Women in Coffee: wsparcie z Polski

Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że kobiety odgrywają fundamentalną rolę w łańcuchu produkcji kawy. W krajach rozwijających się stanowią 70% siły roboczej na plantacjach. W całym sektorze przemysłu kawowego na różnych stanowiskach pracują 32 miliony kobiet. Pomimo ogromnego wkładu w rozwój upraw „czarnego złota”, napotykają one niewspółmiernie większe trudności i ograniczenia niż mężczyźni. Dotyczą one w szczególności: wynagrodzenia, własności ziemi, dostępu do kredytów, rynków, technologii, informacji czy edukacji. Ta świadomość dała początek Women in Coffee, projektowi mającemu na celu wsparcie emancypacji kobiet w łańcuchu produkcji kawy.
Projekt Women in Coffee został opracowany przez markę Caffè Vergnano we współpracy z IWCA - International Women's Coffee Alliance, organizacją non-profit, której misją jest wspieranie kobiet pracujących w przemyśle kawowym. Symbolem globalnego programu stała się specjalna różowa kolekcja produktów stworzona przez najstarszą palarnię kawy we Włoszech. Część dochodu z ich sprzedaży przeznaczana jest na pomoc kobietom objętym projektem. Od tego roku wsparcie płynąć będzie również z Polski.
Rozdział I: Dominikana – tania siła robocza
Każdy rok to nowy rozdział historii Women in Coffee. W 2019 roku główną rolę w projekcie odegrały kobiety pracujące na plantacjach kawy w Dominikanie.
- Wraz z IWCA zdecydowaliśmy, że w pierwszej odsłonie projektu Women in Coffee wesprzemy społeczność kobiet pracujących w dolinie Hondo na Dominikanie. Naszym celem było przekazanie im narzędzi i know-how, aby mogły samodzielnie prowadzić swój biznes, czyli mikropalarnie kawy – mówi Carolina Vergnano, Dyrektor ds. Eksportu w Caffè Vergnano. - Z dochodów ze sprzedaży różowej linii udało nam się zakupić maszynę do opalania ziaren kawy. Kobiety objęte programem zaprosiliśmy również do naszej Akademii Vergnano w Turynie, gdzie przeszły szereg szkoleń oraz kursów podnoszących kompetencje. Dzięki tej konkretnej pomocy, stworzyliśmy im stabilne zaplecze biznesowe, które pozwoli na ich niezależność, samodzielność i większą emancypację – dodaje Carolina Vergnano.
Dominikańska społeczność kobiet wciąż pozostaje pod merytoryczną opieką zarówno Caffè Vargnano, jak i organizacji IWCA.
Rozdział II: Honduras – wykluczenie kulturowe i edukacyjne
W 2020 roku historia Women in Coffee przenosi się do Hondurasu. Tegorocznym celem projektu jest zebranie funduszy na budowę biblioteki znajdującej się w pobliżu plantacji kawy, w miejscowości Marcala.
- Sytuacja edukacyjna i kulturalna w zachodnim Hondurasie pozostawia wiele do życzenia. Dostępność szkół i innych instytucji jest utrudniona, możliwa jedynie dla wybranych. Postanowiliśmy, że zapewnimy lokalnej społeczności miejsce otwarte na wszystkich. Biblioteka zostanie zlokalizowana na farmie kawy Cual Bicicleta. Dzięki jej umiejscowieniu blisko pracy, kobiety z tego regionu i ich rodziny mają szansę uniknąć wykluczenia edukacyjnego i kulturowego – twierdzi Carolina Vergnano. - Jestem niezwykle dumna, że w tym roku możemy rozszerzyć projekt Women in Coffee o Polskę i kolejne kraje, z których będzie płynąć wsparcie. Mam nadzieję, że uda nam się razem zrobić wiele dobrego – dodaje Carolina Vergnano.
W skład różowej serii Women in Coffee, którą można nabyć w polskim sklepie internetowym Caffè Vergnano oraz w wybranych lokalach, wchodzą m.in. filiżanki espresso, kubki czy dedykowane temu projektowi designerskie kafetiery.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie
Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Problemy społeczne
Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.
Żywienie
Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.