„Ubrania, które dają moc”, czyli kobiety dla kobiet w społecznej akcji
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_1166971042,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations
ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Port Łódź przez cały marzec świętuje Dzień Kobiet, który w tym roku nabiera w Centrum szczególnego znaczenia. To za sprawą niezwykłej społecznej inicjatywy „Ubrania, które dają moc” organizowanej przez Fundację Huśtawka, Centrum Służby Rodzinie i Port Łódź. Akcję zainauguruje spotkanie z Magdaleną Mikołajczyk, autorką książki „Jestem dość” i twórczynią bloga matkojedyna.com. Wydarzenie odbędzie się w najbliższą sobotę 11 marca o godzinie 16:00 w przestrzeni Butiku Pełnego Dobra w Porcie Łódź.
Kobiety mają moc. Moc, która jeszcze bardziej przybiera na sile, gdy się nią dzielimy. Fundacja Huśtawka, Centrum Służby Rodzinie oraz Port Łódź zapraszają do udziału w inicjatywie „Ubranie, które daje moc” i przekazania ubrań dla kobiet, które w związku z różnymi życiowymi doświadczeniami znalazły się w kryzysie. A jakie ubranie daje moc?
- Takie, któremu chcemy dać drugie życie i które niesie ze sobą historię – sukienka, która dodawała pewności siebie, bluza, w której czułam się bezpiecznie, marynarka, w której zdobyłam pracę albo brałam udział w ważnej konferencji. Moc jest w nas i tą siłą możemy się podzielić z kobietami, które swoją moc utraciły z powodu różnych trudnych doświadczeń– przemocy, bezdomności, wojny, utraty, choroby i wielu innych. Robiąc tak niewiele, można dać komuś nadzieję na zmianę, dać komuś moc - mówi Anna Grabarczyk z Fundacji Huśtawka.
Jak możemy przyłączyć się do akcji? Wybieramy ze swojej szafy ubranie, któremu chcemy dać drugie życie i z którym związane jest nasze osobiste doświadczenie. Historię opisujemy na metce, którą możemy wydrukować ze strony internetowej Portu Łódź, odebrać w Butiku Pełnym Dobra lub stworzyć samodzielnie. Ubrania wraz z historiami oddawać można w Butiku Pełnym Dobra, który już od roku funkcjonuje w łódzkim centrum handlowym.
- Przekażmy naszą moc innym kobietom, które potrzebują nie tylko sukienki, spodni czy bluzki, ale i wsparcia. To ubranie będzie jak uścisk, a Twoje słowa sprawią, że przekażesz coś więcej niż tylko rzecz – napisz na metce to, co podpowie Ci serce, co sama chciałabyś przeczytać w trudnej sytuacji. Zachęcam wszystkie kobiety by stały się ambasadorkami akcji i przekazywały ideę naszej wspólnej inicjatywy dalej. Sercem naszego przedsięwzięcia jest Butik Pełen Dobra, w którym dajemy wsparcie, nadzieję i odrobinę normalności, a walutą nie są pieniądze tylko uśmiech. To miejsce drugiego życia ubrań, które nabierają tutaj prawdziwej mocy, przywracają poczucie godności i sprawczości oraz łączą ludzi – mówi Maria Szwed z Portu Łódź.
Akcję „Ubranie, które daje moc” zainauguruje spotkanie z Magdaleną Mikołajczyk, w sobotę 11 marca o godzinie 16:00 w Porcie Łódź w Butiku Pełnym Dobra (obok sklepu C&A i Mohito), podczas którego porozmawiamy o tym, dlaczego tak trudno nam uwierzyć, że jesteśmy „dość” i co zrobić by patrzeć na siebie z czułością? Na cel związany z inicjatywą pisarka przeznaczyła swoją sukienkę, w której odbierała nagrodę podczas konkursu Blog Roku.
