Komunikaty PR

W tym roku Polacy rozpakują prezenty w... Internecie

2020-12-15  |  23:00
Biuro prasowe

Tegoroczne święta będą inne niż dotychczas, także w kontekście prezentów. Część z rodzin zrezygnuje z obdarowywania się, zwłaszcza że spotkania w rodzinnym gronie będą również ograniczone. Pozostali dopasują się do obecnej sytuacji, zamówią upominki w Internecie lub podarują prezenty, które… można rozpakować online: elektroniczne vouchery na pobyty wypoczynkowe, zabiegi relaksacyjne, kursy i szkolenia, które można zrealizować w dowolnym terminie. Wśród tych ostatnich będą królować też e-bilety na przedstawienia i koncerty odbywające się online lub talony na zakupy w sieci.

 

Z najnowszego raportu „E-commerce i fintechy. System naczyń połączonych” opublikowanego w listopadzie 2020 przez 300Research wynika, że branża e-commerce przeżywa właśnie złotą erę niesłabnących wzrostów. Aż 2/3 Europejczyków korzysta z zakupów w sieci częściej niż przed pandemią, a spora część osób, które zaczęły kupować online dopiero w czasie pandemii, już dziś deklaruje, że będzie to robić po jej zakończeniu. [1] Kapitalizacja Amazona, czyli największej amerykańskiej firmy e-commerce jest w tej chwili pięciokrotnie wyższa od kapitalizacji największego banku w USA, a więc JP Morgan. Wartość e-commerce w Chinach przekroczyła 2 biliony dolarów, co stanowi połowę światowych obrotów online.

– Polacy coraz chętniej kupowali przez Internet jeszcze przed pandemią, ale ten rok znacznie przyspieszył rozwój sektora e-commerce. Polska jest na liście rynków europejskich, które w tym roku rosły najbardziej dynamicznie – mówi Katarzyna Jóźwik, Dyrektor Generalna Smartney. Fintech, którym zarządza Katarzyna Jóźwik właśnie zaczął współpracę z operatorem Blue Media. Jej efektem jest nowy, dedykowany produkt, dzięki któremu klienci kupujący w Internecie mogą zapłacić za swoje zakupy później lub w ratach. Jeśli spłacą kwotę w ciągu 30 dni, to nie poniosą żadnych kosztów pożyczki. Po tym terminie będą mogli spłacić zobowiązanie w ratach. 

 

Świąteczny szał zakupowy zaczął się od Black Friday

Mówi się, że Black Friday, czyli dzień specjalnych okazji cenowych, który przypada na ostatni piątek listopada jest uznawany za początek zakupowej gorączki świątecznej. Z najnowszego badania firmy doradczej Deloitte „Zakupy Świąteczne 2020” wynika, że Polacy mieli zamiar wydać tego dnia 16 proc. budżetu świątecznego. Zakupy robili w sieci oraz stacjonarnie. Wśród podarunków, które rodacy najchętniej wybierają w tym roku na prezenty dla najbliższych królują: drobne AGD, akcesoria elektroniczne, drony, laptopy, smartfony, konsole, kosmetyki, książki, perfumy, planszówki, czy artykuły sportowe.[2] – Podczas świątecznych zakupów zawsze liczył się czas i wygoda, dlatego wiele osób już wcześniej kupowało prezenty wprost z domowej kanapy. W tym roku dodatkowo liczy się też bezpieczeństwo, swoje i bliskich, a liczba osób robiących świąteczne zakupy w Internecie wciąż rośnie. To właśnie dlatego rośnie też rola pożyczania online. Zdarza się, że na świąteczne wydatki potrzebna jest pożyczka. Jeśli jest ona dostępna w sieci, proces jest szybki, prosty i transparentny, a klient dostaje finansowanie bez formalności to dodatkowy atut – mówi Katarzyna Jóźwik ze Smartney. – Nie oznacza to oczywiście, że decyzja o zaciągnięciu pożyczki powinna być również podejmowana szybko. Wręcz przeciwnie – dodaje.

 

Finansowanie zakupów w e-commerce powinno być dopasowane do potrzeb

Z raportu „E-commerce i fintechy” wynika, że 74 proc. klientów robiących zakupy w sieci narzeka na to, że zarówno treści jak i oferta nie są do nich dopasowane.[3] O personalizacji mówi się już nie tylko w kontekście upodobań preferencji klienta oraz tego jak zachowywał się wcześniej na stronie. Personalizacja powinna dotyczyć też form płatności, a tych może być wiele. – Innowacyjne firmy zawsze chcą być tam, gdzie ich klienci, ale dziś samo bycie już nie wystarcza. Trzeba być w danym miejscu, ale z dopasowaną ofertą i to jest klucz do sukcesu. W naszej ofercie dotychczas królowały kredyty konsumenckie, a teraz wchodzimy w finansowanie zakupów w e-commerce. Każdy konsument ma bowiem inne zwyczaje finansowe, inne możliwości budżetowe i inne preferencje co do form płatności – podsumowuje Katarzyna Jóźwik ze Smartney.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[1] Raport „E-commerce i fintechy. System naczyń połączonych”, 300Research, listopad 2020, str. 4.

[2] Raport „Zakupy Świąteczne 2020”, Deloitte 2020. Artykuł z wynikami badania na PR News:
https://prnews.pl/podczas-tegorocznego-black-friday-srednie-obnizki-cen-siegnely-34-proc-455408

[3] aa

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Workation - pracuj i wypoczywaj w Trójmieście Biuro prasowe
2024-07-22 | 11:20

Workation - pracuj i wypoczywaj w Trójmieście

  Zdjęcia: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jPsrkKOMReX6D0_z9g?e=UDghVT  Wetransfer: https://we.tl/t-2nufSqFPD2  Workation - pracuj i wypoczywaj w
Styl życia Sulejów – kajakowa stolica Polski bije rekord
2024-07-22 | 07:30

Sulejów – kajakowa stolica Polski bije rekord

Urząd Miejski w Sulejowie postanowił podjąć próbę pobicia Rekordu Polski w kategorii „Największa parada kajaków”. 25 lipca 2024 roku w Gminie
Styl życia Frydrychowo: czy padnie nowy rekord na plon pszenicy ozimej?
2024-07-19 | 07:30

Frydrychowo: czy padnie nowy rekord na plon pszenicy ozimej?

Rekord Polski w kategorii „Największy plon pszenicy ozimej z hektara” cieszy się niesłabnącą popularnością. W tym roku, oprócz Śmielina, wyzwanie podejmie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.