Komunikaty PR

W tym roku Polacy rozpakują prezenty w... Internecie

2020-12-15  |  23:00
Biuro prasowe

Tegoroczne święta będą inne niż dotychczas, także w kontekście prezentów. Część z rodzin zrezygnuje z obdarowywania się, zwłaszcza że spotkania w rodzinnym gronie będą również ograniczone. Pozostali dopasują się do obecnej sytuacji, zamówią upominki w Internecie lub podarują prezenty, które… można rozpakować online: elektroniczne vouchery na pobyty wypoczynkowe, zabiegi relaksacyjne, kursy i szkolenia, które można zrealizować w dowolnym terminie. Wśród tych ostatnich będą królować też e-bilety na przedstawienia i koncerty odbywające się online lub talony na zakupy w sieci.

 

Z najnowszego raportu „E-commerce i fintechy. System naczyń połączonych” opublikowanego w listopadzie 2020 przez 300Research wynika, że branża e-commerce przeżywa właśnie złotą erę niesłabnących wzrostów. Aż 2/3 Europejczyków korzysta z zakupów w sieci częściej niż przed pandemią, a spora część osób, które zaczęły kupować online dopiero w czasie pandemii, już dziś deklaruje, że będzie to robić po jej zakończeniu. [1] Kapitalizacja Amazona, czyli największej amerykańskiej firmy e-commerce jest w tej chwili pięciokrotnie wyższa od kapitalizacji największego banku w USA, a więc JP Morgan. Wartość e-commerce w Chinach przekroczyła 2 biliony dolarów, co stanowi połowę światowych obrotów online.

– Polacy coraz chętniej kupowali przez Internet jeszcze przed pandemią, ale ten rok znacznie przyspieszył rozwój sektora e-commerce. Polska jest na liście rynków europejskich, które w tym roku rosły najbardziej dynamicznie – mówi Katarzyna Jóźwik, Dyrektor Generalna Smartney. Fintech, którym zarządza Katarzyna Jóźwik właśnie zaczął współpracę z operatorem Blue Media. Jej efektem jest nowy, dedykowany produkt, dzięki któremu klienci kupujący w Internecie mogą zapłacić za swoje zakupy później lub w ratach. Jeśli spłacą kwotę w ciągu 30 dni, to nie poniosą żadnych kosztów pożyczki. Po tym terminie będą mogli spłacić zobowiązanie w ratach. 

 

Świąteczny szał zakupowy zaczął się od Black Friday

Mówi się, że Black Friday, czyli dzień specjalnych okazji cenowych, który przypada na ostatni piątek listopada jest uznawany za początek zakupowej gorączki świątecznej. Z najnowszego badania firmy doradczej Deloitte „Zakupy Świąteczne 2020” wynika, że Polacy mieli zamiar wydać tego dnia 16 proc. budżetu świątecznego. Zakupy robili w sieci oraz stacjonarnie. Wśród podarunków, które rodacy najchętniej wybierają w tym roku na prezenty dla najbliższych królują: drobne AGD, akcesoria elektroniczne, drony, laptopy, smartfony, konsole, kosmetyki, książki, perfumy, planszówki, czy artykuły sportowe.[2] – Podczas świątecznych zakupów zawsze liczył się czas i wygoda, dlatego wiele osób już wcześniej kupowało prezenty wprost z domowej kanapy. W tym roku dodatkowo liczy się też bezpieczeństwo, swoje i bliskich, a liczba osób robiących świąteczne zakupy w Internecie wciąż rośnie. To właśnie dlatego rośnie też rola pożyczania online. Zdarza się, że na świąteczne wydatki potrzebna jest pożyczka. Jeśli jest ona dostępna w sieci, proces jest szybki, prosty i transparentny, a klient dostaje finansowanie bez formalności to dodatkowy atut – mówi Katarzyna Jóźwik ze Smartney. – Nie oznacza to oczywiście, że decyzja o zaciągnięciu pożyczki powinna być również podejmowana szybko. Wręcz przeciwnie – dodaje.

 

Finansowanie zakupów w e-commerce powinno być dopasowane do potrzeb

Z raportu „E-commerce i fintechy” wynika, że 74 proc. klientów robiących zakupy w sieci narzeka na to, że zarówno treści jak i oferta nie są do nich dopasowane.[3] O personalizacji mówi się już nie tylko w kontekście upodobań preferencji klienta oraz tego jak zachowywał się wcześniej na stronie. Personalizacja powinna dotyczyć też form płatności, a tych może być wiele. – Innowacyjne firmy zawsze chcą być tam, gdzie ich klienci, ale dziś samo bycie już nie wystarcza. Trzeba być w danym miejscu, ale z dopasowaną ofertą i to jest klucz do sukcesu. W naszej ofercie dotychczas królowały kredyty konsumenckie, a teraz wchodzimy w finansowanie zakupów w e-commerce. Każdy konsument ma bowiem inne zwyczaje finansowe, inne możliwości budżetowe i inne preferencje co do form płatności – podsumowuje Katarzyna Jóźwik ze Smartney.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[1] Raport „E-commerce i fintechy. System naczyń połączonych”, 300Research, listopad 2020, str. 4.

[2] Raport „Zakupy Świąteczne 2020”, Deloitte 2020. Artykuł z wynikami badania na PR News:
https://prnews.pl/podczas-tegorocznego-black-friday-srednie-obnizki-cen-siegnely-34-proc-455408

[3] aa

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Ochrona środowiska

Przebywanie w lesie pozytywnie wpływa na zdrowie. Kąpiele leśne stają się coraz popularniejsze

Zażywanie kąpieli leśnych ma pozytywne oddziaływanie na zdrowie człowieka, zarówno w aspekcie psychicznym, jak i w zakresie wzmacniania układu odpornościowego. Badania naukowe wykazały między innymi, że taka forma odpoczynku przyczynia się do zwiększenia produkcji i aktywności podstawowych komórek układu immunologicznego, spełniających ważną rolę w walce z wirusami i nowotworami. Polacy coraz lepiej zdają sobie sprawę z tego dobroczynnego wpływu, dlatego rośnie popularność kąpieli leśnych.

Podróże

Dorota Gardias: Jeżeli w wakacje chcemy mieszkać w luksusowym hotelu, korzystać ze SPA i jeść na mieście, to na pewno będzie drogo. Za niewielkie pieniądze również można się świetnie bawić

Pogodynka przyznaje, że bardzo ceni sobie czas spędzony z bliskimi, kontakt z naturą i zdrowy styl życia. Poza tym jest lokalną patriotką, dlatego też tegoroczny urlop postanowiła spędzić w swoich rodzinnych stronach – na Roztoczu, by jeszcze bardziej poznać tę niezwykle urokliwą część Polski. Dorota Gardias uważa, że można dobrze się bawić, korzystać z atrakcji i przywieźć z wyjazdu wiele niezapomnianych wrażeń, nie wydając na to majątku. Tym razem zaplanowała spływy kajakowe, jazdę konno, rowerowe wyprawy oraz podążanie śladami historii. Gdyby trzeba było spać pod namiotem, nie miałaby nic przeciwko.