Twój rower – Twoja własność. Zobacz, jak możesz uniknąć kradzieży!
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Ma zaledwie kilka centymetrów, jest „pocięta” co 2 mm i posiada specjalny numer – wszystko po to, by złodziej spojrzał na twój rower i… odszedł. Znakowanie roweru to najpewniejszy sposób na uniknięcie kradzieży. Już 27 maja można, pierwszy raz w tym sezonie, oznakować bezpłatnie swój rower przed Magnolia Park.
Ponad 13,5 tysiąca rowerów skradziono w 2021 roku w Polsce. Jak podaje polska policja, najwięcej rowerów „znikało” z budynków wielorodzinnych. Jak temu zaradzić?
– Złodziej ocenia rower i ocenia ryzyko. Gdy widzi, że rower jest znakowany, tzn. ma specjalną nalepkę, to najpewniej nie zdecyduje się na kradzież, gdyż taki jednoślad możemy bardzo łatwo sprawdzić i powiązać z prawdziwym właścicielem – mówi mł. asp. Łukasz Raczkowski z Wydziału Prewencji i Patrolowego Komendy Miejskiej Policji we Wrocławiu.
W najbliższy piątek, 27 maja, na placu przed Magnolia Park od strony ulicy Legnickiej, policjanci z Komendy Miejskiej Policji będą pomagać rowerzystom i bezpłatnie znakować rowery. Przyjść może każdy cyklista. Wystarczy tylko wziąć ze sobą dowód osobisty oraz dowód zakupu roweru. Na każdy jednoślad zostanie naklejona specjalna nalepka, na której znajduje się hasło „Twój rower – Twoja własność”, unikatowy numer roweru oraz logo policji.
– Kontrolując rower z taką nalepką, w naszym systemie widzimy od razu, kto jest jego właścicielem – tłumaczy mł. asp. Łukasz Raczkowski. Dodaje także, że nalepka to nie jedyne zabezpieczenie, które policja oferuje rowerzystom. – Dodatkowo będziemy również w co najmniej dwóch miejscach znakować jednoślady specjalnym flamastrem fluorescencyjnym. Miejsca tych oznaczeń znane są tylko nam i właścicielowi pojazdu – podkreśla policjant.
Piątkowa akcja znakowania rowerów przed Magnolia Park to pierwsze tego typu wydarzenie w tym roku. – Rozpoczęcie sezonu rowerowego to idealna okazja, by zadbać o bezpieczeństwo swojego roweru. Magnolia Park od dwóch lat aktywnie współpracuje w tym zakresie z policją we Wrocławiu. Tylko w zeszłym roku, podczas pięciu akcji organizowanych na terenie naszego centrum, policjanci oznakowali aż 500 jednośladów. W tym roku również serdecznie zapraszamy wszystkich cyklistów na plac przed Magnolia Park, gdzie będą mogli bezpłatnie oznaczyć swoje rowery – mówi Joanna Sawośko-Duda z Multi Poland, dyrektor Magnolia Park.
Piątkowe znakowanie rowerów odbędzie się w godzinach 12.00-16.00. Podczas wydarzenia policjanci będą rozdawać uczestnikom odblaskowe opaski, a dzieciom i osobom starszym – również kamizelki.
– Każdy rowerzysta powinien wyposażyć swój rower nie tylko w przednie i tylne światła, ale również w odblaski, które mogą być zamontowane na ramie, przy kierownicy, a także w okolicy kół. Dodatkowo, bez względu na wiek, każdy cyklista powinien nosić kask, który chroni go przed urazami w wyniku wypadku. Wskazana jest również kamizelka odblaskowa, zwłaszcza u tych osób, które jeżdżą po zmroku lub wcześnie rano – podsumowuje mł.asp. Łukasz Raczkowski.
