Wiosna w Avenidzie Poznań, czyli modnie i ekologicznie

PR Inspiration
Pl. Wolnica 13/14
31-060 Kraków
magdalena.zybala@prinspiration.pl
790 770 220
prinspiration.pl/
Gdzie w Poznaniu zobaczycie buty z ananasa, kaktusa lub winogron? Tylko w Avenidzie! Na odwiedzających poznańskie centrum handlowe czekają w tym tygodniu nie lada atrakcje. W wiosennym programie znalazła się wystawa ubrań z recyklingu, odzieżowy szafing oraz warsztaty z projektowania ubrań.
Obecny tydzień w Avenidzie Poznań upłynie pod znakiem specjalnych wiosennych akcji, których motywem przewodnim będzie, a jakże moda i… ekologia. W dniach 28 marca – 2 kwietnia na Klientów Centrum czeka wystawa artystów, którzy nadają drugie życie ubraniom, zmieniając materiały z drugiego obiegu w coś pięknego. Wśród wystawców znajdują się: Pan Szymon Kot, Bohema, Sandra Stachura, Maja Kotala, _SKRAPS_ oraz studenci Krakowskich Szkół Artystycznych. W trakcie wystawy podziwiać można również 10 finałowych prac z niedawnego konkursu Avenidy dla młodych artystów, w ramach którego należało przygotować stylizacje upcyklingowe, tj. składające się z materiałów z recyklingu. W zbiorach wystawy znalazły się m.in. kurtki z reprodukcji obrazów, kolekcje z recyklingu i upcyklingu, torebki z eko tworzyw, czy… buty z ananasa, kaktusa i winogron.
Również do soboty 2 kwietnia, równolegle z wystawą, trwa odzieżowy szafing, czyli popularna wymiana ubrań. Klienci mogą przynieść ubranie w bardzo dobrym stanie, którego już nie noszą, a w zamian zabrać pozostawioną przez poprzednich Klientów rzecz, a przy okazji odświeżyć swoją garderobę w duchu popularnej filozofii zero waste.
Tydzień atrakcji zwieńczony zostanie otwartymi warsztatami z projektowania ubrań, które dla Klientów Avenidy poprowadzi Pan Szymon Kot, tworzący ubrania zgodnie z ideą slow fashion. Jego cechą szczególną jest projektowanie spersonalizowanych, patchworkowych naszyć inspirowanych m.in. wybranym dziełem sztuki. Warsztaty odbędą się w sobotę, 2 kwietnia, w godzinach 12.00 – 18.00 w Avenidzie Lounge.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy
Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Muzyka
Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.