Wymiana idealna na wiosnę. Odbierz sadzonki za odpady i weź udział w warsztatach
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Za zużyte szkło, papier, plastik, sprzęt elektryczny czy elektroniczny można dostać sadzonkę drzewa lub kwiatu. Taka wymiana już 23 kwietnia w Magnolia Park. Będą też warsztaty less waste, m.in. z robienia łapaczy snów oraz kiszenia produktów sezonowych.
Kto chce otrzymać sadzonkę, powinien przynieść ze sobą określoną liczbę odpadów. Zasady wymiany są takie – jedna sadzonka za: 10 plastikowych lub szklanych butelek albo 10 żarówek, 20 baterii czy 30 plastikowych nakrętek od butelek. Można też wrócić do domu z sadzonką za dwa przyniesione elektroodpady, ale tylko do 5 kg każdy (cięższe nie zostaną przyjęte). Wymiana odbędzie się w specjalnym punkcie, który zostanie zorganizowany przy Magnolia Park, od strony ul. Legnickiej. Będzie działał w sobotę 23 kwietnia, w godz. od 10:00 do 18:00. W okolicy strefy zbiórki staną też plansze edukacyjne prezentujące prawidłowy sposób segregacji odpadów. – Redukcja odpadów nie odbywa się z dnia na dzień, jednak ich właściwa segregacja już tak. Ważne jest, aby odpady trafiały do odpowiednich pojemników na śmieci już w domu, a później do właściwych kontenerów. Należy pamiętać, że recykling zaczyna się w domu każdego z nas od prozaicznego dylematu – gdzie wyrzucić skorupki od jajek czy opakowanie po mleku – mówi Dorota Witkowska z Ekosystemu, który jest partnerem wydarzenia.
Od ekozabawek do sezonowych kiszonek
Wymiana odpadów na sadzonki to część większego wydarzenia, które tego dnia odbędzie się w Magnolia Park. Jego motyw przewodni to „less waste”, czyli generujmy „mniej odpadów”.
Jak mówi Małgorzata Brykarz, dyrektor Wydziału Wody i Energii z Urzędu Miejskiego Wrocławia, każda aktywność podjęta w duchu edukacji ekologicznej jest dla Miasta Wrocławia bardzo ważna. – Zaproponowana przez Magnolia Park inicjatywa bardzo nas cieszy, zwłaszcza że wydarzenie jest w dużej mierze kierowane do dzieci. To właśnie najmłodsi będą już za chwilę mieć znaczący wpływ na nasze środowisko, dlatego tak ważna jest ich edukacja w duchu odpowiedzialnej konsumpcji, recyklingu i idei less waste.
23 kwietnia w Magnolia Park można wziąć udział m.in. w ciekawych warsztatach, w większości przygotowanych właśnie z myślą o dzieciach. Interesującym doświadczeniem będzie na pewno tworzenie łapaczy snów oraz maskotek pod okiem specjalistów z Hydropolis. Na warsztatach dzieci poznają sposoby robienia ekozabawek oraz malowania doniczek. Najmłodsi otrzymają też saszetki z ziemią i cebulki roślin do samodzielnego zasadzenia w domu. Dodatkowo będzie też strefa ekologicznych klocków marki Linden, a także koło fortuny z nagrodami w postaci ekologicznych produktów do ochrony przed owadami i strefa edukacyjna z ekokolorowankami dla dzieci. Każdy chętny dostanie również nasiona łąki polnej oraz hotele dla owadów od VACO Retail. Odbędą się również warsztaty „Wrocławskie zwierzęta opanowują Magnolia Park”, podczas których organizatorzy zrobią zwierzęce maski i pomalują buzie dzieciom.
W programie jest też coś dla dorosłych – warsztaty z kiszenia produktów sezonowych. Przeprowadzą je wytrawni fachowcy w tej dziedzinie, z Gospodarstwa Rolnego Sznajder z Doliny Baryczy. Uczestnicy warsztatów mają szansę na zdobycie różnego rodzaju nagród, w tym bawełnianych toreb czy szklanych butelek z bambusowym korkiem.
