Komunikaty PR

Wystartowała kampania marketingowa Danio! Mały Głód poznaje nowość marki

2024-04-04  |  17:15
Biuro prasowe

Z początkiem kwietnia wystartowała nowa kampania reklamowa Danio z portfolio Danone. Jej celem jest prezentacja tegorocznej nowości marki – najbardziej kremowego jogurtu pitnego[1]. Wielokanałowa komunikacja skierowana do grupy docelowej młodych dorosłych, obejmie m.in. media tradycyjne, współpracę z influencerami i nośniki outdoor. Na entuzjastów produktów Danio czeka również szereg akcji konsumenckich. We wszystkich kanałach pojawi się  znany bohater – Mały Głód.

Napiłbyś się Danio? Te słowa padają – po raz pierwszy w historii istnienia postaci – z ust Małego Głoda w spocie reklamowym, który od początku kwietnia emitowany jest w telewizji w ramach nowej kampanii marki Danio. W jego głosie słychać niepokój, gdyż nowość marki – najbardziej kremowy jogurt pitny marki Danio[2] –  to dla Małego Głoda realne zagrożenie. Dzięki płynnej formie dostępnej w wygodnej butelce, po produkt możemy sięgnąć praktycznie wszędzie, zwalczając poczucie małego głodu.

W ramach kampanii Danio będzie zwalczać Małego Głoda nie tylko w telewizji, lecz także w serwisach VoD czy na platformach społecznościowych – m.in. TikToku, Facebooku czy Instagramie. Komunikacja obecna będzie także w punktach sprzedaży. Marka zaplanowała również szereg działań niestandardowych.  

W drogę (nie tylko) z Małym Głodem

We Wrocławiu, Krakowie i Górnośląskim Okręgu Przemysłowym na ulicach pojawią się tramwaje oklejone kremowymi kreacjami Danio, zaś w wielu miastach w całym kraju pojawią się specjalne Danio Busy, którymi podróżować będzie nie tylko Mały Głód, lecz także goście specjalni. Informacje o lokalizacjach będą na bieżąco podawane na stronie internetowej marki (www.danio.com.pl). Najbliższa okazja, by spotkać Danio Busy będzie 18 maja 2024 roku na parkingu przy Centrum Bankowo-Biznesowym „Nowy Świat” przy rondzie Charles’a de Gaulle’a w Warszawie. Wówczas, w ramach Nocy Muzeów, na fasadzie budynku, zostanie wyświetlona specjalna animacja (mapping Danio).

Nowość marki

Szeroko zakrojona kampania ma na celu przede wszystkim promocję tegorocznej nowości marki – najbardziej kremowego jogurtu pitnego Danio[3]. Bogaty w białko i wapń produkt dostępny jest w poręcznych butelkach o pojemności 270 g. Konsumenci mogą wybierać spośród czterech atrakcyjnych smaków: klasycznej wanilii, tropikalnego mango, ciasteczkowego oraz owocowego duetu (truskawka-jagoda). Atutem jogurtu pitnego Danio jest jego kremowość. Aż 81 % konsumentów zgadza się ze stwierdzeniem, że jest „ekstremalnie kremowy”[4].

- Danio od lat cieszy się dużą popularnością, a nasze serki są obecne w niemal co drugim polskim gospodarstwie domowym[5]. Uważnie wsłuchujemy się w potrzeby konsumentów, dlatego rozszerzyliśmy nasze portfolio o nowy produkt: jogurt pitny.  Segment ten dynamicznie rośnie, w 2023 roku urósł wolumenowo o ponad 4% rok do roku, a wartość sprzedaży wzrosła o blisko 20%[6]. Ukłonem w stronę naszych konsumentów jest także powrót Małego Głoda do komunikacji. Mamy nadzieję, że pierwsze wypowiedziane przez niego słowa spotkają się z entuzjazmem – mówi Agata Szymańska, menedżer marki Danio.

Za przygotowanie spotu reklamowego i kreacji odpowiada Feeders Agency, reżyserem spotu jest Mac Adamczak. Kreacje out of home oraz key visual opracowała agencja Ekstrakt Studio, natomiast aktywacje klienckie stworzyła agencja Kamikaze. Plan kampanii i zakup mediów pozostaje po stronie Essence Mediacom.

 


[1] Wśród wiodących marek jogurtów pitnych wybranych smaków z wyłączeniem marek własnych. Badanie superiority Danone, realizowane przez IQS, sierpień 2023, próba: 720 konsumentów. Więcej informacji na www.danio.com.pl.

[2] Tamże.

[3] Tamże.

[4] Tamże.

[5] Danone za Consumer Panel Services Poland, Panel Gospodarstw Domowych; Kategoria: Serki Homogenizowane; Grupa populacyjna: Cała populacja gospodarstw domowych w Polsce; Rynek: cała Polska; Fakt: penetracja; Produkt: Danio; Okres: cały rok 2023

[6] Danone za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Total Polska (Food), Zmiana sprzedaży wartościowej i wolumenowej w skumulowanym okresie tydzień 1- tydzień 52 2023, kategoria: świeże produkty mleczne, segment: jogurty pitne.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień? Biuro prasowe
2024-12-31 | 14:15

SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień?

Większość z nas ma już określone plany na sylwestra, ale niektórzy, zastanawiają się dopiero w ostatniej chwili, jak spędzić ostatnią noc w roku. Wyjazd last minute w tym
Styl życia BRAK ZDJĘCIA
2024-12-30 | 09:00

MP3 | Stres Polaków. 75% zmaga się z napięciem każdego tygodnia

Stres dotyka niemal każdego z nas. Aż 95% osób aktywnych zawodowo odczuwa napięcie w pracy. Taki sam odsetek Polaków twierdzi, że stresujące jest ich życie prywatne. Niemalże identyczna jest też częstotliwość stresu
Styl życia Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025
2024-12-27 | 10:20

Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025

Każdego roku mierzymy się z coraz większymi zagrożeniami związanymi z degradacją środowiska. Zmiany klimatyczne, zanieczyszczenie powietrza, wód i gleby oraz nadmierne zużycie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani

Artystka nie ma żadnych wątpliwości – polska branża filmowa wymaga natychmiastowego uzdrowienia. Konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian po to, aby zapewnić aktorom lepsze warunki pracy, odpowiednie wynagrodzenie i wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Joanna Kurowska zauważa, że honoraria w polskim kinie są rażąco niskie i chociażby w stosunku do zarobków amerykańskich gwiazd dysproporcja jest ogromna. Dla przykładu żaden polski aktor nie otrzymał jeszcze miliona dolarów za rolę, podczas gdy w USA takie kwoty są standardem.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Problemy społeczne

W Polsce rośnie liczba wykrywanych chorób przenoszonych drogą płciową. Coraz większa świadomość i możliwość testowania

Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że na świecie codziennie odnotowuje się ponad milion nowych zakażeń chorób uleczalnych przenoszonych drogą płciową (STI). W rzeczywistości może ich być nawet wielokrotnie więcej. W Polsce tylko w 2023 roku wykryto ponad 5 tys. przypadków kiły, chlamydii i rzeżączki. Ze względu na tę samą drogę transmisji zakażenia choroby te często ze sobą współwystępują, a zakażenie jedną z nich zwiększa znacząco ryzyko zakażenia HIV.