- Wiedziałam, że trzymam tę sukienkę na specjalną okazję. I lepsza nie nadejdzie. przywiozę ją do Łodzi osobiście. Do swojej sukienki dołączę metkę, na której własnoręcznie napiszę to, czego brakowało mi w moich kryzysach. Napiszę: „to jest sukienka, w której czułam się zauważona. Może i ty przestaniesz być niewidzialna? Taka, jaka jesteś, jesteś w sam raz. Jesteś dość”. Jednocześnie bardzo zachęcam was, byście i wy włączyli się do akcji. Przynieście do butiku swoje ubranie mocy, coś, co jest dla was dobre, ale i bez czego sobie poradzicie, bo być może komuś przyda się bardziej – mówi Magdalena Mikołajczyk.
Magdalena Mikołajczyk to twórczyni internetowa, artystka kabaretowa, autorka bloga matkojedyna.com, pisarka. W swoich social mediach promuje życie bez presji i hołduje idei, że bycie sobą jest w porządku. Matka dwóch córek, żona jednego męża, wnikliwa obserwatorka codzienności, która słowami potrafi wydobywać emocje. Z siebie i z innych.
Wszystkie osoby, które nie mogą być obecne podczas spotkania 11 marca w Butiku Pełnym Dobra, ale chcą przekazać „ubranie, które daje moc”, mogą przesyłać rzeczy na adres: Butik Pełen Dobra, Port Łódź, ul. Pabianicka 245, 93-457 Łódź.
Więcej informacji o akcji „Ubranie, które daje moc” znaleźć można tutaj: https://www.portlodz.pl/events/20230311_jestem-dosc
![Tysiąc km smoczą łodzią w dół Wisły - ZROBILIŚMY TO! Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_844901187,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Tysiąc km smoczą łodzią w dół Wisły - ZROBILIŚMY TO!
![Polski fotograf u ministra w Ghanie!](/files/_uploaded/glownekonf_1449140828,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Polski fotograf u ministra w Ghanie!
![Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności](/files/_uploaded/glownekonf_1992867123,w_299,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Media
![](/files/1922771799/poplawska-dracz-tantiemy-foto-2,w_274,_small.jpg)
Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach
W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.
Ochrona środowiska
Nowe obowiązki przedsiębiorców dotyczące jednorazowych opakowań z plastiku. Takie regulacje zyskują duże poparcie społeczne
![](/files/1922771799/wwf-dyrektywa-foto,w_133,r_png,_small.png)
1 lipca wchodzą w życie nowe obowiązki dotyczące gospodarowania odpadami opakowaniowymi. Przedsiębiorcy w gastronomii będą musieli oferować klientom alternatywne dla plastikowych opakowania wielorazowego użytku na żywność i napoje. Obowiązkiem staje się także stosowanie zakrętek i wieczek przymocowanych do butelek i kartoników, by ten cenny surowiec trafiał również do przetworzenia. Nowe wymogi to kolejne etapy wdrażania dyrektywy plastikowej, której celem jest ograniczenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych zalegających na wysypiskach śmieci. W planach są kolejne regulacje, które mają sprawić, że opakowania staną się bardziej przyjazne dla środowiska. Globalne badania wskazują, że takie przepisy cieszą się dużym poparciem w społeczeństwach.
Konsument
Nawyki żywieniowe z dzieciństwa przekładają się na ryzyko otyłości w dorosłym życiu. Naukowcy zbadali wpływ podawanych dzieciom napojów
![](/files/1922771799/benton-odzywianie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Dbanie o odpowiednią dietę w pierwszych latach dziecka ma duże znaczenie dla ograniczenia ryzyka otyłości w jego dorosłym życiu. Naukowcy ze Szkoły Psychologii Uniwersytetu Swansea badali to na przykładzie napojów spożywanych przez dzieci. Przyglądali się przez ponad dwie dekady 1,4 tys. dorastających dzieci i doszli do wniosków, że spożywanie napojów słodzonych cukrem w pierwszych latach wpływa na tworzenie złych nawyków dietetycznych, a co się z tym wiąże – zwiększa ryzyko otyłości, nawet po wielu latach.