Komunikaty PR

Wyjątkowa kawa Indonesia West Java™ w kawiarniach Starbucks!

2021-08-31  |  08:46
Biuro prasowe

Ziołowe nuty połączone z wanilią i odrobiną słodyczy tworzą nietuzinkowy smak limitowanej edycji kawy Indonesia West Java, która jest dostępna tego lata w kawiarniach Starbucks do wyczerpania zapasów w cenie 39 zł!

 

Jak to się zaczęło?

 

Tropikalny klimat położonej między Sumatrą a Bali, wulkanicznej wyspy Jawy obfituje w bujną roślinność, piękne ogrody i dziko rosnącą kawę. Odmiana Indonesia West Java pochodzi z regionu Parahyangan, gdzie jest tradycyjnie przetwarzana metodą pół-mokrą (wet-hulled). Ta metoda pozwala uwolnić ukryte warstwy smaku i złożoności, a kawy obrabiane w ten sposób zazwyczaj charakteryzuje wyższe body i niższa kwasowość. Jej historia rozpoczęła się w XVII wieku, kiedy sadzonki przybyły na wyspę z portu Mocha. Pierwszy eksport z Jawy do Europy wysłała Holenderska Kompania Wschodnioindyjska w 1711 roku, a kawiarnie Starbucks posiadają  w swojej ofercie kawę z tego regionu od samego początku działalności, czyli 1971 roku.

 

W jednej filiżance można znaleźć jednocześnie aromaty szałwii, słodko-gorzkie nuty czekolady oraz słodycz wanilii. Jej smak trudno opisać samymi słowami – trzeba jej po prostu spróbować i odbyć aromatyczną podróż na daleki wschód.

 

 

Propozycje podania

 

​Charakterystyczne dla tej kawy są nuty smakowe przypraw, ziół i słodyczy. Posiada ona dość wysokie body, ale kwasowość na zdecydowanie niższym poziomie. Dlatego polecamy parzyć ją klasycznie we french pressie lub drippie, aby wydobyć ciekawe i mocne smaki, które są bardzo charakterystyczne dla Indonezji. Idealnym dodatkiem do tej kawy będą sery ziołowe, deska dobrych wędlin lub dla wielbicieli wypieków – wytrawna tarta warzywna lub z łososiem, każda będzie pasować!

Dla odważnych, którzy lubią eksperymentować, polecamy wrzucić trochę ziaren pieprzu i zamknąć je w pudełku z ziarnami kawy Java, a po kilku dniach zmielić i zaparzyć. Pieprz nada jej ostrości i jeszcze większej wyrazistości.

Życzymy niezwykłych kawowych doznań!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Farmacja

Dostępność antykoncepcji awaryjnej wzrosła, ale wiedza o niej nadal jest niewystarczająca. To w Polsce wciąż temat tabu

Rocznie w Polsce wystawia się ponad ćwierć miliona recept na antykoncepcję awaryjną. Jednocześnie świadomość na temat tzw. tabletki dzień po, choć rośnie, wciąż jest niewystarczająca. Eksperci kampanii Poranek PO wskazują na szereg mitów, które wciąż pokutują wokół tego tematu i które mogą nawet zniechęcać kobiety do sięgania po antykoncepcję awaryjną, np. dotyczące mechanizmu jej działania czy skutków długoterminowych. Dlatego podkreślają także potrzebę edukowania poszczególnych grup pacjentek, ale także ich partnerów. Jedną z takich inicjatyw edukacyjnych jest kampania Poranek Po.

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.