Komunikaty PR

Włoskie dolce vita!

2020-07-15  |  12:41
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.4 MB )

Rozsmakuj się w zupełnie nowych propozycjach Spritz

Kolorowy, musujący, orzeźwiający - tak w kilku słowach można przedstawić Spritz, niezbędny element włoskiego dolce vita! Najsłynniejszy aperitif słonecznej Italii, od lat znajduje się na szczycie światowej listy najczęściej wybieranych koktajli. Gourmet Foods, polski dystrybutor marki Fabbri, zainspirowany najnowszymi trendami w miksologii przygotował sześć autorskich receptur na najpopularniejszy alkoholowy napój tego sezonu. Smakuj życie w prawdziwie włoskim stylu!

Włosi słyną ze swojej bogatej kultury towarzyskiej i kulinarnej. Podstawą jest długie celebrowanie posiłku wraz z rodziną i przyjaciółmi w lokalach tętniących życiem do późnych godzin nocnych. Aperitif to nieodłączny element codziennej włoskiej rutyny, ale także pretekst do spotkania i niespiesznego cieszenia się chwilą. Dolce vita stało się inspiracją dla turystów zachwyconych śródziemnomorskim krajem, którzy często pragną przenieść choć namiastkę włoskiego stylu życia do lokalnej codzienności. Właśnie dlatego, Spritz od lat bije rekordy popularności na całym świecie, będąc idealnym sposobem na odtworzenie radosnej atmosfery ogródków słonecznej Italii. Teraz każdy może poczuć się jak we Włoszech, próbując nowych koktajli na bazie syropów Fabbri - włoskiej marki, której produkty idealnie oddają śródziemnomorski smak naturalnych i aromatycznych owoców.

Jaka była historia powstania symbolu włoskiej kultury kulinarnej, a tym samym jednego z najpopularniejszych koktajli świata?

Spritz narodził się pod koniec XVIII w na terenach północno-wschodnich Włoch, które wówczas znajdowały się pod panowaniem austriackim. Nieprzyzwyczajeni do mocnego smaku lokalnego wina Austriacy, aby złagodzić intensywny trunek rozcieńczyli go wodą gazowaną. Lżejszy i bardziej orzeźwiający napój szybko zdobył uznanie również wśród lokalnej społeczności. Koktajl, który zawdzięcza nazwę niemieckiemu słowu “spritzen” - “spryskać”, z czasem zyskał popularność na całym świecie. Współczesną i najbardziej znaną wersją napoju jest Aperol Spritz, który stał się alternatywą dla pierwotnej weneckiej mieszkanki wina i wody sodowej.

Wariacje smaków

Popularność koktajlu inspiruje barmanów do tworzenia alternatywnych wersji napoju, sprawiając, że Spritz od lat pozostaje w czołówce najchętniej zamawianych drinków na całym świecie.

Baza koktajlu, czyli alkohol niskoprocentowy i woda sodowa to idealna podstawa do eksperymentowania z nowymi smakami i teksturami napoju. Jest to jeden z nielicznych drinków, który zachowuje swój oryginalny styl i charakter, pomimo zmian w klasycznej wersji przepisu - komentuje Michał Oszczyk, ekspert w dziedzinie miksologii.

Włoski koktajl na przestrzeni lat doczekał się wielu interpretacji, które łączą tradycję z nowoczesnym spojrzeniem na kulturę barmańską. Włoskie syropy Fabbri, które zostały wykorzystane do stworzenia innowacyjnych wersji napoju, gwarantują idealnie zbilansowany smak, dzięki wysokiej koncentracji owoców i bogatych naturalnych aromatów. Za opracowaniem przepisów stoją eksperci marki – Brand Ambasador Vittorio Agosti i Michał Oszczyk, którzy łącząc swoją wiedzę i doświadczenie z włoską kulturą, przygotowali sześć nowych propozycji koktajli.

Praca nad alternatywnymi wersjami popularnych koktajli jest bardzo kreatywnym, choć niezwykle wymagającym procesem. W tworzeniu nowych połączeń smakowych najważniejsze jest to, w jaki sposób efekt końcowy będzie oddziaływał na zmysły. Wygląd napoju to pierwszy czynnik decydujący o tym, jak drink zostanie odebrany. Zapach z kolei wiąże się z emocjami, pobudza wspomnienia, wprawia w dobry bądź zły nastrój - aromat jest więc kluczowym elementem kompozycji, który bezpośrednio wpływa na sukces napoju. W zależności od przeznaczenia koktajlu, należy dobrać odpowiednie proporcje smaku słodkiego, kwaśnego i gorzkiego. Kompozycje bardziej słodkie, o gęstszej i cięższej strukturze mają funkcję deserową - są serwowane po posiłku, najpopularniejsze w porze jesienno-zimowej. Z kolei drinki wytrawne, takie jak Spritz, są bardziej uniwersalne - świetnie sprawdzą się jako aperitif pobudzający apetyt, a ze względu na lekką, orzeźwiającą formułę najchętniej sięgamy po nie wiosną i latem - dodaje Michał Oszczyk.

Poznaj włoskie dolce vita!

Rosa Spritz - koktajl na bazie Prosecco o przyjemnym różanym smaku i aromacie, przełamanym delikatną goryczką

Amarena Spritz - słodko-gorzki wiśniowy koktajl z dodatkiem Campari i wisienki Amarena Fabbri

Skiwasser Spritz - o malinowym aromacie i lekko kwaskowym smaku

Tropical Spritz - odświeżający, z nutą egzotycznej marakui i Aperolu

Hugo Spritz - wyjątkowo lekki, z dodatkiem kwiatu czarnego bzu

Dark Spritz - zaskakująca klasyka w czarnym wydaniu

Nowe warianty klasycznych napojów mogą okazać się nie tylko chwilą odprężenia po intensywnym dniu, czy pretekstem do spotkania, ale również fantastycznym sposobem na odtworzenie atmosfery włoskich ogródków restauracyjnych. Lekki, musujący i delikatnie alkoholowy koktajl idealnie sprawdzi się jako orzeźwienie niemal o każdej porze dnia! Który z nich zostanie Twoim faworytem? Odszukaj lokal, biorący udział w wakacyjnej akcji i odkryj włoskie dolce vita!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz

Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.