Wystartowało proekologiczne kino napędzane rowerami.
GISPartner S.A.
Jana Długosza 60
51-162 Wrocław
media|gispartner.pl| |media|gispartner.pl
+48 605 286 264
www.gispartner.pl
Pomysłów na spędzenie wakacji w mieście może być wiele. Jedną z propozycji jest proekologiczne kino rowerowe, które zagości w 10 miastach w Polsce. Wydarzenie ma charakter proekologiczny bowiem nawet 50% energii elektrycznej niezbędnej do uruchomienia filmu na wielkim ekranie, pochodzić będzie z siły mięśni widzów, którzy wytworzą ją na energorowerach. Grupa Impel oraz zaproszeni do współpracy partnerzy i patroni chcą zachęcić widzów do jeszcze większej troski o środowisko naturalne.
Kino napędzane rowerami
Od 1 lipca do 2 września w dziesięciu miastach w Polsce zorganizowane zostaną pokazy filmów w formie proekologicznego kina plenerowego. W każdy wakacyjny piątek „Kino rowerowe” zawita w innym mieście, gdzie na widzów czekać będzie 300 miejsc siedzących oraz 20 energorowerów niezbędnych do wytworzenia nawet 50% energii elektrycznej, potrzebnej do zasilenia infrastruktury kina. Wydarzenie ma charakter otwarty – istnieje jednak możliwość rezerwacji miejsc siedzących poprzez stronę wydarzenia kinorowerowe.pl.
Pierwszy seans we Wrocławiu już za nami >> https://www.youtube.com/watch?v=F4oWm41tdys
Kolejne wydarzenia odbędą się w każdy wakacyjny piątek aż do 2 września:
- Katowice - Park Bogucki - 8 lipca, godz. 22:00
- Kielce - Kielecki Park Technologiczny – 15 lipca, godz. 22:00
- Rzeszów - Ogrody Bernardyńskie – 22 lipca, godz. 22:00
- Lublin - Targi Lublin – 29 lipca, godz. 22:00
- Kraków - Błonia – 5 sierpnia, godz. 21:00
- Gdańsk - plaża – 12 sierpnia, godz. 21:00
- Poznań - Malta – 19 sierpnia, godz. 21:00
- Łódź - Ogrody Geyera – 26 sierpnia, godz. 21:00
- Warszawa - Pole Mokotowskie – 2 września, godz. 20:30
Na widzów oprócz dobrej rozrywki czekać będzie również „quiz ekologiczny", w którym na miejscu każdy może wziąć udział i sprawdzić swoją świadomość w zakresie ekologii.
Grupa Impel oraz zapraszani do współpracy partnerzy i patroni każdego dnia podejmują szereg działań minimalizujących negatywny wpływ na środowisko. Jednocześnie staramy się kreować produkty i usługi przyjazne środowisku. Wszyscy partnerzy i patroni aktywnie uczestniczący w tym projekcie, są przekonani, że suma i synergia naszych działań może przyjść wymierne korzyści dla środowiska. Dlatego chcemy zainspirować widzów kina rowerowego do tego, by w okresie wakacji znaleźć w swoim codziennym funkcjonowaniu przynajmniej jeden obszar, w którym postaramy się podjąć„eko wyzwanie” i wypracować proekologiczny nawyk. – dodaje Dawid Frik, dyrektor marketingu Grupy Impel.
Kino rowerowe realizowane jest w ramach kampanii "To nas kręci", której inicjatorem jest Grupa Impel. Partnerem strategicznym kina rowerowego jest firma Kärcher.
„Kärcher w Polsce bierze udział w niekonwencjonalnym projekcie Grupy Impel, który przez relaksująca letnią formułę wzmocnić ma wrażliwości mieszkańców dużych miast Polski w zakresie ekologii oraz podejmowania właściwych dla nas wszystkich i naszej planety codziennych wyborów. Jesteśmy tu, bo wiemy, że warto. Już niemal na co dzień wszyscy doświadczamy zmian pogodowych zmieniających jakość naszego życia. Czy zatem nadal możemy beztrosko korzystać z zasobów Ziemi? Nie, bo istotna dla przyszłości planety i życia kolejnych pokoleń jest nasza dzisiejsza dbałość o zachowanie malejących zasobów naturalnych, w Polsce szczególnie wody pitnej. Nasze nawyki, zwyczaje, to jak żyjemy wpływa na planetę. Możemy i winniśmy wybierać ekologicznie” – podkreśla Jolanta Zachara, dyrektor marketingu Kärcher.
Podejmij „eko wyzwanie” w te wakacje!
Wszyscy odczuwamy skutki globalnego ocieplenia. Bezśnieżne zimy, huraganowe wiatry, wysokie temperatury i długotrwałe susze po których przychodzą ulewne deszcze - stają się zjawiskami, które towarzyszą nam coraz częściej. To sygnał SOS jaki wysyła nam nasza planeta, z prośba o jej troskę.
Nie powinniśmy zwlekać i już dziś możemy podejmować decyzje i nawet drobne działania, które będą minimalizowały negatywny wpływ na środowisko naturalne. Wakacje to doskonały czas, by pomyśleć nad swoimi codziennymi nawykami i podjąć wysiłek, by przynajmniej część z nich była bardziej przyjazna środowisku. Ten wysiłek podejmą również uczestnicy kina rowerowego, którzy siłą swoich mięśni wytworzą nawet 50% energii elektrycznej, niezbędnej do zasilenia infrastruktury kina.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie www.kinorowerowe.pl oraz w mediach społecznościowych.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.