Komunikaty PR

Wystawa “Moda i Uroda” w Galerii Klif: historia jednego zdjęcia

2020-08-21  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Alina Geniusz-Siuchnińska
Inntu

ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl

Do końca września klienci gdyńskiej Galerii Klif mogą oglądać niepowtarzalne zdjęcia przedwojennej Gdyni, które zaprezentowane są na wystawie “Moda i Uroda”. Warto zwrócić uwagę na fotografię przedstawiającą sklep "Wikaryjczyk i Bojarski" przy ul. Świętojańskiej 14.

Ekspozycja prezentuje międzywojennych gdynian, często na tle budynków czy miejsc nieistniejących już w mieście. Jednym z takich zdjęć jest fotografia przedstawiająca front kamienicy przy ulicy Świętojańskiej 14. 

- Za modą i urodą w parze szły też tzw. produkty kolonialne i najnowsze trendy - takie, o których powiedzielibyśmy dziś "lifestyle'owe" - komentuje Michał Miegoń z Muzeum Miasta Gdynia. - Miejscem, w którym warto było bywać był lokal sklepowy "Wikaryjczyk i Bojarski" przy ul. Świętojańskiej 14. Otwarty 13.04.1936 przybytek łączył rozlewnię piwa znajdującą się na zapleczu ze sklepem i...kolekturą. 

Józef Wikaryjczyk, przedsiębiorca i współwłaściciel miejsca był jednym z najbardziej charyzmatycznych gdyńskich przedsiębiorców. Dzięki niemu pod strzechy gdynian trafiły trunki m.in z Arcyksiążęcego Browaru w Żywcu i Browaru Tyskiego, sprowadzał również rzadkie słodycze i przyprawy. Oprócz zakupów można było spróbować swoich sił w Polskiej Państwowej Loterii Klasowej - protoplaście obecnego totalizatora Lotto. Pełnoletnie gdynianki i gdynianie ochoczo wydawali drobne na kolejne zakłady, nierzadko wydając wygrane fundusze na odzież czy usługi kosmetyczne. Można było zainwestować fundusze również w zakup Motocyklu - Wikaryjczyk bowiem był honorowym prezesem gdyńskiej sekcji sportowo-motorowej, a jego syn Tadeusz zdobył w 1947 roku złoty medal podczas indywidualnych mistrzostw Polski na żużlu. 

- Sama kamienica przy ul. Świętojańskiej 14 była jednym z licznych gdyńskich punktów przy którym można było dokonać zakupów wielu towarów, m.in pielęgnacyjnych w perfumerii "Hygiena" Pana Suwalińskiego - dodaje Miegoń. - Ulica Świętojańska pełniła przez wiele lat rolę swoistej galerii handlowej na otwartej przestrzeni, gdzie na parterze niemalże każdego budynku można było zetknąć się z wszechstronną ofertą usługową. 

Niezwykłą historię gdyńskich przedsiębiorców, sklepików oraz lokali międzywojennych związanych z pielęgnacją, modą oraz życiem codziennym można poznać na wystawie “Moda i Uroda”, która dostępna jest w Galerii Klif w Gdyni do 28 września br. 

Wydarzenie: “Moda i Uroda”

Organizatorzy: Galeria Klif w Gdyni i Muzeum Miasta Gdynia

Miejsce: Galeria Klif w Gdyni

Czas trwania: 3 lipca - 28 września 2020 r.

Opłaty: nieodpłatne

Galeria Klif

Galeria Klif w Gdyni od 1996 roku jest źródłem inspiracji dla osób, które w modzie szukają czegoś więcej, niż tylko ubrań. Wychodząc z założenia, że moda stanowi odzwierciedlenie naszego charakteru i stylu życia, Klif oferuje swoim klientom ponad 130 sklepów, strefę gastronomiczną, ulubione kawiarnie i restaurację oraz centrum fitness i liczne usługi, ułatwiające życie.

