Komunikaty PR

Trwa kampania społeczno-edukacyjna „Rodzina Roku”

2022-12-29  |  16:12
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.09 MB )

Trwa ogólnopolska kampania społeczno-edukacyjna Rodzina Roku, której celem jest propagowanie szczęścia rodzinnego. W ramach kampanii zorganizowano ogólnopolski konkurs. Do 31 grudnia można nadsyłać krótkometrażowe filmiki o własnej rodzinie. Pierwsza edycja odbywa się pod hasłem Wolny czas spędzamy razem.

Inspiracją do powstania hasła przewodniego była obserwacja współczesnego społeczeństwa. Jak podkreśla autor projektu ks. Andrzej Sikorski, prezes Fundacji Być Bardziej: – Projekt ma na celu pokazanie, jak wielką wartością nadal dla wielu z nas jest rodzina. Wszyscy ludzie na całym świecie potrzebują uniwersalnych jakości w relacji z najbliższymi. Nasz życie w ciągłym pośpiechu i chęć pogodzenia wszystkich obowiązków nie sprzyja budowaniu rodzinnych więzi i zacieśnianiu relacji. Często pochłonięci wirtualnym światem i tematami globalnymi, gubimy tych, którzy są najbliżej nas. Dlatego też wszystkie nadesłane filmy mają za zadanie zachęcić inne rodziny do wcielania dobrych praktyk we własne życie rodzinne.

Z badania CBOSu (2019r.) wynika, że to właśnie szczęście rodzinne jest najważniejszą wartością dla Polaków (tak odpowiedziało 80% ankietowanych). Dobre relacje rodzinne pozytywnie wpływają na ogólne samopoczucie człowieka. Z socjologicznego punktu widzenia, to właśnie rodzina stanowi podstawową i najważniejszą formę życia społecznego. Niestety, z drugiej strony nadal obserwujemy zjawisko częstych rozwodów, bowiem w Polsce co trzecie małżeństwo decyduje się na rozstanie.

Spada liczba nowych małżeństw, wzrasta liczba rozwodów

Ostanie badania GUS na temat sytuacji demograficznej potwierdzają, że w końcu 2021 r. w Polsce istniało 8 mln 759 tys. małżeństw – o ponad 100 tys. mniej niż rok wcześniej. Nadal ponad połowa z nich to tzw. małżeństwa wyznaniowe. Z kolei rozwody jeszcze 20 lat temu były przyczyną 1/5 rozwiązywanych rocznie małżeństw, obecnie jest to prawie 1/4. GUS informuje, że pomimo stałego wzrostu liczby urodzeń ze związków nieformalnych, nadal spośród przychodzących co roku na świat dzieci prawie 3/4 rodzi się w małżeństwach. Ponadto trzeba mieć na uwadze, że ponad połowa dzieci rodzi się w okresie pierwszych trzech latach trwania małżeństwa, co oznacza, że wzrost liczby nowo zawartych małżeństw skutkuje – w kolejnych 2–3 latach – wzrostem liczby urodzeń.

Ks. Andrzej Sikorski dodaje: - Kryzys rodziny coraz bardziej się pogłębia. W pierwszym kwartale 2021 roku w Polsce było więcej rozwodów, niż ślubów: zawarto przeszło 13 tys. małżeństw, a rozpadło się aż 16 tys. Często przyczyną tego jest właśnie brak zrozumienia, „uwspólnotowienia” rodziny. Największą wartością życia rodzinnego i podstawą zarazem jest oczywiście rodzina jako całość, ale niebywale urokliwy z punktu widzenia rodzica jest uśmiech dzieci. Do głównych celów kampanii można zaliczyć dobro wszystkich rodzin (niezależnie od ich statusu materialnego oraz społecznego), promocję pozytywnego wizerunku małżeństwa jako związku kobiety i mężczyzny oraz zmianę postaw społecznych wobec rodziny (w tym szczególnie modelu życia jakim jest duża rodzina).

(Nie)zwykła codzienność – nagraj swoją rodzinę i wygraj!

„Wolny czas spędzamy razem” - to również hasło przewodnie krótkiego filmiku, czyli podstawy zgłoszenia do konkursu. Nie musicie posiadać profesjonalnej kamery i wysokich umiejętności montowania. Wystarczy, że pokażecie (nie)zwykły dzień z życia waszej rodziny – bez specjalnych efektów i „gry aktorskiej”. Nieważne czy nagrywacie kamerą, czy smaroonem – liczy się ciepło i szczęście, które od was bije. Materiał powinien trwać do 2 minut. Plik należy przesłać przez specjalny formularz zgłaszający za pośrednictwem strony www.rodzinaroku.pl. Kreatywność mile widziana!

Fundacja „Być Bardziej” szuka najpierw Rodziny Roku we wszystkich województwach, a z nich zostanie wybrana przez powołaną Kapitułę Konkursu ogólnopolska Rodzina Roku. Rodzina z danego województwa, która otrzyma najwięcej głosów, będzie mogła startować o tytuł ogólnopolski (czyli laureata). Możliwość oddania głosu na film danej rodziny posiada każdy internauta. Rozstrzygnięcie Konkursu i wręczenie nagród nastąpi do 31 stycznia 2023 r.

Co można wygrać?

Nagroda główna to kilkudniowy pobyt dla całej rodziny w Pensjonacie Zającówka w Szklarskiej Porębie. Organizator przewidział także zestawy nagród dla rodziny, która wygra w każdym z województw, sponsorami nagród są Jakub. B. Bączek oraz firma U Kawiarza.

 

 

Rodzina Roku to konkurs, który powstał w ramach kampanii o tej samej nazwie. Organizatorem kampanii jest Fundacja Być Bardziej. Komitet Honorowy Kampanii informacyjno-edukacyjnej tworzą: Minister Rodziny i Polityki Społecznej, Minister Edukacji i Nauki, a także Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.

Ochrona środowiska

Rynki materiałów biodegradowalnych i biopochodnych będą rosły w szybkim tempie. W Polsce dopiero raczkują

Rynek biodegradowalnych tworzyw sztucznych do 2031 roku ponad trzykrotnie zwiększy swoje obroty. Również tworzywa biopochodne są coraz częściej rozwijane i wykorzystywane. Choć rynki na świecie notują dynamiczny rozwój, napędzany nie tylko świadomością klientów, ale też surowymi przepisami środowiskowymi, w Polsce ten potencjał jest wykorzystywany szczątkowo. Tymczasem biotworzywa mogą z powodzeniem zastąpić większość materiałów syntetycznych.

Muzyka

Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system

Wokalistka zapewnia, że mocno kibicuje Justynie Steczkowskiej w drodze po zwycięstwo w 69. Konkursie Piosenki Eurowizji w Szwajcarii. I choć te zmagania mają drugie dno i nie zawsze liczą się tylko umiejętności wokalne reprezentantów poszczególnych krajów, to Marta Wiśniewska wierzy, że talent i potencjał polskiej gwiazdy będą ponad wszelkimi podziałami. Tancerka zaznacza też, że ona sama nie wzięłaby udziału w tym konkursie.