Wycieczka tramwajowa Westfield Mokotów i Westfield Arkadia oraz PoWarszawsku
Mokotów, Śródmieście, Wola i Praga – ciekawostki z tych czterech warszawskich dzielnic będzie można poznać podczas wydarzenia „Westfield i PoWarszawsku łączą dzielnice...zabytkowym tramwajem!”. Będzie to także okazja do poznania historii transportu publicznego i taksówek w dawnej Warszawie. Wycieczki zabytkowym tramwajem z 1940 roku organizują centra handlowe Westfield Arkadia i Westfield Mokotów we współpracy z partnerem – PoWarszawsku.
– Podczas tegorocznego projektu „Spacery z PoWarszawsku i Westfield Mokotów” po raz pierwszy zaprosiliśmy uczestników do zwiedzania Mokotowa i Służewa zabytkowym tramwajem. Pomysł spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem naszych klientów, a zapisy zamknęły się w ciągu kilku godzin. Dlatego też, tym razem, wspólnie z Westfield Arkadia, postanowiliśmy jeszcze raz zaprosić miłośników opowieści sprzed lat na tramwajowe zwiedzanie miasta – mówi Izabela Wójcik, dyrektorka centrum handlowego Westfield Mokotów.
W czasie wycieczek zabytkowym tramwajem z Westfield do Westfield uczestnicy poznają ciekawostki i historie dotyczące miejsc i obiektów, które będą mijać na trasie. W roli przewodnika wystąpi Łukasz Ostoja-Kasprzycki, pomysłodawca projektu PoWarszawsku i rodowity warszawiak. Opowie między innymi o tym, czym były lektyki i czy były popularne w Warszawie, gdzie zamontowano pierwszy taksometr, jak brzmiała gwara dorożkarzy oraz czy to prawda, że kiedyś w Warszawie jeździły najbardziej luksusowe autobusy na świecie. Wycieczki są zaplanowane na sobotę oraz niedzielę, 9 i 10 września. W każdy z tych dni będą zorganizowane po dwa przejazdy rozpoczynające się o godzinie 12.00 i 14.00, które potrwają około 1,5 godziny.
Plan wycieczki jest wyjątkowy – główne punkty na trasie to: PKP Służewiec, ul. Marynarska, Rondo Unii Europejskiej (Westfield Mokotów), ul. Wołoska, Aleja Niepodległości, Dworzec Centralny, Aleja Jana Pawła II, Rondo Radosława (Westfield Arkadia), Most Gdański, Rondo Starzyńskiego, ul. Jagiellońska, Dworzec Wileński, Most Śląsko-Dąbrowski, Stare Miasto, Plac Bankowy, ul. Marszałkowska, Plac Zbawiciela, Plac Unii Lubelskiej, ul. Puławska, Królikarnia, ul. Woronicza i ul. Wołoska. Wycieczka zakończy się w miejscu jej startu, tj. na przystanku PKP Służewiec.
– Podobnie jak Westfield Mokotów w ubiegłym roku po raz pierwszy zaprosiliśmy naszych klientów na spacery po okolicznych dzielnicach. Projekt kontynuowaliśmy w tym roku w sierpniu. Wszyscy chętni mogli poznać ciekawostki z zakresu sportu, gastronomii, gwary warszawskiej oraz zagadki kryminalne stolicy. Chcemy zaskakiwać naszych klientów, dlatego na zakończenie wakacji zdecydowaliśmy się pójść o krok dalej i zaprosić wszystkich chętnych na wycieczkę zabytkowym tramwajem trasą łączącą oba warszawskie centra Westfield – mówi Piotr Brzozowicz, dyrektor centrum handlowego Westfield Arkadia.
Udział w wycieczkach „Westfield i PoWarszawsku łączą dzielnice...zabytkowym tramwajem!” jest bezpłatny, jednak obowiązują na nie zapisy. W każdej wycieczce może wziąć udział maksymalnie 50 osób. Liczba miejsc jest ograniczona ze względów bezpieczeństwa oraz w celu zapewnienia maksymalnego komfortu uczestników. Zapisy ruszyły 4 września za pośrednictwem strony: https://evenea.pl/pl/katalog-wydarzen?q[name][prefix]=westfield.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.