Tłumy gości na pierwszych Drzwiach Otwartych w Cukrowni Środa Wielkopolska
Niemal sześć tysięcy osób przybyło na plac manewrowy Cukrowni Środa Wielkopolska. Tam, gdzie w trakcie kampanii buraczanej stoją ciężarówki i leżą hałdy buraków, w ostatnią sobotę 17 czerwca stały namioty z atrakcjami dla mieszkańców. Gwoździem programu były wycieczki po cukrowni. Ten jeden z największych zakładów w regionie udało się zwiedzić 420 gościom rodzinnego festynu.
– Lokalna społeczność i zasady dobrego sąsiedztwa są dla nas bardzo ważne, dlatego zorganizowaliśmy Drzwi Otwarte w cukrowni – mówił Roman Kubiak, prezes Pfeifer & Langen Polska S.A. podczas oficjalnego otwarcia m.in. z udziałem Burmistrza Miasta Środy Wielkopolskiej, Piotra Mielocha.
Rodzinny festyn uświetniły średzkie organizacje, stowarzyszenia, uczniowie Szkół Podstawowych, rzemieślnicy i rękodzielnicy. Największą atrakcją była jednak możliwość odwiedzenia cukrowni. Kolejka chętnych do udziału w wycieczkach ciągnęła się na kilkadziesiąt metrów. Wszystkie, spośród 420 zaplanowanych miejsc, zapełniły się w ciągu półtorej godziny. – Chcieliśmy poznać ten zakład, nigdy nie było możliwości zobaczenia cukrowni od środka – mówili dwaj goście, którzy specjalnie na tę okazję przyjechali z Poznania, oddalonego o ponad 35 kilometrów od miejsca wydarzenia.
Uczestnicy wycieczek obejrzeli film o produkcji cukru (prezentujący m.in. jak wygląda kampania buraczana, ponieważ aktualna kampania już się skończyła i w tej chwili w cukrowni prowadzone są remonty) i zwiedzili hale produkcyjne. – Podczas tej kampanii przerobiliśmy ponad milion czterysta tysięcy ton buraków i wyprodukowaliśmy 120 tys. ton cukru, a w kampanii sokowej ponad 85 tys. ton cukru – mówił site manager Cukrowni Środa Wielkopolska Michał Korcz.
Granty dla lokalnych inicjatyw
Festyn był też okazją do wręczenia nagród laureatom programu Dobre Działania – konkursu grantowego, w którym lokalne organizacje mają szansę zdobyć wsparcie na swoje projekty dla społeczności. Czeki na swoje projekty otrzymały Biblioteka Publiczna w Gostyniu i Ochotnicze Straże Pożarne z Rawicza i Strzydzewa. – Dofinansowanie z programu Dobre Działania przeznaczymy na szkolenia z grafiki cyfrowej. Jego uczestnicy będą przygotowywać projekty związane z cukrem i słodyczami – opowiadał na scenie Przemysław Pawlak, dyrektor Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w Gostyniu. Strażacy z Rawicza podczas odbioru nagrody wspomnieli, że z otrzymanych środków zakupią sprzęt, który będą wykorzystywać podczas zabezpieczenia lodowatych kąpieli miłośników morsowania, natomiast strażacy ze Strzydzewa przeszkolą zespół na temat niebezpiecznego czadu.
Ważne prelekcje i rekrutacja do zakładu
Ci, którym nie udało się dostać na wycieczkę, mieli okazję usłyszeć ze sceny m.in. jak funkcjonuje Cukrownia. – Nasza kotłownia ogrzewa jedną trzecią mieszkańców Środy i budynki użyteczności publicznej w mieście. Jesteśmy w trakcie jej przebudowy, przechodzimy na gaz – mówił Michał Korcz, który wziął udział w prelekcji z prezesem Miejskiej Ciepłowni – Bartoszem Bałażykiem. Z kolei zasady współpracy z plantatorami przedstawił Mateusz Krawczyk, kierownik rejonu plantacyjnego Środa Wielkopolska. – Promujemy najnowsze metody agrotechniczne, dzięki którym plantatorzy mogą m.in. oszczędzić paliwo i zmniejszyć zużycie nawozów – wyjaśniał. O zasadach zatrudnienia i benefitach, na jakie mogą liczyć pracownicy, mówili dyr. działu personalnego Agata Szaroleta-Wysocka i HR Partner Marcin Przybylski. – Nasi pracownicy mogą korzystać z prywatnej opieki lekarskiej czy dodatkowego ubezpieczenia. Poza powszechnymi dodatkami do pensji w ub. roku wprowadziliśmy m.in. dodatek energetyczny – wymieniali. W trakcie festynu zgłosiło się do nich kilkunastu chętnych do pracy w Cukrowni Środa.
Gotowanie na żywo, szachy, turniej tenisa, pokaz sprzętu żeglarskiego i kostki cukru
Na uczestników drzwi otwartych i rodzinnego pikniku czekała moc atrakcji: darmowe przekąski, dmuchańce, skakańce, rodeo czy pokazy gotowania prowadzone przez Charlesa Daigneaulta. Gości mogli wziąć udział też w turnieju szachowym prowadzonym przez Klub "Hetman" ze Środy Wielkopolskiej. Ponadto, prowadzone były rozgrywki tenisa stołowego prowadzone przez jednego z laureatów ubiegłorocznych Dobrych Działań – Uczniowski Klub Sportowy Pakosław, a także odwiedzić strefę Akademii Żeglarstwa, by móc rywalizować w zawodach wiązania węzłów. Dla maluchów przygotowano np. konkurs na najsłodszy deser czy na najwyższą wieżą ułożoną z kostek cukru. W tym ostatnim zwyciężyła rodzina Golińskich ze Śniecisk. Jej członkowie ułożyli wieżę wysoką na 44 poziomy kostek.
Goście mogli też przyglądać się występom artystycznym m.in. uczniów ze Szkoły nr 2 i 3, a także pokazowi średzkiej Akademii Karate Dragon. Były również tańce z 3-metrowym Misiem Słodziakiem, przeciąganie liny, megaportki, malowanie buziek i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Podczas wydarzenia odbył się także pokaz lokalnego chóru "Na głosy".
Patronat nad wydarzeniem objęło Radio Eska.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.