Wiosenne Ekocuda po raz 11-ty w Warszawie! Zbliża się kolejna edycja targów
Ekocuda – Targi Kosmetyków Naturalnych to cykliczne wydarzenie skupiające miłośników oraz producentów kosmetyków naturalnych, organicznych i wegańskich. W weekend 22-23 kwietnia event zagości w Warszawie. To idealna okazja, by odkryć nowe marki, porozmawiać z ich twórcami, a także zakupić ulubione eko produkty.
Targi Kosmetyków Naturalnych Ekocuda są wyjątkowym wydarzeniem, które skupia ogromną liczbę wystawców, marek i produktów w jednym miejscu. To okazja do poznania osób, które wytwarzają kosmetyki naturalne, ale również świadomych konsumentów, którzy chętnie po nie sięgają. Oferta wystawiających zawiera m.in.: kosmetyki do pielęgnacji ciała, włosów, do makijażu, a także dedykowane konkretnej grupie odbiorców – dla kobiet, mężczyzn czy dzieci. Łącznie wszystkie edycje wydarzenia przyciągnęły dotąd około 320 000 odwiedzających.
Rynek kosmetyczny w ostatnich latach bardzo się rozwinął, co widać po ilości firm zgłaszających się na Targi Ekocuda. Wyraźnie widać także, że marki, będące na rynku od lat bardzo intensywnie się rozwijają – wypuszczają co roku po kilka czy nawet kilkanaście nowych produktów, także wchodzą do sprzedaży do sieci kosmetycznych. W drogeriach można znaleźć coraz więcej polskich eko marek, co jeszcze parę lat było dużym wyzwaniem. To pokazuje, jak rynek urósł i jakie są oczekiwania konsumentów, a także, że branża kosmetyków naturalnych bardzo dynamicznie się rozwija, czego dowodzą raporty rynkowe.
Społeczeństwo w dużej mierze zmienia swoje priorytety w kwestii konsumpcji. Świadomy Konsument, to dziś jeden z 10 najsilniejszych światowych trendów konsumenckich od kilku lat (wg Euromonitor International, 2019 r). Firmy otwarte i bacznie obserwujące trendy mogą wiele na tym zyskać. Ekocudowi wystawcy zmieniają swoje podejście do opakowań produktów, widać to też w social mediach i ich sposobie komunikacji. Wcześniej ważne było, aby kosmetyk był naturalny i ekologiczny, a teraz ważne jest również to, w jakim jest opakowaniu, jak został wytworzony i jak jest pokazywany odbiorcom. Wyraźnie widać, że konsument ma konkretne oczekiwania i zrównoważone marki zaczynają je brać pod uwagę w swoich strategiach.
Bardzo nas cieszy, że Ekocuda już 11-ty raz odbędą się w Warszawie. Ekocudowa społeczność stale rośnie. Obserwujemy to na naszym Instagramie i Facebook’u, ale również po wysokiej frekwencji na targach stacjonarnych, jak i tych online. Na naszych targach wystawiają się polscy producenci, małe firmy, manufaktury, ale też duże firmy, które powstały jeszcze zanim pojawiły się Ekocuda. Podczas targów można poznać wystawców, porozmawiać z ekspertami i uzyskać całe mnóstwo informacji i przydatnej wiedzy. Bardzo istotne jest także to, że kosmetyki można przetestować – powąchać, sprawdzić konsystencje i zobaczyć, jak zachowują się na naszej skórze. – mówi Zuzanna Mierzejewska, Organizator i Prezes Zarządu Ekocuda sp. z o.o. Ekocuda to nie tylko sezonowe targi, ale przede
wszystkim edukacja i poszerzanie świadomości konsumentów. Na rynku nadal mamy do czynienia z „green washingiem”, w drogeriach dostępna jest cała gama produktów reklamowanych jako kosmetyki naturalne, które w rzeczywistości odbiegają od tej kategorii. Na targach wszyscy wystawcy i ich produkty przechodzą weryfikację - wysyłają składy produktów, a specjaliści, w tym technolog, dokładnie je weryfikują, tak abyśmy zapewnić, że rzeczywiście konsumenci otrzymują kosmetyk naturalny i ekologiczny.
● Ekocuda Warszawa odbędą się w dniach 22 - 23 kwietnia w Dom Towarowy Braci Jabłkowskich, ul. Bracka 25, Warszawa
● Odwiedzających zapraszamy w sobotę i w niedzielę w godzinach 11.00-18.00 Wstęp bezpłatny
Szczegóły i lista wystawców: https://ekocuda.com/targi/warszawa/
O marce:
Ekocuda – Targi Kosmetyków Naturalnych to cykliczne targi, które odbywają się dwa razy w roku w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu. Łącznie wszystkie edycje odwiedziło ponad 242 000 osób.
Na targach swoje produkty prezentują przede wszystkim polscy producenci kosmetyków naturalnych, organicznych i wegańskich. Pojawiają się również marki zagraniczne dostępne na rodzimym rynku.

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Hubert Urbański: Teraz uczestnicy „Milionerów” przejdą wieloetapowe castingi. Chcemy mieć osoby z największą wiedzą
Gospodarz teleturnieju zdradza, że teraz format nagrywany jest w bardziej nowoczesnym studio. Zmieniły się także zasady castingu. Zanim bowiem dany uczestnik zostanie zaproszony do studia i stanie do walki o nagrodę główną, musi przejść wnikliwą weryfikację online. Hubert Urbański uważa, że pozwala to na dokładniejszą ocenę potencjału każdego kandydata i w ten sposób udaje się wybrać najlepszych z najlepszych, więc poziom będzie niezwykle wysoki.
Polityka
Niemal 2 mln Polaków jest zagrożonych skrajnym ubóstwem. Są duże trudności w mierzeniu skali tego zjawiska

W 2024 roku w Polsce nastąpiło zmniejszenie zasięgu zagrożenia ubóstwem skrajnym o 1,4 pp. – z 6,6 proc. rok wcześniej do 5,2 proc. Jest to jednak mniejszy spadek niż wzrost odnotowany pomiędzy 2022 a 2023 rokiem – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. W 2024 roku zwiększył się jednak zasięg zagrożenia ubóstwem relatywnym (do 13,3 proc.) i zmniejszył ubóstwem ustawowym – do poziomu 2,6 proc. Miliony Polaków wciąż nie realizują potrzeb na podstawowym poziomie, co może powodować konsekwencje polityczne i społeczne. Eksperci apelują o wprowadzenie obiektywnych miar ubóstwa, co ma pomóc w jego zwalczaniu.
Media
Edyta Herbuś: Ostatnio bardziej koncentrowałam się na aktorskim rozwoju w teatrze. Teraz znowu zawołała mnie telewizja i jest to czas fajnego odświeżenia

Tancerka robi sobie przerwę od teatralnej sceny i cieszy się, że teraz będzie jej więcej w telewizji. Ostatnie tygodnie spędza przede wszystkim na planie produkcji realizowanych dla Polsatu. Swoich sił próbuje między innymi w 22. edycji programu „Twoja twarz brzmi znajomo”. Będzie ją można oglądać również w nowych odcinkach serialu „Przyjaciółki”. Edyta Herbuś zaznacza jednak, że niezależnie od tego, jak bardzo jest zajęta, zawsze znajdzie chwilę, by potańczyć czy stworzyć spontaniczny układ choreograficzny.