Większość Polaków pije „białą“ kawę. Również z dodatkiem napojów roślinnych
24/7 Communication
ul. Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
alicja.wincenciuk|247.com.pl| |alicja.wincenciuk|247.com.pl
+48 731 940 247
https://247.com.pl/
Polacy uwielbiają kawę. Aż 87% pije ją codziennie, a ponad połowa z nich wybiera wariant z mlekiem lub jego roślinną alternatywą – wynika z przeprowadzonego na zlecenie Tchibo Warszawa sp. z o.o. badania agencji Kantar[1]. Styczniowe nowości w ofercie Tchibo to odpowiedź na potrzeby tych drugich. Na półki sklepów właśnie trafiła kawa ziarnista Variazione, która idealnie komponuje się z dodatkiem mleka lub napoju roślinnego, zaś w ofercie kawiarni znaleźć można wegańskie sezonowe napoje kawowe i ciasta. To idealny sposób na świętowanie trwającego właśnie Veganuary.
Spośród osób deklarujących, że pije kawę, aż 87% robi to codziennie, a dokładnie połowa z nich – kilka razy dziennie[2]. Najwięcej osób – 31% – sięga po dwie filiżanki każdego dnia, 30% po jedną, a 22% po trzy[3]. Średni dzienny wynik dla naszego kraju to 2,4 filiżanki. – Polscy konsumenci na tle innych narodów Europy środkowo-wschodniej są wyjątkowo mocno zaangażowani w tematy kawy i zainteresowani innowacjami w tej kategorii. Jak wynika z naszych badań, 54% Polaków pijących kawę na co dzień wybiera warianty z dodatkiem mleka lub jego roślinnego zamiennika[4]. W Tchibo w potrzeby konsumentów wsłuchujemy się na co dzień, a swoistą odpowiedzią na nie jest wprowadzenie do oferty kawy ziarnistej Variazione, która skomponowana została specjalnie do tzw. kaw białych – wyjaśnia Małgorzata Kicia, Senior Brand Manager, Tchibo.
Innowacje mile widziane
Jak się zatem okazuje, dla większości pijących kawę Polaków tworzy ona duet nierozłączny z mlekiem lub jego roślinną alternatywą. W tej grupie dominują kobiety i młodzi dorośli[5]. Choć znaczna większość (77%) używa mleka krowiego, już niemal co piąty konsument (19%) kawy decyduje się na jego wegańskie alternatywy[6]. Na liście najpopularniejszych znajdują się napoje owsiane, migdałowe, sojowe oraz kokosowe[7].
– Wegański styl życia staje sie coraz popularniejszy, co wpływa również na zwiększenie zainteresowania dodatkami w postaci napojów roślinnych. Z tego też względu, w ramach świetowania Veganuary, zaproponowaliśmy klientom naszych kawiarni wegańską alernatywę napoju sezonowego, tj. Cappuccino z karmelem i gruszką – mówi Joanna Chodakiewicz, Brand Manager Coffee Bar w Tchibo, zapraszając tym samym do odwiedzenia kawiarni.
Wegańskie Cappuccino z karmelem i gruszką to kompozycja z delikatną pianką, w której słodycz karmelu przeplata się z aromatem soczystych gruszek. Podniebienie zachwycąją także wegńskie ciasta – sernik z malinami oraz ciasto bananowe z pistacjami. Dodatkowo do każdej z kaw dostępnych w kawiarniach Tchibo można wybrać dodatek napoju roślinnego, zamiast tradycyjnego mleka.
Nowość: Tchibo Variazione – pełnia smaku bez kwasowości
Ci, którzy uwielbiają kawę z mlekiem lub jego roślinną alternatywą, ale wolą pić ją w domu, w Tchibo również znajdą coś dla siebie. Wraz z początkiem nowego roku oferta sklepów Tchibo została rozszerzona o kawę ziarnistą Variazione. Produkt ten zadowoli wielbicieli intensywnych, ciemno palonych kaw, preferujących warianty bez kwasowości. Variazione jest jej pozbawiona, co czyni z niej idealną bazę do napojów z dodatkiem mleka lub jego alternatyw.
To mieszanka dwóch rodzajów ziaren – wietnamskiej robusty (70%) z pochodzącą z Brazylii arabiką (30%). Bez wątpienia będzie aromatycznym i pełnym smaku dopełnieniem noworocznych oraz karnawałowych spotkań z bliskimi – zarówno tych przy domowym latte, jak i cappucino.
Perfekcyjna kawa to taka, która zachwyci Twoje podniebienie – przyznają zgodnie eksperci. A jeśli tę domową przyrządza się zgodnie z podstawowymi zasadami – tj. stopień zmielenia ziaren jest odpowiednio dobrany, do jej przygotowania używa się wody bogatej w minerały i tlen (najlepsza jest ta o umiarkowanym stopniu twardości i niechlorowana), a do tego wypija ją w ulubionym towarzystwie – przepis na świątowanie (niemal każdej okazji) jest gotowy. A jeśli idealna celebracja to ta poza domem – bariści Tchibo przygotują Twój ulubiony napój kawowy dla Ciebie.
[1] Badanie "Coffee U&A" zostało przeprowadzone w okresie 12.05-8.06.2022 na reprezentatywnej grupie respondentów, deklarujących spożywanie napojów kawowych, w dwóch modułach: moduł I n=3000 respondentów; moduł II n=1800 respondentów. Uczestnicy badania byli w wieku 16-69 lat, pochodzili z Polski. Badanie przeprowadzono za pomocą kwestionariusza online.
[2] ibidem.
[3] ibidem.
[4] ibidem.
[5] Ibidem.
[6] Ibidem.
[7] Ibidem.