W Galerii Klif dostępne są wyjątkowe marki, często jedyne w Trójmieście. Ekskluzywne butiki i marki znanych projektantów, m.in. Bizuu, Charme, COS, Emanuel Berg, La Mania, Lidia Kalita, Robert Kupisz, Liu Jo, Marciano Guess, Patrizia Pepe, Petit Bateau, Pinko, Stefanel, Tommy Hilfiger czy Superdry wraz z popularnymi markami sieciowymi tworzą szeroką ofertę, która zaspokoi szerokie gusta klientów.

Do dyspozycji gości jest strefa food court, a także punkty usługowe, drogerie i perfumerie, m.in. Douglas, Rossmann, Sephora i SUPER-PHARM oraz laboratorium perfumeryjne Mo61.

Szeroko rozwinięty jest również sektor wnętrzarski. Klienci mają do dyspozycji sklepy takie jak Home &You, Spensen, salon Premium Home, Tempur, Miloo Home i dwupiętrowy salon Witek Home.

Galeria Klif nieustannie dostosowuje swoją ofertę do wymagań Klientów oraz wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom. Profesjonalne Pakiety Konsultacji w zakresie mody i urody oraz Karta Podarunkowa Klif to udogodnienia, dzięki którym Klienci gdyńskiego Klifu mogą skupić się i w pełni zrelaksować podczas wizyty w przyjaznym wnętrzu i spokojnej atmosferze.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Julia Żugaj w Promenadzie! Poznaj jedną z największych polskich influencerek! Biuro prasowe
2024-04-16 | 16:00

Julia Żugaj w Promenadzie! Poznaj jedną z największych polskich influencerek!

Już w sobotę, 20 kwietnia warszawskie centrum handlowe Promenada odwiedzi jedna z topowych polskich influencerek – Julia Żugaj! Weź udział w spotkaniu i poznaj bliżej swoją
Styl życia Jakie codzienne obowiązki są najmniej lubiane przez Polaków?
2024-04-16 | 13:05

Jakie codzienne obowiązki są najmniej lubiane przez Polaków?

Jak pokazują najnowsze badania, 17% Polaków nie lubi robić prania. Nie lubimy też przyrządzania posiłków (34% badanych), sprzątania domu (32%) czy robienia codziennych
Styl życia Fuzja Czekolady i Kawy w zabytkowej Elektrowni Scheiblera
2024-04-16 | 13:00

Fuzja Czekolady i Kawy w zabytkowej Elektrowni Scheiblera

15 stoisk najlepszych łódzkich pracowni cukierniczych, cukierni i piekarni, stanowiska z kawą speciality, rzemieślniczymi lodami, winem i rytualnym kakao, a do tego warsztaty malowania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Media

Joanna Jędrzejczyk: Gosia Rozenek-Majdan jest tytanem pracy. Konsekwentnie realizuje swoje cele, pokonując wszelkie słabości

Zdaniem trenerki Małgorzata Rozenek-Majdan to osoba niezwykle charyzmatyczna i wyrazista, która nie boi się ryzyka i śmiało stawia czoła swoim ograniczeniom. W nowym reality show „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz” podejmuje więc wyzwania w sześciu różnych dyscyplinach i rywalizuje z mężczyznami. Joanna Jędrzejczyk, która przygotowywała prezenterkę do określonych zadań, zauważa, że ten program kosztował ją dużo poświęcenia, energii i zaangażowania. Ma jednak nadzieję, że taką postawą zainspiruje do działania innych.

Edukacja

Polskie uczelnie są coraz bliższe wprowadzenia mikropoświadczeń. Dla studentów takie certyfikaty to szansa na wzmocnienie pozycji na rynku pracy

Coraz więcej absolwentów i studentów inwestuje w kursy i szkolenia, aby zdobyć praktyczne umiejętności i stać się bardziej atrakcyjnym dla potencjalnych pracodawców. Jedną z odpowiedzi edukacji na te wymagania są mikropoświadczenia, czyli dowód na określone umiejętności. W Polsce są stosunkowo mało popularne, jednak wdrożenie ich przez uczelnie mogłoby przynieść szereg korzyści – zarówno szkołom, jak i studentom i absolwentom.