Więcej informacji:
Magnolia Park jest największym centrum handlowo-rozrywkowo-rekreacyjnym na Dolnym Śląsku. Łączna powierzchnia handlowa obiektu wynosi 100 tys. mkw. Jest tu ponad 260 sklepów, kawiarni, restauracji i punktów usługowych. Zmotoryzowani klienci mają do dyspozycji ok. 3 tys. darmowych miejsc parkingowych. Wśród wielu renomowanych polskich i międzynarodowych marek dostępnych dziś w Magnolia Park znajdują się m.in. Bershka, C&A, Decathlon, Denon, ECCO, H&M, Home&You, InterSport, KappAhl, New Yorker, Oysho, Peek&Cloppenburg, Pierre Cardin, Pull&Bear, RESERVED, Media Markt, Stradivarius, TK Maxx, TOUS, W. Kruk, Zara, Zara Home. Ofertę z sektora „zdrowie i uroda” reprezentują jednocześnie drogerie m.in. Super-Pharm i Rossmann, ale i Douglas, Sephora, Inglot czy Mac. Galeria wyznacza trendy – można tu znaleźć pierwsze na Dolnym Śląsku salony: Crocs, Decimas, Nectar, The North Face, Samsung Brand Store czy drugi w Polsce e-obuwie.pl. Oferta rozrywkowo-rekreacyjna obejmuje 7-salowe kino Helios, salę zabaw dla dzieci Labibu i największe na Dolnym Śląsku Centrum Tańca Champion Team. Klienci mogą korzystać z hipermarketu budowlanego Castorama i sklepu Komfort. W centrum dostępny jest także nowoczesny hipermarket Carrefour, czynny od 7:30. W galerii handlowej działa również Centrum Medyczne Magnolia Park - przychodnia zapewnia dostęp do lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej oraz specjalistów, m.in. stomatologa czy lekarza medycyny estetycznej. Ofertę centrum uzupełnia 30 restauracji i kawiarni. Klienci mają do dyspozycji ponad 700 miejsc w strefie restauracyjnej. Magnolia Park nieustannie wzbogaca się o nowe marki - sklepy, punkty usługowe, butiki i restauracje. Dodatkowo klienci mogą kupić kartę podarunkową - to rodzaj przedpłaconej karty elektronicznej, która pozwala na zakupy we wszystkich sklepach i punktach usługowych galerii handlowej. Jest idealnym pomysłem na udany prezent. Zróżnicowana, atrakcyjna oferta, wygodny dojazd samochodem i komunikacją miejską oraz bliskość dużych osiedli mieszkaniowych czynią centrum doskonałym miejscem zakupów, spotkań, rozrywki i rekreacji. Do dyspozycji klientów jest zewnętrzne boisko multifunkcyjne, strefa do Street Workoutu, nowy, zewnętrzny plac zabaw dla dzieci, a także deptak z drzewami, ławeczkami i fontannami, przy których można odpocząć. Magnolia Park stanowi miejsce spotkań dla lokalnej społeczności również ze względu na organizowane tu wydarzenia specjalne. Więcej informacji można znaleźć na www.magnoliapark.pl.
Śledź nas na www.facebook.com/magnoliaparkcentrum i www.instagram.com/magnoliaparkcentrum. Za zarządzanie Magnolia Park odpowiada Multi Poland Sp. z o.o.
Właścicielem Magnolia Park jest Union Investment Real Estate GmbH, inwestor o bogatych zasobach, posiadający specjalistyczną wiedzę z zakresu zarządzania nieruchomościami z ponad 50-letnim doświadczeniem w branży. Union Investment rozpoczął działalność jako fundusz zarządzający nieruchomościami w Polsce w roku 2008. Od tego czasu nabył zdywersyfikowane portfolio nieruchomości biurowych, handlowych oraz hoteli i kontynuuje dynamiczny wzrost. Łączna wartość aktywów w Polsce to ponad 2 mld euro. Fundusze Union Investment specjalizujące się w nieruchomościach handlowych oraz fundusze specjalne inwestują w wielu różnych lokalizacjach w kraju.
