Komunikaty PR

„Ubrania, które dają moc”, czyli kobiety dla kobiet w społecznej akcji

2023-03-06  |  15:10
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Do pobrania docx ( 0.32 MB )

Port Łódź przez cały marzec świętuje Dzień Kobiet, który w tym roku nabiera w Centrum szczególnego znaczenia. To za sprawą niezwykłej społecznej inicjatywy „Ubrania, które dają moc” organizowanej przez Fundację Huśtawka, Centrum Służby Rodzinie i Port Łódź.  Akcję zainauguruje spotkanie z Magdaleną Mikołajczyk, autorką książki „Jestem dość” i twórczynią bloga matkojedyna.com. Wydarzenie odbędzie się w najbliższą sobotę 11 marca o godzinie 16:00 w przestrzeni Butiku Pełnego Dobra w Porcie Łódź.

Kobiety mają moc. Moc, która jeszcze bardziej przybiera na sile, gdy się nią dzielimy. Fundacja Huśtawka, Centrum Służby Rodzinie oraz Port Łódź zapraszają do udziału w inicjatywie „Ubranie, które daje moc” i przekazania ubrań dla kobiet, które w związku z różnymi życiowymi doświadczeniami znalazły się w kryzysie. A jakie ubranie daje moc?

- Takie, któremu chcemy dać drugie życie i które niesie ze sobą historię – sukienka, która dodawała pewności siebie, bluza, w której czułam się bezpiecznie, marynarka, w której zdobyłam pracę albo brałam udział w ważnej konferencji. Moc jest w nas i tą siłą możemy się podzielić z kobietami, które swoją moc utraciły z powodu różnych trudnych doświadczeń– przemocy, bezdomności, wojny, utraty, choroby i wielu innych. Robiąc tak niewiele, można dać komuś nadzieję na zmianę, dać komuś moc - mówi Anna Grabarczyk z Fundacji Huśtawka.

Jak możemy przyłączyć się do akcji? Wybieramy ze swojej szafy ubranie, któremu chcemy dać drugie życie i z którym związane jest nasze osobiste doświadczenie. Historię opisujemy na metce, którą możemy wydrukować ze strony internetowej Portu Łódź, odebrać w Butiku Pełnym Dobra lub stworzyć samodzielnie. Ubrania wraz z historiami oddawać można w Butiku Pełnym Dobra, który już od roku funkcjonuje w łódzkim centrum handlowym.

- Przekażmy naszą moc innym kobietom, które potrzebują nie tylko sukienki, spodni czy bluzki, ale i wsparcia. To ubranie będzie jak uścisk, a Twoje słowa sprawią, że przekażesz coś więcej niż tylko rzecz – napisz na metce to, co podpowie Ci serce, co sama chciałabyś przeczytać w trudnej sytuacji. Zachęcam wszystkie kobiety by stały się ambasadorkami akcji i przekazywały ideę naszej wspólnej inicjatywy dalej. Sercem naszego przedsięwzięcia jest Butik Pełen Dobra, w którym dajemy wsparcie, nadzieję i odrobinę normalności, a walutą nie są pieniądze tylko uśmiech. To miejsce drugiego życia ubrań, które nabierają tutaj prawdziwej mocy, przywracają poczucie godności i sprawczości oraz łączą ludzimówi Maria Szwed z Portu Łódź.

Akcję „Ubranie, które daje moc” zainauguruje spotkanie z Magdaleną Mikołajczyk, w sobotę 11 marca o godzinie 16:00 w Porcie Łódź w Butiku Pełnym Dobra (obok sklepu C&A i Mohito), podczas którego porozmawiamy o tym, dlaczego tak trudno nam uwierzyć, że jesteśmy „dość” i co zrobić by patrzeć na siebie z czułością? Na cel związany z inicjatywą pisarka przeznaczyła swoją sukienkę, w której odbierała nagrodę podczas konkursu Blog Roku.

