Tworzenie miejsc „od A do Życia”. Na czym polega obietnica dewelopera?
Deweloperzy są dziś odpowiedzialni nie tylko za realizację inwestycji mieszkaniowych, ale coraz częściej kreują trendy dotyczące stylu życia mieszkańców. Współpracują z architektami, urbanistami i innymi ekspertami, aby tworzyć miejsca, które poza funkcją mieszkaniową ułatwiają budowanie prozdrowotnych i prośrodowiskowych nawyków, dopełniając aktualną tkankę miejską. Idąc o krok dalej, branża deweloperska wspiera nabywców mieszkań od początku procesu zakupowego, przez wykończenie wymarzonego „M”, kończąc na wieloletnim partnerstwie również po przekazaniu kluczy.
Na czym polega idea tworzenia miejsc od „od A do Życia”?
Wieloletnie partnerstwo
Wraz z dynamicznym postępem urbanizacyjnym redefinicji ulega także rola deweloperów. Dziś nie wystarczy jedynie budowanie czterech ścian. Firmy deweloperskie muszą jednocześnie kształtować tkankę miejską, biorąc pod uwagę jej trwały wpływ na funkcjonowanie lokalnych społeczności. Tradycyjne podejście do projektowania osiedli opierało się dotąd głównie na zagospodarowaniu przestrzennym i estetyce architektonicznej. Jednak współcześni deweloperzy coraz częściej zauważają, że miasto to coś więcej, niż tylko zbiór budynków. Nowa wizja zakłada tworzenie zrównoważonych, przyjaznych dla ludzi i środowiska osiedli, gdzie mieszkańcy mają łatwy dostęp do terenów zielonych, miejsc rekreacyjnych i wszelkich niezbędnych usług.
Obietnica tworzenia miejsc „od A do Życia” to podejście, które wyznacza nową normę w obszarze praktyk deweloperskich i długofalowej obsługi klienta. Nie jest to jedynie zobowiązanie do dostarczenia jakościowego produktu, ale pełne zaangażowanie w satysfakcję inwestora na każdym etapie procesu. Rola dewelopera jednak nie kończy się na przekazaniu kluczy – jest to zaledwie początek długotrwałego partnerstwa – mówi Waldemar Olbryk, Prezes Zarządu w Archicom.
Kompleksowe wsparcie
Obecnie deweloper powinien być swoistym doradcą, m.in. w obszarze aranżacji wnętrz i nowoczesnych rozwiązań smart home. Wiodące na rynku firmy wychodzą naprzeciw rosnącym oczekiwaniom klientów w zakresie wykończenia mieszkania. Zależy im zarówno na wygodzie, jak i szybkości procesu.
Podczas projektowania całych osiedli, jak i poszczególnych wnętrz, zwracamy uwagę na potrzeby i upodobania mieszkańców – to oni będą ostatecznym beneficjentem efektów naszej pracy. Tworzymy prawdziwą wartość i oferujemy udogodnienia, dzięki którym wyznaczamy najwyższy standard zamieszkiwania w odpowiedzi na ponadczasowe trendy. Budując nasze osiedla, kierujemy się koncepcją „trzeciego miejsca”, czyli kompleksowej przestrzeni do odpoczynku od życia codziennego w domu i w pracy. Ma ona stanowić strefę neutralną, w której mieszkańcy mogą pielęgnować życie społeczne czy aktywnie spędzać swój wolny czas – wyjaśnia Waldemar Olbryk.
Tkanka miejska odgrywa kluczową rolę w jakości życia mieszkańców. Deweloperzy starają się tworzyć miejsca, które są dostępne, bezpieczne i ekologiczne. To nie tylko kwestia lokalizacji, ale także całej infrastruktury i zrównoważonych rozwiązań urbanistycznych. Ta swoista struktura kształtuje codzienność jej mieszkańców, wpływa na ich zdrowie, mobilność, a także definiuje zarówno poczucie przynależności do danej społeczności, jak i styl życia. Choć współczesne miasta stają przed wyzwaniami związanymi ze zmianami klimatycznymi, szybkim tempem wzrostu populacji czy ewoluującymi potrzebami społecznymi, odpowiedzialna branża deweloperska znajduje sposoby, by stawiać im czoła.

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.