Komunikaty PR

V Piknik Fundacji Pomoc dla Weterana w Manufakturze

2024-09-06  |  10:13
Biuro prasowe

Rozmowy z bohaterami Powstania Warszawskiego, ekspozycje, wystawy, stoiska jednostek wojskowych, służb mundurowych i grup rekonstrukcyjnych – to tylko namiastka tego, co czeka gości V edycji Pikniku Fundacji Pomoc dla Weterana, który zaplanowano w sobotę, 7 września, w Manufakturze. 

Wydarzenie organizowane jest w szczytnym celu – wsparcia działania Fundacji Pomoc dla Weterana, która na co dzień otacza opieką byłych żołnierzy Powstania Warszawskiego i ich rodziny. Nadrzędnym celem jest ratowanie zdrowia i życia podopiecznych, propagowanie etosu żołnierza, a także edukacja dzieci i młodzieży o XX-wiecznej historii Polski. To już V edycja Pikniku – w każdym roku cieszy się dużą popularnością i zainteresowaniem. Na wydarzenie zapraszamy wszystkich zainteresowanych historią niezależnie od wieku – dzieci, dorosłych, a także seniorki i seniorów. 

Gośćmi specjalnymi będzie grupa Powstańców Warszawskich. To jedyna w swoim rodzaju okazja do spotkania się z bohaterami, a także możliwość wysłuchania ich niezwykłych i poruszających historii o wojennych losach. Swoją obecność na Pikniku Weterana potwierdzili: Anna Czerska, Zbigniew Daab, Tadeusz Kowalski, Stanisław Lipiński, Jerzy Łakomski, Janusz Maksymowicz, Wojciech Niesłuchowski, Jerzy Paczowski, Edward Piotrowski, Jan Sałkowski, Jan Witkowski i Leszek Zukowski. Gośćmi wydarzenia będą również Prezydent Miasta Łodzi Hanna Zdanowska oraz koszykarz i łodzianin Marcin Gortat.  

Piknik Weterana to okazja, żeby z bliska zobaczyć pojazdy wojskowe, m.in. MRAP – samochód, który zyskał sławę, dzięki skuteczności na misjach bojowych w Afganistanie i Iraku, Quad Polaris, roboty saperskie najnowszej generacji, różnego rodzaju broń, odzież taktyczną, umundurowania, pojazdy przystosowane do warunków bojowych, symulatory lotów, strzelnica laserowa, kłady, łodzie i amerykański wóz bojowy HUMVEE. 

Ponadto w programie pokazy pracy psów tropiących i szukających narkotyków, papierosów i broni – Dar-Mak, pokaz reanimacji na psim fantomie – Animal Patrol czy pokaz dynamiczny na plaży pn. „Zrywanie kontaktu z przeciwnikiem”, podczas którego wykorzystywana będzie broń ASG rozładowana, bez kulek i baterii a efekt dźwiękowy wymiany ognia symulowany będzie przez megafon – Szkoła Kadetów.  

Oraz stanowiska, gdzie zaprezentują się m.in.: 

  • Okręgowy Inspektorat Służby Więziennej w Łodzi, 

  • Akademia Sztuki Wojennej, 

  • B-3 Łódź, 

  • Wojskowy Oddział Gospodarczy 31 WOG, 

  • Centrum Szkolenia Wojsk Inżynieryjnych i Chemicznych, 

  • Brygada Kawalerii Powietrznej 25 BKP, 

  • Lotnicza Akademia Wojskowa, 

  • Dywizja Zmechanizowana Jedyna Pancerna, 

  • 9 Łódzka Brygada Obrony Terytorialnej, 

  • Baza Lotnictwa Taktycznego 23 BLT i 32 BLT, 

  • Centrum Szkolenia Wojsk Specjalnych, 

  • funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei, Policji, Straży Miejskiej, Straży Więziennej, Straży Granicznej. 

Na całym rynku Manufaktury będą ustawione stoiska jednostek wojskowych, służb mundurowych oraz wielu grup rekonstrukcyjnych i militarnych takich jak m.in.: Stowarzyszenie B-3, GRH PARASOL, Stowarzyszenie Żołnierzy WPD i WS Czerwone Berety, Grupa Taktyczno-Rekonstrukcyjna, JWK RG1 – Grupa Rekonstrukcyjna, Stowarzyszanie Kombatantów Misji Pokojowych ONZ, Koło NR 40 czy antyterroryści z Izera

Wydarzenia są niezwykle różnorodne, więc każdy powinien znaleźć przestrzeń dla siebie. Na aktywnych gości czekać będzie wiele atrakcji, m.in. strzelnica laserowa. Jak na tematy wojskowe przystało – nie zabraknie również pysznej, wojskowej grochówki.   

Piknik rozpocznie się w sobotę, 7 września o godz. 10:00 i potrwa aż do wieczora. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.