Unikamy poniedziałków i piątków w biurze
Home office na dobre wpisał się w naszą codzienność, a dzięki pracy hybrydowej odwiedzamy biuro tylko kilka razy w tygodniu. FREENOW, europejska superaplikacja mobilności miejskiej, sprawdziła, w które dni robocze mieszkańcy polskich miast najczęściej zamawiają taksówki w godzinach porannych i popołudniowych. Jak się okazuje - unikają oni dojazdów do biur w poniedziałki i piątki.
Analiza zamówień przejazdów FREENOW z ostatnich 10 tygodni wykazuje wyraźny trend popytu na poranne przejazdy w określone dni tygodnia. Na tej podstawie można stwierdzić, że Polacy bywają w biurze średnio 2-3 razy w tygodniu. Najwyższy popyt na przejazdy rano i po południu występuje od wtorku do czwartku, z czego w środę jest on najwyższy. W te dni szczyty zamówień przypadają w godzinach 6 - 7 rano, a także między 16 a 17. W środowe poranki popyt na przejazdy jest średnio o 60% wyższy niż w poniedziałki, co przekłada się nie tylko na bardziej zapełnione biura, ale też ulice.
FREENOW sprawdziło swoje dane w aż 150 europejskich miastach i - co ciekawe - środowa popularność biur to zjawisko widoczne w szczególności w stolicach. Pod tym względem Warszawa nie różni się niczym od miast takich, jak Londyn, Paryż czy Madryt. W każdym z nich odnotowuje się wyraźnie większe zainteresowanie porannymi kursami w środku tygodnia.
Według ostatniego badania FREENOW wśród mieszkańców miast, aż jeden na trzech Polaków traci na dojazdy do pracy do dwóch godzin dziennie[1]. Jeżdżąc rzadziej do biura oszczędzamy jednak nie tylko czas, ale też pieniądze, które później możemy przeznaczyć na komfortowy przejazd taksówką, co - jak pokazują dane FREENOW - stało się normą dla wielu osób.
W okresach przed pandemią popyt na przejazdy w tygodniu roboczym rozkładał się równomiernie. Obecnie, dane FREENOW pokazują wyraźnie, jak popularność pracy hybrydowej wpłynęła na mobilność mieszkańców miast. Ten trend obserwujemy też w zmieniającej się ofercie benefitów pracowniczych. Coraz więcej osób, oprócz standardowej prywatnej opieki zdrowotnej czy karty sportowej, oczekuje właśnie dofinansowania przejazdów taksówką i innymi środkami transportu. Oferujemy takie rozwiązanie dla firm, w postaci Mobility Budget, czyli dedykowanej pracownikom oferty na prywatne przejazdy, w ramach konta firmowego FREENOW. Dla firm to jedna z form zachęcania osób pracujących hybrydowo, by częściej pojawiały się w biurze. - mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREENOW w Polsce.
[1] Ankieta przeprowadzona w marcu br. wśród 2341 użytkowników superaplikacji do zamawiania przejazdów FREENOW z ponad 10 największych polskich miast, w różnej grupie wiekowej.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.