TikTok zmienia barwy na tęczowe #ForYourPride
Hashtag challenge, siedem kreatywnych efektów na platformie, dedykowana muzyczna playlista, Live Show z Drag Queens, 12-godzinny globalny Marsz Dumy m.in. z takimi artystami jak Miley Cyrus, Anitta i Bob the Drag Queen, a także mural na cześć polskich twórców LGBTQ+ to szereg aktywności przygotowanych przez TikToka z okazji Miesiąca Dumy.
Budowanie i wspieranie społeczności leży u podstaw działań TikToka, dlatego platforma dołączyła do świętowania „Miesiąca Dumy”. W tym roku będzie on obchodzony na TikToku pod jednoczącym wszystkich hasłem „Free to be”, czyli „wolni, aby być sobą”, ale również wolni, żeby rosnąć, rozwijać się i rozumieć doświadczenia innych ludzi. TikTok poprzez zaproponowane aktywności chce podkreślać, że jest platformą, gdzie można w kreatywny i wolny sposób wyrażać siebie, bez uprzedzeń.
Mural na cześć polskich twórców
Z okazji Miesiąca Dumy w centrum Warszawy powstał mural na cześć polskich TikTokerów, reprezentujących społeczność LGBTQ+ pod hasłem „Każdy różny, ale równy”. Do współpracy zaproszono ośmioro twórców, którzy zarówno na TikToku, jak i poza platformą, pokazują co to znaczy być dumnym i żyć swoim życiem w pełni swobodnie. Michał Piróg, @way.of.blonde, @maschines_official, @saintfluencer, @pizzapawel, @lucasadelon, @charazinsky i @jasperrr55 na muralu zostali przedstawieni jako Superbohaterowie. W ten sposób TikTok chce manifestować swoje poparcie dla osób LGBTQ+ również poza platformą.
„Zauważyłem, że TikTok jest miejscem, które jednoczy wszystkich, pozwala nam na otwartość i akceptację. Przede wszystkim pokazuje nam, żeby się nie bać, otworzyć oraz przyznawać się do swoich prawdziwych uczuć” – mówi @pizzapawel (ponad 1 milion obserwujących na TikToku!). „Uważam to za wielkie wyróżnienie, że mogę wspierać swoim wizerunkiem osoby LGBTQ+. Cieszę się, że mogę dawać przekaz swoją osobą dla młodych ludzi, którzy duszą w sobie swoją orientację i boją przyznać swoim bliskim, że należą do społeczności LGBTQ+. Uważam, że nie powinniśmy szufladkować i dzielić się na społeczności, tylko być człowiekiem dla innego człowieka, ponieważ KAŻDY JEST RÓWNY” – dodaje @pizzapawel.
Zdaniem @charazinsky (1,5 miliona obserwujących na TikToku) – „TikTok bardzo wspiera środowisko LGBTQ+ przede wszystkim akcjami Pride. Jednak to wsparcie jest widoczne przez cały rok. Na TikToku nie ma miejsca na dyskryminację i nienawiść. W akcję Pride włączamy się już po raz drugi. Zdecydowaliśmy się na to, bo chcemy, aby społeczeństwo było jeszcze bardziej tolerancyjne i akceptowało ludzkie odmienności. Chcemy również wyrazić swoje wsparcie dla osób LGBTQ+ i zachęcić do bycia w 100% sobą”.
„TikTok to przestrzeń, która porusza różne tematy społeczne, a twórcy tworzą do nich trendy lub prowadzą live'y dzieląc się swoimi spostrzeżeniami” – mówią Power Girls (@way.of.blonde i @maschines_official). „Swoimi działaniami w Internecie chcemy pokazać normalność. Życie dwóch kobiet w związku nie różni się znacznie od pary damsko-męskiej. Jemy, śpimy, pracujemy, podróżujemy, mamy rodziny, bliskich, płaczemy, marzymy, śmiejemy się, przeżywamy kryzysy, wspieramy się, kochamy. Nasza miłość nie jest ani gorsza, ani lepsza. Jesteśmy równi” – dodają Power Girls.
Muzyka i programy LIVE
Aby zapewnić szerszej społeczności TikToka LGBTQ+ możliwość przyłączenia się do świętowania Miesiąca Dumy, platforma zaplanowała swój pierwszy globalny Marsz Dumy TikToka – 12-godzinny live, który zostanie przeprowadzony w ramach 24 różnych programów, z różnych krajów na całym świecie, m.in. ze Stanów Zjednoczonych, Brazylii, Japonii, Korei, Singapuru i innych. Wezmą w nim udział Miley Cyrus, Anitta, Bob the Drag Queen i wielu innych artystów z całego świata. Z okazji Miesiąca Dumy na platformie dostępnych będzie również siedem efektów specjalnych – nie zabraknie w nich tęczowych barw, a także dostępna będzie m.in. naklejka z hashtagiem #Pride2021.
„Wierzymy, że TikTok daje możliwość tworzenia i udostępniania treści, które przemawiają do innych i pomagają im budować silniejszą społeczność. Jako globalna platforma mamy możliwość, ale i odpowiedzialność, aby promować i budować miejsce w sieci, które jest przyjazne dla wszystkich ludzi i gdzie każdy może być sobą” – powiedziała Paula Kornaszewska, Head of Operations Team TikTok Polska.
Wsparcie organizacji
TikTok aktywnie wspiera społeczność LGBTQ+ poprzez współpracę i wsparcie globalnych organizacji jak GLAAD, It Gets Better Project, SAGE, Stonewall Foundation, The Trevor Project oraz True Colors United.

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to i tak z dużym zaciekawieniem obejrzała pierwszy odcinek i to, co zobaczyła na ekranie, zrobiło na niej ogromne wrażenie. Patricia Kazadi chwali uczestników, jurorów, a także współprowadzących nową edycję. Nie ukrywa, że dużą inspiracją jest dla niej Maciej Rock, pracowity, utalentowany, a zarazem niezwykle skromny człowiek.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Transport
Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych

Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.