O Multi
Multi Poland jest częścią Multi Corporation, czołowej paneuropejskiej firmy strategicznego zarządzania nieruchomościowymi aktywami handlowymi. Zarządza ona ponad 80 nieruchomościami handlowymi w Europie i Turcji, w tym 6 w Polsce. Przyjmują one ponad 400 milionów klientów rocznie, którzy wydają tu, szacunkowo, 4 miliardy euro w ponad 6 000 sklepów, restauracji i lokali rozrywkowych. Klientami Multi są zarówno globalni inwestorzy nieruchomościowi, jak Union Investment, Credit Suisse, Allianz, CBRE Global Investors, Corestate Capital Group czy Commerz Real, jak i regionalni deweloperzy i właściciele. Multi oferuje pełne spektrum usług zarządczych, w tym: asset management, zarządzanie operacyjne, przebudowę i remonty, komercjalizację, obsługę prawną oraz zarządzanie zgodnością z przepisami. Dzięki swojej szczegółowej znajomości sieci handlowych i innych najemców, inwestorów, konsumentów oraz rynków lokalnych Multi chroni i podnosi wartość aktywów w każdej fazie procesu zarządzania. Szeroka wiedza firmy z zakresu finansów, handlu i techniczna pozwoliła jej w ostatnich kilku latach wyprzedzić branżę w kategoriach najmu, przychodu z czynszów i nowoczesnego marketingu centrów handlowych. Od założenia w 1982 r. firma brała udział w ponad 200 projektach deweloperskich obejmujących łącznie ponad 5 mln mkw. GLA o wartości prawie 13 mld euro oraz zdobyła za nie ponad 200 nagród branżowych. Multi działa w 12 krajach, w tym w Holandii, gdzie ma swoją siedzibę, a także w: Belgii, Niemczech, Włoszech, Polsce, Portugalii, Słowacji, Hiszpanii, Turcji, Łotwie oraz na Ukrainie i Węgrzech. W polskim portfolio Multi znajdują się nieruchomości komercyjne zlokalizowane we Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Koninie, Bielsku-Białej, Katowicach i Szczecinie.
Dlaczego jajo jest symbolem Wielkanocy?
Jak nie zmarnować jedzenia w święta?
Do 10 kwietnia zgłoś kandydatów do III edycji Nagrody Korczaka
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Partner Serwisu Zdrowie
Media
Michel Moran: Dorota Szelągowska jest dobrą i prawdziwą osobą, a coraz mniej prawdziwych ludzi na tym świecie. Jesteśmy przyjaciółmi, odkąd spotkaliśmy się w programie
Znany szef kuchni cieszy się z tego, że dane mu jest realizować tak ważny dla niego projekt zawodowy wspólnie z Dorotą Szelągowską. Choć wcześniej sporadycznie spotykali się na korytarzach TVN–u, to dopiero na planie programu „MasterChef Nastolatki” mieli okazję bliżej się poznać. Szybko nawiązali nić porozumienia i zostali przyjaciółmi. Teraz obydwoje nie szczędzą sobie pochwał i miłych słów.
Styl życia
Maria Sadowska: Niektórym się nie chce i zamiast malowania pisanek używają gotowych barwników albo naklejek. Dla mnie to jedna z najważniejszych tradycji świątecznych
Reżyserka podkreśla, że w kultywowaniu tradycji przygotowywania pisanek nigdy nie wybiera drogi na skróty. Nie dla niej więc gotowanie jajek w łupinach cebuli czy ozdabianie naklejkami. Maria Sadowska preferuje ręcznie malowane pisanki i tuż przed Wielkanocą angażuje do tego swoich bliskich. Jej zdaniem to doskonała okazja do pogłębienia relacji rodzinnych, a także do uruchomienia czasem uśpionych pokładów wyobraźni i kreatywności.
Handel
Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej
Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.