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Gwiazdy: Rower może być alternatywą dla samochodu. To nie tylko tani i ekologiczny środek transportu, ale też wspiera zdrowie
Jeśli tylko pogoda na to pozwala, to Anna Powierza, Iwona Guzowska i Piotr Zelt chętnie przesiadają się na rower, który doskonale sprawdza się zarówno jako środek transportu w zakorkowanym mieście, jak również podczas wycieczek krajoznawczych czy treningów zdrowotnych. Gwiazdy zgodnie przyznają, że jazda jednośladem przynosi wiele korzyści dla organizmu, jest również przyjazna dla środowiska. Pozwala też zaoszczędzić na paliwie i opłatach za parkowanie.
Edukacja
Poznanie osobowości kota kluczem do prawidłowej opieki nad nim. Wsparciem może być spotkanie z behawiorystą

Z ogólnopolskiego badania „Zachowanie, osobowość i codzienność kotów” przeprowadzonego przez WHISKAS wynika, że aż 85 proc. opiekunów traktuje koty jako pełnoprawnych członków rodziny, 65 proc. uważa je za swoich najlepszych przyjaciół, a 61 proc. – za powierników codziennych myśli i emocji. Koty potrzebują jednak odpowiedzialnej opieki. Podobnie jak ludzie, mają różne typy osobowości i potrzeby behawioralne, których zaspokajanie jest kluczem do osiągnięcia kociego dobrostanu. W przypadku zauważenia niepokojących objawów u swojego pupila pomocna może być rozmowa z behawiorystą.
Media
Hubert Urbański: Teraz uczestnicy „Milionerów” przejdą wieloetapowe castingi. Chcemy mieć osoby z największą wiedzą

Gospodarz teleturnieju zdradza, że teraz format nagrywany jest w bardziej nowoczesnym studio. Zmieniły się także zasady castingu. Zanim bowiem dany uczestnik zostanie zaproszony do studia i stanie do walki o nagrodę główną, musi przejść wnikliwą weryfikację online. Hubert Urbański uważa, że pozwala to na dokładniejszą ocenę potencjału każdego kandydata i w ten sposób udaje się wybrać najlepszych z najlepszych, więc poziom będzie niezwykle wysoki.