Komunikaty PR

Współcześni wojownicy dynastii Ming

2023-04-26  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Zięba
Instytut Konfucjusza w Krakowie

Oleandry 2A
30-063 Kraków
media|instytutkonfucjusza.pl| |media|instytutkonfucjusza.pl
12 663 26 07
www.instytutkonfucjusza.uj.edu.pl/

Instytut Konfucjusza w Krakowie serdecznie zaprasza na wykład i pokaz dr Ewy Wiśniewskiej i dr Magdaleny Greli-Chen pt. „Z orężem w dłoni, odziani w brokat -współcześni wojownicy dynastii Ming”.

Wydarzenie odbędzie się w piątek 28 kwietnia o godz. 18:00 i stanowi integrację serii wykładów "Tradycyjne chińskie stroje" i "Chińskie sztuki walki", w czasie którego dr Magdalena Grela-Chen i dr Ewa Wiśniewska połączą siły, aby naświetlić zjawisko z dwóch perspektyw.

Chińska kultura konfucjańska oparta była m.in. na harmonii dwóch przeciwstawnych sfer, wojskowej i cywilnej. Było to starcie pędzla z mieczem, gdzie jedno nie mogło istnieć bez drugiego. Celem prelekcji jest przybliżenie wizerunku współczesnych wojowników, którzy odwołują się do korzeni tkwiących w dynastii Ming. Podczas wykładu prelegentki odpowiedzą na pytanie, czy męskie ubiory mogą nosić kobiety oraz jakie rodzaje broni są najchętniej wykorzystywane.

Wykład uzupełni pokaz strojów i zbroi oraz pokaz z mini warsztatem władania bronią.

Dr Magdalena Grela-Chen z Instytutu Bliskiego i Dalekiego Wschodu UJ to badaczka związków pomiędzy strojem a polityką w Azji, autorka publikacji dotyczących hanfu i mody chińskiej. Prywatnie właścicielka kolekcji hanfu oraz innych strojów azjatyckich.

Dr Ewa Wiśniewska to teoretyk, praktyk i pasjonat chińskich sztuk walki, multimedalistka mistrzostw świata, Europy i Polski w wushu tradycyjnym.

Wstęp wolny!

Czas: 28 kwietnia (piątek) godz. 18:00.

 

Miejsce: Instytut Konfucjusza w Krakowie, ul. Oleandry 2A sala 3.04.

Więcej informacji na stronie Facebook Instytutu Konfucjusza w Krakowie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Instytut Konfucjusza w Krakowie
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.