Tego samego dnia w Magnolia Park rozpocznie się też wystawa „Our Mother Earth”, z pracami stworzonymi przez znakomitych artystów z całego świata. Dodatkowo będzie też działał punkt wymiany książek.
– Wspólnie z naszymi partnerami przygotowaliśmy serię działań i inicjatyw wpisujących się w ideę less waste. To okazja, by dowiedzieć się, na czym ona polega i poznać sposoby na to, jak bardziej świadomie korzystać z zasobów naszej planety. To tematy ważne dla nas wszystkich. A do tego na pewno nie zabraknie dobrej zabawy i miłej atmosfery. Serdecznie zapraszamy całe rodziny – mówi Joanna Sawośko-Duda z Multi Poland, dyrektor Magnolia Park.
Partnerami wydarzenia w Magnolia Park są Ekosystem, Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych we Wrocławiu, Hydropolis, Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci, Gospodarstwo Sznajder, Stowarzyszenie Rodzice dla Klimatu oraz VACO Retail.
Więcej informacji:
Magnolia Park jest największym centrum handlowo-rozrywkowo-rekreacyjnym na Dolnym Śląsku. Łączna powierzchnia handlowa obiektu wynosi 100 tys. mkw. Jest tu ponad 260 sklepów, kawiarni, restauracji i punktów usługowych. Zmotoryzowani klienci mają do dyspozycji ok. 3 tys. darmowych miejsc parkingowych. Wśród wielu renomowanych polskich i międzynarodowych marek dostępnych dziś w Magnolia Park znajdują się m.in. Bershka, C&A, Decathlon, Denon, ECCO, H&M, Home&You, InterSport, KappAhl, New Yorker, Oysho, Peek&Cloppenburg, Pierre Cardin, Pull&Bear, RESERVED, Media Markt, Stradivarius, TK Maxx, TOUS, W. Kruk, Zara, Zara Home. Ofertę z sektora „zdrowie i uroda” reprezentują jednocześnie drogerie m.in. Super-Pharm i Rossmann, ale i Douglas, Sephora, Inglot czy Mac. Galeria wyznacza trendy – można tu znaleźć pierwsze na Dolnym Śląsku salony: Crocs, Decimas, Nectar,The North Face, Samsung Brand Store czy drugi w Polsce e-obuwie.pl. Oferta rozrywkowo-rekreacyjna obejmuje 7-salowe kino Helios, salę zabaw dla dzieci Labibu i największe na Dolnym Śląsku Centrum Tańca Champion Team. Klienci mogą korzystać z hipermarketu budowlanego Castorama i sklepu Komfort. W centrum dostępny jest także nowoczesny hipermarket Carrefour, czynny od 7:30. W galerii handlowej działa również Centrum Medyczne Magnolia Park - przychodnia zapewnia dostęp do lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej oraz specjalistów, m.in. stomatologa czy lekarza medycyny estetycznej. Ofertę centrum uzupełnia 30 restauracji i kawiarni. Klienci mają do dyspozycji ponad 700 miejsc w strefie restauracyjnej. Magnolia Park nieustannie wzbogaca się o nowe marki - sklepy, punkty usługowe, butiki i restauracje. Dodatkowo klienci mogą kupić kartę podarunkową - to rodzaj przedpłaconej karty elektronicznej, która pozwala na zakupy we wszystkich sklepach i punktach usługowych galerii handlowej. Jest idealnym pomysłem na udany prezent. Zróżnicowana, atrakcyjna oferta, wygodny dojazd samochodem i komunikacją miejską oraz bliskość dużych osiedli mieszkaniowych czynią centrum doskonałym miejscem zakupów, spotkań, rozrywki i rekreacji. Do dyspozycji klientów jest zewnętrzne boisko multifunkcyjne, strefa do Street Workoutu, nowy, zewnętrzny plac zabaw dla dzieci, a także deptak z drzewami, ławeczkami i fontannami, przy których można odpocząć. Magnolia Park stanowi miejsce spotkań dla lokalnej społeczności również ze względu na organizowane tu wydarzenia specjalne. Więcej informacji można znaleźć na www.magnoliapark.pl.
