Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_330666237,w_170,h_95,wo_170,ho_95,r_png,_small.png)
Monika Bielkiewicz
Good One PR
Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
monika.bielkiewicz|goodonepr.pl| |monika.bielkiewicz|goodonepr.pl
+48 881 575 502
https://goodonepr.prowly.com/
Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem globalnym, jednak dzisiejsze pokolenie Silver, znacząco różni się od niegdysiejszych seniorów. Osoby starsze coraz częściej są dłużej aktywne zawodowo, realizują swoje pasje i poszukują nowoczesnych rozwiązań, które pozwolą im utrzymać niezależność i energię życiową. Prawie połowa osób w wieku 55 lat i starszych (49%) ma pozytywne nastawienie do swojej codzienności. Najnowsze badanie przeprowadzone przez markę Electroride pokazuje, że są także gotowi do korzystania z innowacji technologicznych, w tym z mikromobilności. Współczesny senior jest nowoczesny i otwarty na niekonwencjonalne formy transportu.
Coraz większy odsetek populacji to osoby w wieku senioralnym. Większość państw europejskich przekroczyła próg starczości demograficznej, który został określony przez ONZ na poziomie 14% udziału obywateli 65+[1]. W związku z tym gospodarka wielu krajów również się zmienia, dostosowując swoje działania do ewoluujących potrzeb społecznych w zakresie opieki zdrowotnej, zatrudnienia czy transportu.
Dodatkowo, jak wynika z raportu „Nastroje Polaków 2024”[2], 49% respondentów w wieku 55+ ma pozytywne nastawienie do swojej codzienności – deklaruje poczucie bezpieczeństwa i zadowolenia, co przekłada się na ich aktywność społeczną i otwartość na nowe technologie oraz rozwiązania, które mogą znacząco poprawić ich jakość życia. Sprzyja to także większej gotowości do adaptacji i eksperymentowania z nowoczesnymi formami transportu, takimi jak mikromobilność, co może znacząco zwiększyć ich samodzielność.
Badania potwierdzają niezależność seniorów
Badanie[3] przeprowadzone na zlecenie marki Electroride przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna ukazuje seniorów jako niezależnych i chętnych do korzystania z nowoczesnych technologii. Aż 90% ankietowanych twierdzi, że nie potrzebuje pomocy innych osób, aby wyjść z domu. Co więcej, seniorzy nie deklarują poczucia wykluczenia komunikacyjnego, co świadczy o ich dużej samowystarczalności.
– Odkąd w 2017 roku założyliśmy markę Electroride, obserwujemy rosnącą zmianę zachodzącą w nawykach komunikacyjnych osób starszych. Coraz większa liczba naszych klientów, to właśnie seniorzy, którym zależy na własnej niezależności i mobilności. Chętnie wybierają zarówno pojazdy czterokołowe o otwartym nadwoziu, jak również elektryczne minicary, które zastępują im tradycyjne samochody. Silversi coraz śmielej adaptują nowe rozwiązania, które umożliwiają im aktywne uczestnictwo w życiu społecznym i kulturalnym. Chętnie jeżdżą do parku, na spotkania z przyjaciółmi, czy samodzielnie załatwiają prywatne sprawy, nie będąc zależnymi od innych członków rodziny – podsumowuje Maciej Płatek, Prezes Zarządu firmy Electroride.
Mikromobilność rozwiązaniem dla pokolenia Silver
63% respondentów w wieku 55+ korzysta z samochodu jako głównego środka transportu, a wśród mieszkańców terenów wiejskich odsetek ten rośnie do 76%. Wskazuje to na duże zapotrzebowanie na rozwiązania mobilne, które są zarówno praktyczne, jak i powszechnie dostępne. Mikromobilność stanowi doskonałą alternatywę, oferując elastyczność w przemieszczaniu się, co jest szczególnie cenne w miejscach o ograniczonej infrastrukturze publicznego transportu. Z badania wynika, że aż 57% seniorów chciałoby korzystać z pojazdów elektrycznych, gdyby miało taką możliwość, co dowodzi, że jest to pokolenie otwarte na nowinki, szczególnie gdy ich dodatkowym atutem jest ekonomiczność oraz mniejszy wpływ na środowisko.
– Mikromobilność wpisuje się w trend ekologicznego i ekonomicznego podejścia do życia, co jest szczególnie ważne dla nowoczesnych seniorów dbających o swoje zdrowie i środowisko. Pojazdy elektryczne są odpowiedzią na te potrzeby, oferując prostotę obsługi, niższe koszty utrzymania oraz minimalny wpływ na środowisko. Badanie wykazało, że 51% seniorów uważa, iż takie pojazdy idealnie wpisują się w ich potrzeby komunikacyjne, co wyraźnie wskazuje na gotowość adaptacji tej grupy do nowych form transportowych – podsumowuje Maciej Płatek, Prezes Zarządu firmy Electroride.
Jak wynika z badania, na terenach wiejskich, gdzie komunikacja publiczna często nie istnieje lub jest bardzo ograniczona, entuzjazm do nowych technologii jest jeszcze większy – 64% respondentów jest zainteresowanych taką formą przemieszczania się.
Seniorzy stają się coraz bardziej mobilni i niezależni, co stanowi doskonałą okazję dla branży mikromobilności do dostosowania swojej oferty do potrzeb tego rosnącego segmentu rynku. Dostępność i wygoda pojazdów elektrycznych, spełniają oczekiwania osób starszych, oferując im komfort i ekonomiczne rozwiązania, które są dla nich kluczowe. Mikromobilność nie tylko odpowiada na potrzeby seniorów, ale również umożliwia im utrzymanie aktywnego i niezależnego stylu życia, będąc jednocześnie przyjaznym środowisku i nowoczesnym wyborem.
[1] https://books.google.pl/books?hl=pl&lr=&id=LXhMEAAAQBAJ&oi=fnd&pg=PP1&dq=pokolenie+silver&ots=pZZHqFiGhj&sig=uuYAaEn3zNTQ27c-_Zj9iXHj_Cc&redir_esc=y#v=onepage&q=pokolenie%20silver&f=false
[2] Badanie Nastroje Polaków 2024 przeprowadzone przez Open Research, Kwiecień 2024, metodą CAWI na reprezentatywnej grupie N=1088
[3] Badanie przeprowadzone przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna w kwietniu 2024 r. Badanie przeprowadzono metodą CAWI na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie liczącej N=315 osób w wieku od 55 lat wzwyż.
![Polski fotograf u ministra w Ghanie! Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1449140828,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Polski fotograf u ministra w Ghanie!
![Festiwal Folkowe Inspiracje w Manufakturze](/files/_uploaded/glownekonf_1506805948,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Festiwal Folkowe Inspiracje w Manufakturze
![LATO W OFFIE: NIEDZIELNY OBIAD BEZ „BOMBELKÓW” I SPOTKANIA ZE SZTUKĄ](/files/_uploaded/glownekonf_171268965,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
LATO W OFFIE: NIEDZIELNY OBIAD BEZ „BOMBELKÓW” I SPOTKANIA ZE SZTUKĄ
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Psychologia
![](/files/1922771799/wojciechowska-pokolenie-z-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić
Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.
Edukacja
Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym
![](/files/1922771799/fastheroes-112-dzieci-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.
Teatr
Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności
![](/files/1922771799/banasiuk-wypior-foto,w_133,r_png,_small.png)
Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.