Komunikaty PR

Wystartowała kampania marketingowa Danio! Mały Głód poznaje nowość marki

2024-04-04  |  17:15
Biuro prasowe

Z początkiem kwietnia wystartowała nowa kampania reklamowa Danio z portfolio Danone. Jej celem jest prezentacja tegorocznej nowości marki – najbardziej kremowego jogurtu pitnego[1]. Wielokanałowa komunikacja skierowana do grupy docelowej młodych dorosłych, obejmie m.in. media tradycyjne, współpracę z influencerami i nośniki outdoor. Na entuzjastów produktów Danio czeka również szereg akcji konsumenckich. We wszystkich kanałach pojawi się  znany bohater – Mały Głód.

Napiłbyś się Danio? Te słowa padają – po raz pierwszy w historii istnienia postaci – z ust Małego Głoda w spocie reklamowym, który od początku kwietnia emitowany jest w telewizji w ramach nowej kampanii marki Danio. W jego głosie słychać niepokój, gdyż nowość marki – najbardziej kremowy jogurt pitny marki Danio[2] –  to dla Małego Głoda realne zagrożenie. Dzięki płynnej formie dostępnej w wygodnej butelce, po produkt możemy sięgnąć praktycznie wszędzie, zwalczając poczucie małego głodu.

W ramach kampanii Danio będzie zwalczać Małego Głoda nie tylko w telewizji, lecz także w serwisach VoD czy na platformach społecznościowych – m.in. TikToku, Facebooku czy Instagramie. Komunikacja obecna będzie także w punktach sprzedaży. Marka zaplanowała również szereg działań niestandardowych.  

W drogę (nie tylko) z Małym Głodem

We Wrocławiu, Krakowie i Górnośląskim Okręgu Przemysłowym na ulicach pojawią się tramwaje oklejone kremowymi kreacjami Danio, zaś w wielu miastach w całym kraju pojawią się specjalne Danio Busy, którymi podróżować będzie nie tylko Mały Głód, lecz także goście specjalni. Informacje o lokalizacjach będą na bieżąco podawane na stronie internetowej marki (www.danio.com.pl). Najbliższa okazja, by spotkać Danio Busy będzie 18 maja 2024 roku na parkingu przy Centrum Bankowo-Biznesowym „Nowy Świat” przy rondzie Charles’a de Gaulle’a w Warszawie. Wówczas, w ramach Nocy Muzeów, na fasadzie budynku, zostanie wyświetlona specjalna animacja (mapping Danio).

Nowość marki

Szeroko zakrojona kampania ma na celu przede wszystkim promocję tegorocznej nowości marki – najbardziej kremowego jogurtu pitnego Danio[3]. Bogaty w białko i wapń produkt dostępny jest w poręcznych butelkach o pojemności 270 g. Konsumenci mogą wybierać spośród czterech atrakcyjnych smaków: klasycznej wanilii, tropikalnego mango, ciasteczkowego oraz owocowego duetu (truskawka-jagoda). Atutem jogurtu pitnego Danio jest jego kremowość. Aż 81 % konsumentów zgadza się ze stwierdzeniem, że jest „ekstremalnie kremowy”[4].

- Danio od lat cieszy się dużą popularnością, a nasze serki są obecne w niemal co drugim polskim gospodarstwie domowym[5]. Uważnie wsłuchujemy się w potrzeby konsumentów, dlatego rozszerzyliśmy nasze portfolio o nowy produkt: jogurt pitny.  Segment ten dynamicznie rośnie, w 2023 roku urósł wolumenowo o ponad 4% rok do roku, a wartość sprzedaży wzrosła o blisko 20%[6]. Ukłonem w stronę naszych konsumentów jest także powrót Małego Głoda do komunikacji. Mamy nadzieję, że pierwsze wypowiedziane przez niego słowa spotkają się z entuzjazmem – mówi Agata Szymańska, menedżer marki Danio.

Za przygotowanie spotu reklamowego i kreacji odpowiada Feeders Agency, reżyserem spotu jest Mac Adamczak. Kreacje out of home oraz key visual opracowała agencja Ekstrakt Studio, natomiast aktywacje klienckie stworzyła agencja Kamikaze. Plan kampanii i zakup mediów pozostaje po stronie Essence Mediacom.

 


[1] Wśród wiodących marek jogurtów pitnych wybranych smaków z wyłączeniem marek własnych. Badanie superiority Danone, realizowane przez IQS, sierpień 2023, próba: 720 konsumentów. Więcej informacji na www.danio.com.pl.

[2] Tamże.

[3] Tamże.

[4] Tamże.

[5] Danone za Consumer Panel Services Poland, Panel Gospodarstw Domowych; Kategoria: Serki Homogenizowane; Grupa populacyjna: Cała populacja gospodarstw domowych w Polsce; Rynek: cała Polska; Fakt: penetracja; Produkt: Danio; Okres: cały rok 2023

[6] Danone za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Total Polska (Food), Zmiana sprzedaży wartościowej i wolumenowej w skumulowanym okresie tydzień 1- tydzień 52 2023, kategoria: świeże produkty mleczne, segment: jogurty pitne.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.