Komunikaty PR

Women in Coffee: wsparcie z Polski

2020-07-07  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Do pobrania jpeg ( 0.65 MB )

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że kobiety odgrywają fundamentalną rolę w łańcuchu produkcji kawy. W krajach rozwijających się stanowią 70% siły roboczej na plantacjach. W całym sektorze przemysłu kawowego na różnych stanowiskach pracują 32 miliony kobiet. Pomimo ogromnego wkładu w rozwój upraw „czarnego złota”, napotykają one niewspółmiernie większe trudności i ograniczenia niż mężczyźni. Dotyczą one w szczególności:  wynagrodzenia, własności ziemi, dostępu do kredytów, rynków, technologii, informacji czy edukacji. Ta świadomość dała początek Women in Coffee, projektowi mającemu na celu wsparcie emancypacji kobiet w łańcuchu produkcji kawy.

Projekt Women in Coffee został opracowany przez markę Caffè Vergnano we współpracy z IWCA - International Women's Coffee Alliance, organizacją non-profit, której misją jest wspieranie kobiet pracujących w przemyśle kawowym. Symbolem globalnego programu stała się specjalna różowa kolekcja produktów stworzona przez najstarszą palarnię kawy we Włoszech. Część dochodu z ich sprzedaży przeznaczana jest na pomoc kobietom objętym projektem. Od tego roku wsparcie płynąć będzie również z Polski.   

Rozdział I: Dominikana – tania siła robocza

Każdy rok to nowy rozdział historii Women in Coffee. W 2019 roku główną rolę w projekcie odegrały kobiety pracujące na plantacjach kawy w Dominikanie.

- Wraz z IWCA zdecydowaliśmy, że w pierwszej odsłonie projektu Women in Coffee wesprzemy społeczność kobiet pracujących w dolinie Hondo na Dominikanie. Naszym celem było przekazanie im narzędzi i know-how, aby mogły samodzielnie prowadzić swój biznes, czyli mikropalarnie kawy – mówi Carolina Vergnano, Dyrektor ds. Eksportu w Caffè Vergnano. - Z dochodów ze sprzedaży różowej linii udało nam się zakupić maszynę do opalania ziaren kawy. Kobiety objęte programem zaprosiliśmy również do naszej Akademii Vergnano w Turynie, gdzie przeszły szereg szkoleń oraz kursów podnoszących kompetencje. Dzięki tej konkretnej pomocy, stworzyliśmy im stabilne zaplecze biznesowe, które pozwoli na ich niezależność, samodzielność i większą emancypację – dodaje Carolina Vergnano.     

Dominikańska społeczność kobiet wciąż pozostaje pod merytoryczną opieką zarówno Caffè Vargnano, jak i organizacji IWCA.

Rozdział II: Honduras – wykluczenie kulturowe i edukacyjne

W 2020 roku historia Women in Coffee przenosi się do Hondurasu. Tegorocznym celem projektu jest zebranie funduszy na budowę biblioteki znajdującej się w pobliżu plantacji kawy, w miejscowości Marcala.

- Sytuacja edukacyjna i kulturalna w zachodnim Hondurasie pozostawia wiele do życzenia. Dostępność szkół i innych instytucji jest utrudniona, możliwa jedynie dla wybranych. Postanowiliśmy, że zapewnimy lokalnej społeczności miejsce otwarte na wszystkich. Biblioteka zostanie zlokalizowana na farmie kawy Cual Bicicleta. Dzięki jej umiejscowieniu blisko pracy, kobiety z tego regionu i ich rodziny mają szansę uniknąć wykluczenia edukacyjnego i kulturowego – twierdzi Carolina Vergnano. - Jestem niezwykle dumna, że w tym roku możemy rozszerzyć projekt Women in Coffee o Polskę i kolejne kraje, z których będzie płynąć wsparcie. Mam nadzieję, że uda nam się razem zrobić wiele dobrego – dodaje Carolina Vergnano. 

W skład różowej serii Women in Coffee, którą można nabyć w polskim sklepie internetowym Caffè Vergnano oraz w wybranych lokalach, wchodzą m.in. filiżanki espresso, kubki  czy dedykowane temu projektowi designerskie kafetiery.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Open Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.