Türkiye (Turcja) promuje dziedzictwo kulinarne w ramach Tygodnia Kuchni Turecki
Synertime
Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl
W Türkiye (Turcji) właśnie rozpoczął się Tydzień Kuchni Tureckiej! Podczas cyklu wydarzeń, które odbędą się w dniach 21-27 maja, lider rynku turystycznego zaprezentuje światu swoje kulinaria, ze szczególnym uwzględnieniem ich właściwości zdrowotnych i kreatywnych rozwiązań, zwłaszcza w aspekcie niemarnowania żywności i zrównoważonego rozwoju. Prezentacje czołowych szefów kuchni, jak i specjalnie przygotowane na Tydzień Kuchni Tureckiej menu mają na celu zapoznanie zaproszonych gości z dziedzictwem kulinarnym Türkiye (Turcji) i wszystkim tym, co ma do zaoferowania kuchnia turecka.
Türkiye (Turcja) obchodzi właśnie Tydzień Kuchni Tureckiej. Kraj słynący na całym świecie z bogactwa wielowiekowej kuchni przedstawi swoje dziedzictwo kulinarne podczas wydarzenia, które odbędzie się po raz pierwszy w dniach 21-27 maja br. Podczas Tygodnia Kuchni Tureckiej, zaprezentowane zostaną najznakomitsze potrawy tureckie posiadające oryginalną jakość i unikalne właściwości smakowe. Tydzień Kuchni Tureckiej zaplanowano jako wydarzenie cykliczne, które będzie odbywać się co roku. Podczas jego trwania goście z całego świata będą mogli skosztować dań rodem z Türkiye (Turcji), przygotowanych i podanych w niekonwencjonalny sposób przez znakomitych tureckich szefów kuchni. W restauracjach będzie czekało specjalnie na tę okazję stworzone menu, które odzwierciedla wielowiekowe dziedzictwo kulturowe kraju.
Korzenie kuchni tureckiej, znanej z tradycyjnych przepisów mają swój początek w historii Anatolii, lecz dziś jest ona znana na całym świecie głównie jako kuchnia, która odpowiada na wszystkie nowoczesne trendy w gastronomii. Tureckie przepisy oparte na wykorzystywaniu składników w całości, polegające na niemarnowaniu żywności, są natomiast świadectwem głęboko zakorzenionej tradycji sprzyjającej ekologii i zrównoważonemu rozwojowi. Co też ważne, kuchnia turecka słynie z potraw roślinnych przyrządzanych na najwyższej jakości oliwie z oliwek, więc wegetarianie i weganie również znajdą w jej zakresie wiele smacznych opcji.
Kulinarny przewodnik online po wspaniałej kuchni tureckiej
W ramach działań promocyjnych, mających na celu zaprezentowanie światu kuchni tureckiej, Türkiye (Turcja) uruchomiła stronę turkishcuisineweek.com - kompleksowy przewodnik internetowy poświęcony tureckiemu dziedzictwu kulinarnemu. Strona internetowa, której rola polega na wprowadzeniu do świata pysznych tureckich smaków, zawiera oryginalne przepisy, filmy pokazujące przyrządzanie potraw przez nagradzanych i utalentowanych szefów kuchni oraz materiały informacyjne autorstwa naukowców i dietetyków. Dostępna w języku tureckim i angielskim strona turkishcuisineweek.com, pozwala na zapoznanie szerokiego grona odbiorców z bogatą tradycją kulturową i kulinarną Türkiye (Turcji).
Kultywowanie tureckiego dziedzictwa: „Ponadczasowe przepisy kuchni tureckiej”
Kuchnia turecka sięgając do przeszłości i tradycji obiecuje niezapomniane doznania kulinarne czy to przy śniadaniowym stole, na tętniącej życiem ulicy, w tawernie czy też ekskluzywnej restauracji. W nawiązaniu do tego bogactwa i różnorodności, w ramach obchodów Tygodnia Kuchni Tureckiej, który odbywa się w dniach 21-27 maja, kulinarne osiągnięcia Turków utrwalono w książce „Ponadczasowe przepisy kuchni tureckiej”. Zwracając uwagę na zdrowe sposoby przechowywania i techniki przygotowywania żywności, ta unikalna książka przedstawia aspekty kuchni tureckiej związane z ekologią, niemarnowaniem żywności, zrównoważonym rozwojem i wieloma innymi jej elementami, które sprawiają, że jest ona wyjątkowa.
Centra Smaku wpisane na listę UNESCO
Türkiye (Turcja) posiada nie tylko jedną z najstarszych kuchni na świecie o niepowtarzalnych smakach, ale znana jest także dzięki miastom, które zrzeszone są w Sieci Miast Kreatywnych UNESCO. Gaziantep, Hatay i Afyonkarahisar przystąpiły do Sieci Miast Kreatywnych UNESCO w dziedzinie gastronomii odpowiednio w 2015, 2017 i 2019 roku. Lokalne bogactwo tych miast, jak i innych miejscowości w Türkiye (Turcji) jest źródłem ciągłej fascynacji, a bogata historia, różne kultury i style życia znajdują odzwierciedlenie między innymi właśnie w ich kuchni.
Türkiye (Turcja): Światowy cel podróży po pyszną przygodę
Türkiye (Turcja), której podwaliny tworzą tysiące lat historii oraz kultury różnych cywilizacji, jest jednym z najlepszych miejsc na świecie, w których można przeżyć wyjątkową i pełną smaków przygodę. Tureckie śniadanie, składające się z licznych potraw, którym towarzyszy aromatyczna turecka herbata podawana w szklaneczkach w kształcie tulipanów, jest podstawą tureckiego jadłospisu i słusznie cieszy się sławą na całym świecie, zaś szeroki wachlarz pysznych potraw sprzedawanych na ulicy – tzw. Street Food, takich jak simit, kanapki z rybą (balık ekmek), nadziewane małże, döner kebab, kumpir (pieczone ziemniaki) czy kokoreç stanowi ważną część codziennego życia Turków. Bakłażan, znak rozpoznawczy kuchni tureckiej, który pojawił się w kuchni osmańskiej w XVI wieku, występuje w wielu przepisach, w tym w formie przystawki przyrządzanej na oliwie z oliwek, dania głównego czy sycącego dania jednogarnkowego. Istotną rolę w tureckiej tradycji kulinarnej odgrywa także oliwa z oliwek, używana do przyrządzania większości warzyw w kuchni tureckiej, dzięki czemu zachowują one swoje wartości odżywcze.
Türkiye (Turcja) to także kraj o ugruntowanej tradycji winiarskiej, powstałej dzięki obecności bardzo żyznych ziem. Urla, ważny ośrodek ekologicznej produkcji wina w Türkiye (Turcji), oferuje swoim gościom nagradzane wina organiczne z winogron, które uprawia się tam od ponad sześciu tysięcy lat.
Na gastronomicznej mapie Türkiye (Turcji) jako prawdziwe centrum gastronomiczne wyróżnia się Stambuł, w którym można znaleźć najlepsze potrawy z całego świata. Ponadto, ogłoszono niedawno, że Stambuł zostanie 38. międzynarodową destynacją Michelin - wiodącej na świecie organizacji oceniającej restauracje. Już 11 października 2022 roku w Przewodniku Michelin zostanie przedstawiony wybór restauracji, a nagrodzone miejsca w Stambule dołączą do najbardziej prestiżowych lokali na świecie.

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm
Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.
Muzyka
Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.