W walentynki Kraków się… zazieleni

Columbus Energy
9 ul. Jasnogórska
31-358 Kraków
marta.bilonowicz|columbusenergy.pl | |marta.bilonowicz|columbusenergy.pl
725300371
https://columbusenergy.pl/
Już 14 lutego w wybranych miejscach Krakowa można będzie zauważyć zielone akcenty. To zapowiedź kampanii edukacyjnej, która ma zachęcić do działań w celu złagodzenia zmian klimatu.
Mieszkańców Krakowa z pewnością zaskoczy widok znanych i lubianych miejsc, które w Dniu Zakochanych, kojarzonym z kolorem czerwonym, zostaną wyróżnione lub oznaczone na zielono. Akcji towarzyszy hasło zaczerpnięte z tytułu znanego przeboju The Beatles - “All you need is love”. Pojawi się ono w przestrzeni miejskiej oraz wirtualnej. Jakie przesłanie kryje się za tymi tajemniczymi działaniami? Tego dowiemy się zaraz po walentynkach, czyli 15 lutego.
Organizatorem zielonej kampanii jest portal Świat OZE, skupiony wokół odnawialnych źródeł energii, we współpracy z krakowską fundacją Carbon Footprint Foundation oraz Columbus Energy - liderem nowoczesnej energetyki w Polsce.
- Nie cofniemy zmian klimatu, ale możemy aktywnie działać, by złagodzić ich skutki. Po co? Bo chcemy zdrowo żyć w świecie, w którym realizujemy swoje pasje. Bo chcemy zadbać o nasz dobrostan. Bo chcemy się rozwijać. Takie treści przyświecają naszej kampanii edukacyjnej, którą chcemy zainteresować w pierwszej kolejności mieszkańców Krakowa, a następnie skierować do społeczności internetowej - komentuje Joanna Korgul, redaktorka naczelna Świata OZE. - Postanowiliśmy wykorzystać popularne święto, by zwrócić uwagę na ważne tematy. Ale więcej szczegółów podamy dopiero 15 lutego!
Zielone akcenty kampanii pojawią się m.in. na terenie Miasteczka Studenckiego AGH, na Plantach, pod Collegium Maius, w okolicy Paderevianum, na ul. Św. Anny, na kładce Ojca Bernatka oraz na wieży telewizyjnej na krakowskich Krzemionkach. Następnego dnia, czyli 15 lutego, zostanie uruchomiona strona internetowa kampanii z materiałami multimedialnymi oraz wystartuje konkurs, w którym pomysłodawcy ufundowali bardzo atrakcyjne nagrody.
Wszystkich zainteresowanych kampanią zapraszamy na stronę Świata OZE i Carbon Footprint Foundation, a także na profile społecznościowe (Instagram, Facebook), gdzie wkrótce pojawią się szczegóły.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Anna Dec: Klimat się zmienia i w tym roku wybitnie to widać. Musimy być przygotowani na różne warunki pogodowe na wakacjach
Pogodynka przyznaje, że tegoroczne lato jest wyjątkowo kapryśne. Prognozy wskazują, że w najbliższych tygodniach upały będą się przeplatać z chłodem, burzami i obfitymi opadami deszczu. Taka zmienna pogoda nie powinna nas jednak całkowicie zniechęcać do aktywności na świeżym powietrzu. Zdaniem Anny Dec trzeba korzystać z uroków lata i niezależnie od tego, czy świeci słońce, czy też pada, tak organizować czas wolny, by nie siedzieć w domu.
Problemy społeczne
Stres w życiu zawodowym może działać destrukcyjnie. O profilaktykę muszą zadbać zarówno pracownicy, jak i pracodawcy

Co czwarty Polak doświadcza w pracy wysokiego lub bardzo wysokiego stresu, a trzech na czterech pracowników znajduje się w stresowej sytuacji zawodowej przynajmniej raz w tygodniu – wynika z badań Instytutu Psychologii Stresu. Najwyższy poziom częstego stresu dotyczy kobiet i pracowników powyżej 55. roku życia. To grupy najbardziej narażone na poczucie przeciążenia obowiązkami zawodowymi, co odbija się na ich zdrowiu fizycznym i psychicznym, a w kontekście społecznym niesie ze sobą poważne skutki ekonomiczne. W Unii Europejskiej stres zabija rocznie nawet 10 tys. osób.
Gwiazdy
Maciej Dowbor: Ostatnio kupiłem zdalnie sterowane motorówki dla córki. Ten wspólnie spędzony czas pozwala oderwać dzieci od smartfonów

Zdaniem prezentera nawet niepozorny gadżet może pomóc w budowaniu relacji ze swoimi pociechami i tworzeniu pięknych wspomnień. On sam przekonał się o tym, kiedy jego siedmioletnia córka chętnie zaczęła się bawić małymi, zdalnie sterowanymi motorówkami. Teraz kolekcja systematycznie się powiększa, a w zabawie bierze udział cała rodzina.