- Wiedziałam, że trzymam tę sukienkę na specjalną okazję. I lepsza nie nadejdzie. przywiozę ją do Łodzi osobiście. Do swojej sukienki dołączę metkę, na której własnoręcznie napiszę to, czego brakowało mi w moich kryzysach. Napiszę: „to jest sukienka, w której czułam się zauważona. Może i ty przestaniesz być niewidzialna? Taka, jaka jesteś, jesteś w sam raz. Jesteś dość”. Jednocześnie bardzo zachęcam was, byście i wy włączyli się do akcji. Przynieście do butiku swoje ubranie mocy, coś, co jest dla was dobre, ale i bez czego sobie poradzicie, bo być może komuś przyda się bardziejmówi Magdalena Mikołajczyk.

Magdalena Mikołajczyk to twórczyni internetowa, artystka kabaretowa, autorka bloga matkojedyna.com, pisarka. W swoich social mediach promuje życie bez presji i hołduje idei, że bycie sobą jest w porządku. Matka dwóch córek, żona jednego męża, wnikliwa obserwatorka codzienności, która słowami potrafi wydobywać emocje. Z siebie i z innych.

Wszystkie osoby, które nie mogą być obecne podczas spotkania 11 marca w Butiku Pełnym Dobra, ale chcą przekazać „ubranie, które daje moc”, mogą przesyłać rzeczy na adres: Butik Pełen Dobra, Port Łódź, ul. Pabianicka 245, 93-457 Łódź.

Więcej informacji o akcji „Ubranie, które daje moc” znaleźć można tutaj:  https://www.portlodz.pl/events/20230311_jestem-dosc

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Tysiąc km smoczą łodzią w dół Wisły - ZROBILIŚMY TO! Biuro prasowe
2024-07-01 | 01:00

Tysiąc km smoczą łodzią w dół Wisły - ZROBILIŚMY TO!

19 załogantów stałych i 6 załogantów wspomagających – w sumie 25 wioślarzy w ciągu ośmiu dni pokonało Wisłę i spłynęło z Krakowa do Gdańska smoczą łodzią. To
Styl życia Polski fotograf u ministra w Ghanie!
2024-06-28 | 10:00

Polski fotograf u ministra w Ghanie!

Polski fotograf u ministra w Ghanie!   Wojciech Zaremba dokumentuje życie w Ghanie. Jego zdjęcia były wielokrotnie prezentowane na wystawach w Polsce. Pasją naszego rodaka
Styl życia Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności
2024-06-27 | 19:10

Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności

Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem globalnym, jednak dzisiejsze pokolenie Silver, znacząco różni się od niegdysiejszych seniorów. Osoby starsze coraz częściej są

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach

W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.

Ochrona środowiska

Nowe obowiązki przedsiębiorców dotyczące jednorazowych opakowań z plastiku. Takie regulacje zyskują duże poparcie społeczne

1 lipca wchodzą w życie nowe obowiązki dotyczące gospodarowania odpadami opakowaniowymi. Przedsiębiorcy w gastronomii będą musieli oferować klientom alternatywne dla plastikowych opakowania wielorazowego użytku na żywność i napoje. Obowiązkiem staje się także stosowanie zakrętek i wieczek przymocowanych do butelek i kartoników, by ten cenny surowiec trafiał również do przetworzenia. Nowe wymogi to kolejne etapy wdrażania dyrektywy plastikowej, której celem jest ograniczenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych zalegających na wysypiskach śmieci. W planach są kolejne regulacje, które mają sprawić, że opakowania staną się bardziej przyjazne dla środowiska. Globalne badania wskazują, że takie przepisy cieszą się dużym poparciem w społeczeństwach.

Konsument

Nawyki żywieniowe z dzieciństwa przekładają się na ryzyko otyłości w dorosłym życiu. Naukowcy zbadali wpływ podawanych dzieciom napojów

Dbanie o odpowiednią dietę w pierwszych latach dziecka ma duże znaczenie dla ograniczenia ryzyka otyłości w jego dorosłym życiu. Naukowcy ze Szkoły Psychologii Uniwersytetu Swansea badali to na przykładzie napojów spożywanych przez dzieci. Przyglądali się przez ponad dwie dekady 1,4 tys. dorastających dzieci i doszli do wniosków, że spożywanie napojów słodzonych cukrem w pierwszych latach wpływa na tworzenie złych nawyków dietetycznych, a co się z tym wiąże – zwiększa ryzyko otyłości, nawet po wielu latach.