Tofu po azjatycku. Co warto o nim wiedzieć?

Słynny roślinny produkt na bazie mleka sojowego zyskał popularność nie tylko w Azji, ale również w Polsce! Choć sam w sobie nie wyróżnia się intensywnym smakiem, za to jego zdolność do wchłaniania aromatów sprawia, że staje się idealną bazą dla różnorodnych dań. O czym mowa?
O tofu! Tradycyjnie stosowane w kuchni Dalekiego Wschodu doskonale komponuje się z aromatycznymi wywarami i intensywnie przyprawionymi potrawami z woka i nie tylko! Dzięki swojej strukturze dodaje charakteru wielu potrawom, które pokochali ludzie na całym świecie.
Aspekty zdrowotne
Tofu urozmaica dania i wspiera zdrowy styl życia. Jest niskokaloryczne, wolne od cholesterolu i glutenu, a także bogate w białko roślinne oraz ważne składniki odżywcze. W Azji jest nieodłącznym elementem wielu kuchni, gdzie spożywa się je surowe, gotowane, smażone, czy też dodawane do zup oraz sałatek. Często można je spotkać także na ulicach w formie szybkiej przekąski. Natomiast w Europie i Ameryce, tofu zyskuje popularność głównie jako zdrowa alternatywa mięsa w potrawach wegetariańskich i wegańskich.
Z czym komponuje się najlepiej?
Tofu świetnie komponuje się z różnorodnymi sosami – sojowym, teriyaki, curry, słodko-kwaśnym czy sosem z orzeszków ziemnych. Sosy te nadają głębi i intensywności smaku. Przyprawy i zioła, takie jak imbir, czosnek, cebula, kolendra, chili, bazylia czy kminek, doskonale uzupełniają smak tofu, nadając mu charakteru i aromatu. Taka kombinacja składników pozwala na przygotowanie aromatycznych, zdrowych i przede wszystkim smakowitych dań, które są idealną alternatywą dla osób na diecie bezmięsnej.
Oaza azjatyckich smaków na wyciągnięcie ręki
Polacy są otwarci na nowe doznania kulinarne i coraz częściej poszukują unikalnych propozycji, które pozwolą na podróż smaków bez wyjeżdżania poza granice swojego kraju. Szczególnym zamiłowaniem cieszy się Pad Thai, klasyczne danie kuchni tajskiej, które standardowo podawane jest z krewetkami, wołowiną lub kurczakiem z dodatkiem tofu. Łączy w sobie intensywność aromatów i różnorodność składników. Składa się z makaronu ryżowego, jajka, kiełków fasoli mung i orzeszków ziemnych. Nie zabraknie w nim również sosu tamaryndowego, który nadaje mu charakterystyczny smak i teksturę.
Drugim faworytem jest Dầu Nồi Chiên, czyli niezwykle chrupiące młode tofu, smażone na gorącym oleju, otulone delikatną panierką, która zachowuje jego soczystość wewnątrz. Potrawa jest podawana z sosem słodko-kwaśnym, który doskonale współgra z jego delikatnym smakiem.
Z kolei latem na szczególne uznanie zasługuje młode tofu na parze podane z sosem sojowym, grzybami shitake i shimeji, cebulą dymką, kiełkami fasoli mung oraz kolendrą.
Wszystkie z powyższych dań dostępne są w warszawskiej restauracji Wi-Taj, mieszczącej się przy przy Placu Konstytucji 4. W menu dostępne są sezonowe pozycje z tofu w roli głównej, jak i stałe, ulubione dania gości. Bez względu na porę roku, w Wi-Taj zawsze znajdziecie coś wyjątkowego, co przeniesie Was wprost do serca azjatyckiej kuchni.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.