Wi-Tamy Światowy Dzień Makaronu
Od kuchni
Chodakowska 12
03-826 Warszawa
ewa.quiam|odkuchni.co| |ewa.quiam|odkuchni.co
+48 796 994 736
https://www.odkuchni.co/
Udon, ryżowy czy sojowy? Z owocami morza, wołowiną a może tofu? Rzecz oczywiście o makaronie, którego światowy dzień obchodzimy w najbliższy poniedziałek, 25 października. Przekonaj się, jakimi smakowymi kompozycjami na bazie tego uniwersalnego produktu występującego w niemal każdej kuchni świata zajadają się nasi sąsiedzi z Dalekiego Wschodu.
Nie samym ryżem żyją… Azjaci
Nie bez przyczyny kuchnia azjatycka wielu z nas kojarzy się z ryżem. Jak podają eksperci, niemal 90% światowej produkcji ryżu pochodzi właśnie z tego kontynentu. Zgłębiając jednak zagadnienie kuchni poszczególnych krajów leżących w tym obszarze, okazuje się, że niezwykle popularnym składnikiem, na bazie którego przyrządza się szereg wyśmienitych potraw, jest makaron. Króluje on na talerzach tajskich oraz wietnamskich, których smaki coraz bardziej przypadają do gustu również naszym rodakom.
W naszym domu oraz tradycyjnie w wietnamskich domostwach na obiad lub kolację spożywa się z reguły dania z ryżem. Makaron natomiast bardzo często je się rano w formie różnych rozgrzewających zup, takich jak np. Phở bò, Bún riêu czy Bún thang. W dni świąteczne gotuje się zwykle zupę z makaronem sojowym na bazie wywaru drobiowego, drobiowych podrobów z dodatkiem grzybów shitake i uszaka bzowego - miến lòng gà – opisuje Linh Ziółkowska, Managerka restauracji Wi-Taj.
Makaron o smaku Tajlandii
Jednym z najpopularniejszych dań tworzonych na bazie makaronu serwowanym w Tajlandii od wielu dekad jest Pad Thai. Tej potrawy z pewnością nie trzeba przedstawiać mieszkańcom Warszawy, ponieważ, jak podkreśla Managerka restauracji Wi-Taj, jest to dla wielu gości stały punkt, po który ochoczo oraz regularnie wracają, przyprowadzając ze sobą kolejnych fanów tej potrawy. Klasyk kuchni tajskiej, o którym mowa, jest przygotowywany na bazie makaronu ryżowego smażonego z jajkiem, z dodatkiem kiełków i kolendry. Jest on ponadto serwowany z sosem tamaryndowym i orzechami.
Pad Thai jest u nas serwowany z płaskim ryżowym makaronem Pho. Najczęściej wybierany jest Pad Thai z kurczakiem i krewetkami, a nieco mniej znany jest Pad Thai z wołowiną. Osoby na diecie wegetariańskiej wybierają za to Pad Thai z tofu – komentuje Linh Ziółkowska.
Sztuka Pad Thaia tkwi w zaskakującej krzyżówce smaków słodkich, kwaśnych oraz pikantnych, których doskonałe połączenie, z zachowaniem odpowiednich proporcji, zaspokaja nawet najbardziej wymagające podniebienia. Jest to danie, na które z pewnością należy sobie pozwolić, szczególnie z okazji zbliżającego się Światowego Dnia Makaronu.
Kraj nie tylko zupą Phở płynący
W kuchni wietnamskiej, uznawanej za jedną z najsmaczniejszych na świecie, w której łączy się aż pięć smaków: pikantny, kwaśny, gorzki, słony i słodki, występuje wiele dań serwowanych z głównym bohaterem poniedziałkowego święta. Poza zupą Phở, będącą niejako symbolem tego kraju, jedną z mniej typowych potraw rodem z Wietnamu, która w ostatnich latach podbiła serca mieszkańców naszego kontynentu, jest makaron Phở Xào. Jego oryginalną recepturę wykorzystują m.in. kucharze w warszawskiej restauracji Wi-Taj. Zamawiając Phở Xào, otrzymamy duży talerz smażonego makaronu ryżowego z grzybami shitake, cebulą, marchewką, pomidorem i sosem sojowym oraz z wybranym dodatkiem spośród: krewetek, wołowiny, kurczaka czy tofu. Istnieje również możliwość zamówienia dania w wersji wegańskiej.
Zależy nam na tym, by oferować Polakom prawdziwie wietnamskie dania. W ten sposób mogą poczuć się tak, jakby jedli obiad w centrum samego Hanoi. Widząc, jak Polacy coraz chętniej otwierają się na nowe smaki, myślę, że kuchnia azjatycka będzie się tu coraz prężniej rozwijać i popularyzować – dodaje Linh Ziółkowska.
Poniedziałkowe święto to najlepszy moment na skosztowanie już znanych i uwielbianych dań makaronowych lub przekonanie się do smaków, których wciąż nie mieliśmy okazji spróbować. Aromatyczne mieszanki przypraw pomogą zaś przenieść się naszym zmysłom nawet w najdalsze zakątki świata.
Kontakt dla mediów: odkuchni.co
Nr tel. 796 994 736

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Konsument
Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.