Komunikaty PR

Wystartowała kampania marketingowa Danio! Mały Głód poznaje nowość marki

2024-04-04  |  17:15
Biuro prasowe

Z początkiem kwietnia wystartowała nowa kampania reklamowa Danio z portfolio Danone. Jej celem jest prezentacja tegorocznej nowości marki – najbardziej kremowego jogurtu pitnego[1]. Wielokanałowa komunikacja skierowana do grupy docelowej młodych dorosłych, obejmie m.in. media tradycyjne, współpracę z influencerami i nośniki outdoor. Na entuzjastów produktów Danio czeka również szereg akcji konsumenckich. We wszystkich kanałach pojawi się  znany bohater – Mały Głód.

Napiłbyś się Danio? Te słowa padają – po raz pierwszy w historii istnienia postaci – z ust Małego Głoda w spocie reklamowym, który od początku kwietnia emitowany jest w telewizji w ramach nowej kampanii marki Danio. W jego głosie słychać niepokój, gdyż nowość marki – najbardziej kremowy jogurt pitny marki Danio[2] –  to dla Małego Głoda realne zagrożenie. Dzięki płynnej formie dostępnej w wygodnej butelce, po produkt możemy sięgnąć praktycznie wszędzie, zwalczając poczucie małego głodu.

W ramach kampanii Danio będzie zwalczać Małego Głoda nie tylko w telewizji, lecz także w serwisach VoD czy na platformach społecznościowych – m.in. TikToku, Facebooku czy Instagramie. Komunikacja obecna będzie także w punktach sprzedaży. Marka zaplanowała również szereg działań niestandardowych.  

W drogę (nie tylko) z Małym Głodem

We Wrocławiu, Krakowie i Górnośląskim Okręgu Przemysłowym na ulicach pojawią się tramwaje oklejone kremowymi kreacjami Danio, zaś w wielu miastach w całym kraju pojawią się specjalne Danio Busy, którymi podróżować będzie nie tylko Mały Głód, lecz także goście specjalni. Informacje o lokalizacjach będą na bieżąco podawane na stronie internetowej marki (www.danio.com.pl). Najbliższa okazja, by spotkać Danio Busy będzie 18 maja 2024 roku na parkingu przy Centrum Bankowo-Biznesowym „Nowy Świat” przy rondzie Charles’a de Gaulle’a w Warszawie. Wówczas, w ramach Nocy Muzeów, na fasadzie budynku, zostanie wyświetlona specjalna animacja (mapping Danio).

Nowość marki

Szeroko zakrojona kampania ma na celu przede wszystkim promocję tegorocznej nowości marki – najbardziej kremowego jogurtu pitnego Danio[3]. Bogaty w białko i wapń produkt dostępny jest w poręcznych butelkach o pojemności 270 g. Konsumenci mogą wybierać spośród czterech atrakcyjnych smaków: klasycznej wanilii, tropikalnego mango, ciasteczkowego oraz owocowego duetu (truskawka-jagoda). Atutem jogurtu pitnego Danio jest jego kremowość. Aż 81 % konsumentów zgadza się ze stwierdzeniem, że jest „ekstremalnie kremowy”[4].

- Danio od lat cieszy się dużą popularnością, a nasze serki są obecne w niemal co drugim polskim gospodarstwie domowym[5]. Uważnie wsłuchujemy się w potrzeby konsumentów, dlatego rozszerzyliśmy nasze portfolio o nowy produkt: jogurt pitny.  Segment ten dynamicznie rośnie, w 2023 roku urósł wolumenowo o ponad 4% rok do roku, a wartość sprzedaży wzrosła o blisko 20%[6]. Ukłonem w stronę naszych konsumentów jest także powrót Małego Głoda do komunikacji. Mamy nadzieję, że pierwsze wypowiedziane przez niego słowa spotkają się z entuzjazmem – mówi Agata Szymańska, menedżer marki Danio.

Za przygotowanie spotu reklamowego i kreacji odpowiada Feeders Agency, reżyserem spotu jest Mac Adamczak. Kreacje out of home oraz key visual opracowała agencja Ekstrakt Studio, natomiast aktywacje klienckie stworzyła agencja Kamikaze. Plan kampanii i zakup mediów pozostaje po stronie Essence Mediacom.

 


[1] Wśród wiodących marek jogurtów pitnych wybranych smaków z wyłączeniem marek własnych. Badanie superiority Danone, realizowane przez IQS, sierpień 2023, próba: 720 konsumentów. Więcej informacji na www.danio.com.pl.

[2] Tamże.

[3] Tamże.

[4] Tamże.

[5] Danone za Consumer Panel Services Poland, Panel Gospodarstw Domowych; Kategoria: Serki Homogenizowane; Grupa populacyjna: Cała populacja gospodarstw domowych w Polsce; Rynek: cała Polska; Fakt: penetracja; Produkt: Danio; Okres: cały rok 2023

[6] Danone za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Total Polska (Food), Zmiana sprzedaży wartościowej i wolumenowej w skumulowanym okresie tydzień 1- tydzień 52 2023, kategoria: świeże produkty mleczne, segment: jogurty pitne.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Transport

Wypadki pod wpływem alkoholu częściej powodują młodzi kierowcy. Sytuację poprawiają kontrole prędkości oraz stanu trzeźwości kierujących

Najczęściej do picia i wsiadania za kierownicę przyznają się osoby, które nie ukończyły jeszcze 20. roku życia – informuje Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, opierając się na dostępnych statystykach i badaniach opinii społecznej. Między innymi z tego powodu ważna jest prewencja oraz systematyczne kontrole stanu trzeźwości kierowców. W ub.r. w Polsce doszło do 1201 wypadków drogowych, których sprawcami były osoby pod wpływem alkoholu. Zginęły w nich 154 osoby.