Śledź nas na www.facebook.com/magnoliaparkcentrum i www.instagram.com/magnoliaparkcentrum. Za zarządzanie Magnolia Park odpowiada Multi Poland Sp. z o.o.
Właścicielem Magnolia Park jest Union Investment Real Estate GmbH, inwestor o bogatych zasobach, posiadający specjalistyczną wiedzę z zakresu zarządzania nieruchomościami z ponad 50-letnim doświadczeniem w branży. Union Investment rozpoczął działalność jako fundusz zarządzający nieruchomościami w Polsce w roku 2008. Od tego czasu nabył zdywersyfikowane portfolio nieruchomości biurowych, handlowych oraz hoteli i kontynuuje dynamiczny wzrost. Łączna wartość aktywów w Polsce to ponad 2 mld euro. Fundusze Union Investment specjalizujące się w nieruchomościach handlowych oraz fundusze specjalne inwestują w wielu różnych lokalizacjach w kraju.
O Multi
Multi Poland jest częścią Multi Corporation, czołowej paneuropejskiej firmy strategicznego zarządzania nieruchomościowymi aktywami handlowymi. Zarządza ona ponad 80 nieruchomościami handlowymi w Europie i Turcji, w tym 6 w Polsce. Przyjmują one ponad 400 milionów klientów rocznie, którzy wydają tu, szacunkowo, 4 miliardy euro w ponad 6 000 sklepów, restauracji i lokali rozrywkowych. Klientami Multi są zarówno globalni inwestorzy nieruchomościowi, jak Union Investment, Credit Suisse, Allianz, CBRE Global Investors, Corestate Capital Group czy Commerz Real, jak i regionalni deweloperzy i właściciele. Multi oferuje pełne spektrum usług zarządczych, w tym: asset management, zarządzanie operacyjne, przebudowę i remonty, komercjalizację, obsługę prawną oraz zarządzanie zgodnością z przepisami. Dzięki swojej szczegółowej znajomości sieci handlowych i innych najemców, inwestorów, konsumentów oraz rynków lokalnych Multi chroni i podnosi wartość aktywów w każdej fazie procesu zarządzania. Szeroka wiedza firmy z zakresu finansów, handlu i techniczna pozwoliła jej w ostatnich kilku latach wyprzedzić branżę w kategoriach najmu, przychodu z czynszów i nowoczesnego marketingu centrów handlowych. Od założenia w 1982 r. firma brała udział w ponad 200 projektach deweloperskich obejmujących łącznie ponad 5 mln mkw. GLA o wartości prawie 13 mld euro oraz zdobyła za nie ponad 200 nagród branżowych. Multi działa w 12 krajach, w tym w Holandii, gdzie ma swoją siedzibę, a także w: Belgii, Niemczech, Włoszech, Polsce, Portugalii, Słowacji, Hiszpanii, Turcji, Łotwie oraz na Ukrainie i Węgrzech. W polskim portfolio Multi znajdują się nieruchomości komercyjne zlokalizowane we Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Koninie, Bielsku-Białej, Katowicach i Szczecinie.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować
Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.
Moda
Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie

Aktorka wyznaje zasadę: zanim coś wyrzucisz na śmietnik, upewnij się, czy nie da się tego jeszcze w jakiś sposób wykorzystać. Jak przekonuje, ona sama nadal używa pościeli po babci czy ręczników po mamie. Anna Powierza nie zapełnia też po brzegi swojej szafy i nie musi koniecznie mieć tego, co właśnie jest modne. Preferuje ubrania ponadczasowe, które śmiało można założyć kilka razy i zawsze wygląda się w nich dobrze.