Komunikaty PR

Weganizm moda czy wymóg czasów

2020-10-27  |  09:00
Biuro prasowe

Weganizm nazywany jest bardziej restrykcyjną wersją wegetarianizmu, ponieważ oprócz mięsa odrzuca się wszelkie produkty pochodzenia zwierzęcego. Trend bycia “wege” wciąż rośnie w siłę. Coraz więcej ludzi jest na diecie wegańskiej, ale wege to nie tylko jedzenie to sposób bycia oraz możliwość oferowania produktów, usług, np. wegańskie restauracje, ubrania, czy kosmetyki...

Ale o co tak naprawdę chodzi w weganizmie?

Mimo coraz większej popularności “wege trendu”, wciąż nie wszystkie produkty pochodzenia zwierzęcego da się łatwo zastąpić. To jednak mass media coraz częściej podają, że nadmierne jedzenie mięsa przyczynia się do wielu chorób cywilizacyjnych. Weganie bardzo często poza kwestiami zdrowotnymi wskazują także na sferę moralności i etyki.  Coraz wyraźniej słychać także głos obrońców zwierząt. Trend bycia “wege” jest niejako odpowiedzią na te problemy. Co więcej, dla wegan dieta jest jedynie początkiem drogi. Dążą oni do wyeliminowania produktów pochodzenia zwierzęcego w każdym aspekcie swojego życia. Stąd coraz więcej marek ma w swojej ofercie wegańskie pozycje, które nijak nie kojarzą się z jedzeniem. Wegańskie szczoteczki do zębów, ubrania, kosmetyki – przykłady można mnożyć.

Wegańskie kosmetyki, pędzle..

Rok 2019 przyniósł szybki rozwój tego trendu szczególnie w branży kosmetycznej. Konsumenci coraz częściej szukają najwyższej jakości produktów, które nie były testowane na zwierzętach a do tego są wegańskie. Trend ten został zauważony przez  główne koncerny kosmetyczne, które idąc tym tropem  zaczęły  tworzyć wegańskie linie kosmetyków.  Jednocześnie pojawili się również mniejsi producenci, dla których idea weganizmu nie wynika z aktualnej mody a jest  swoistym DNA marki. Jednym z przykładów marki, która w swoich produktach jest zgodna z ideą weganizmu jest IUNO Cosmetics. Jest to rodzinna, polska marka produkująca w pełni wegańskie kosmetyki i akcesoria do makijażu. W ofercie IUNO znajdują się nie tylko kosmetyki kolorowe, ale także najwyższej jakości wegańskie pędzle.   

- Nasza marka powstała zaledwie dwa lata temu, a już otrzymaliśmy nagrody potwierdzające zaufanie naszych klientów, np. Kobieca Marka roku 2018, Diamenty Beauty 2019 czy Influencer’s Top 2020. Cieszy nas fakt, że kobiety szukają unikatowych kosmetyków, produkowanych niekoniecznie przez największe koncerny. Jesteśmy rodzinną firmą, która zwraca uwagę na jakość kosmetyków i ich skład. Nie testujemy ich na zwierzętach i cała produkcja realizowana jest w Polsce. Przed wprowadzeniem kolejnych kosmetyków intensywnie testujemy kolorystykę, napigemntowanie, wydajność. Oprócz kosmetyków tj. pudrów, rozświetlaczy, bronzerów, czy zestawów do modelowania twarzy 3w1 w ofercie IUNO znalazły się również wegańskie pędzle. Widzimy jak z roku na rok wzrasta świadomość kobiet przy wyborze kosmetyków - mówi Aleksandra Małachowska, współwłaścicielka IUNO Cosmetics. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.