz w tygodniu jem z córką kebaba i organizm wybacza mi to
Influencerka przekonuje, że są takie momenty czy okoliczności, kiedy w swoim jadłospisie pozwala sobie na więcej. Jej zdaniem każdy powinien robić sobie taki „oszukany dzień” i spełniać wtedy swoje zachcianki żywieniowe. Oczywiście nie po to, żeby się najeść do syta, ale zaspokoić apetyt chociażby na coś słodkiego. Sylwia Bomba przyznaje, że do jej dietetycznych grzeszków należą: kebab, popcorn i cola.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Gwiazdy
Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj

Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.