Komunikaty PR

Większość Polaków pije „białą“ kawę. Również z dodatkiem napojów roślinnych

2024-01-25  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Alicja Wincenciuk
24/7 Communication

ul. Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
alicja.wincenciuk|247.com.pl| |alicja.wincenciuk|247.com.pl
+48 731 940 247
https://247.com.pl/

Polacy uwielbiają kawę. Aż 87% pije ją codziennie, a ponad połowa z nich wybiera wariant z mlekiem lub jego roślinną alternatywą – wynika z przeprowadzonego na zlecenie Tchibo Warszawa sp. z o.o. badania agencji Kantar[1]. Styczniowe nowości w ofercie Tchibo to odpowiedź na potrzeby tych drugich. Na półki sklepów właśnie trafiła kawa ziarnista Variazione, która idealnie komponuje się z dodatkiem mleka lub napoju roślinnego, zaś w ofercie kawiarni znaleźć można  wegańskie sezonowe napoje kawowe i ciasta. To idealny sposób na świętowanie trwającego właśnie Veganuary.

Spośród osób deklarujących, że pije kawę, aż 87% robi to codziennie, a dokładnie połowa z nich – kilka razy dziennie[2]. Najwięcej osób – 31% – sięga po dwie filiżanki każdego dnia, 30% po jedną, a 22% po trzy[3]. Średni dzienny wynik dla naszego kraju to 2,4 filiżanki. – Polscy konsumenci na tle innych narodów Europy środkowo-wschodniej są wyjątkowo mocno zaangażowani w tematy kawy i zainteresowani innowacjami w tej kategorii. Jak wynika z naszych badań, 54% Polaków pijących kawę na co dzień wybiera warianty z dodatkiem mleka lub jego roślinnego zamiennika[4]. W Tchibo w potrzeby konsumentów wsłuchujemy się na co dzień, a swoistą odpowiedzią na nie jest wprowadzenie do oferty kawy ziarnistej Variazione, która skomponowana została specjalnie do tzw. kaw białych – wyjaśnia Małgorzata Kicia, Senior Brand Manager, Tchibo.

Innowacje mile widziane

Jak się zatem okazuje, dla większości pijących kawę Polaków tworzy ona duet nierozłączny z mlekiem lub jego roślinną alternatywą. W tej grupie dominują kobiety i młodzi dorośli[5]. Choć znaczna większość (77%) używa mleka krowiego, już niemal co piąty konsument (19%) kawy decyduje się na jego wegańskie alternatywy[6]. Na liście najpopularniejszych znajdują się napoje owsiane, migdałowe, sojowe oraz kokosowe[7].

Wegański styl życia staje sie coraz popularniejszy, co wpływa również na zwiększenie zainteresowania dodatkami w postaci napojów roślinnych. Z tego też względu, w ramach świetowania Veganuary, zaproponowaliśmy klientom naszych kawiarni wegańską alernatywę napoju sezonowego, tj. Cappuccino z karmelem i gruszką – mówi Joanna Chodakiewicz, Brand Manager Coffee Bar w Tchibo, zapraszając tym samym do odwiedzenia kawiarni.

Wegańskie Cappuccino z karmelem i gruszką to kompozycja z delikatną pianką, w której słodycz karmelu przeplata się z aromatem soczystych gruszek. Podniebienie zachwycąją także wegńskie ciasta – sernik z malinami oraz ciasto bananowe z pistacjami.  Dodatkowo do każdej z kaw dostępnych w kawiarniach Tchibo można wybrać dodatek napoju roślinnego, zamiast tradycyjnego mleka.

Nowość: Tchibo Variazione – pełnia smaku bez kwasowości

Ci, którzy uwielbiają kawę z mlekiem lub jego roślinną alternatywą, ale wolą pić ją w domu, w Tchibo również znajdą coś dla siebie. Wraz z początkiem nowego roku oferta sklepów Tchibo została rozszerzona o kawę ziarnistą Variazione. Produkt ten zadowoli wielbicieli intensywnych, ciemno palonych kaw, preferujących warianty bez kwasowości.  Variazione jest jej pozbawiona, co czyni z niej idealną bazę do napojów z dodatkiem mleka lub jego alternatyw.

To mieszanka dwóch rodzajów ziaren – wietnamskiej robusty (70%) z pochodzącą z Brazylii arabiką (30%). Bez wątpienia będzie aromatycznym i pełnym smaku dopełnieniem noworocznych oraz karnawałowych spotkań z bliskimi – zarówno tych przy domowym latte, jak i cappucino.

Perfekcyjna kawa to taka, która zachwyci Twoje podniebienie – przyznają zgodnie eksperci. A jeśli tę domową przyrządza się zgodnie z podstawowymi zasadami – tj. stopień zmielenia ziaren jest odpowiednio dobrany, do jej przygotowania używa się wody bogatej w minerały i tlen (najlepsza jest ta o umiarkowanym stopniu twardości i niechlorowana), a do tego wypija ją w ulubionym towarzystwie – przepis na świątowanie (niemal każdej okazji) jest gotowy. A jeśli idealna celebracja to ta poza domem – bariści Tchibo przygotują Twój ulubiony napój kawowy dla Ciebie.  


[1] Badanie "Coffee U&A" zostało przeprowadzone w okresie 12.05-8.06.2022 na reprezentatywnej grupie respondentów, deklarujących spożywanie napojów kawowych, w dwóch modułach: moduł I n=3000 respondentów; moduł II n=1800 respondentów.  Uczestnicy badania byli w wieku 16-69 lat, pochodzili z Polski. Badanie przeprowadzono za pomocą kwestionariusza online.

[2] ibidem.

[3] ibidem.

[4] ibidem.

[5] Ibidem.

[6] Ibidem.

[7] Ibidem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 24/7 Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.