Wystawa “Moda i Uroda” w Galerii Klif: historia jednego zdjęcia
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Do końca września klienci gdyńskiej Galerii Klif mogą oglądać niepowtarzalne zdjęcia przedwojennej Gdyni, które zaprezentowane są na wystawie “Moda i Uroda”. Warto zwrócić uwagę na fotografię przedstawiającą sklep "Wikaryjczyk i Bojarski" przy ul. Świętojańskiej 14.
Ekspozycja prezentuje międzywojennych gdynian, często na tle budynków czy miejsc nieistniejących już w mieście. Jednym z takich zdjęć jest fotografia przedstawiająca front kamienicy przy ulicy Świętojańskiej 14.
- Za modą i urodą w parze szły też tzw. produkty kolonialne i najnowsze trendy - takie, o których powiedzielibyśmy dziś "lifestyle'owe" - komentuje Michał Miegoń z Muzeum Miasta Gdynia. - Miejscem, w którym warto było bywać był lokal sklepowy "Wikaryjczyk i Bojarski" przy ul. Świętojańskiej 14. Otwarty 13.04.1936 przybytek łączył rozlewnię piwa znajdującą się na zapleczu ze sklepem i...kolekturą.
Józef Wikaryjczyk, przedsiębiorca i współwłaściciel miejsca był jednym z najbardziej charyzmatycznych gdyńskich przedsiębiorców. Dzięki niemu pod strzechy gdynian trafiły trunki m.in z Arcyksiążęcego Browaru w Żywcu i Browaru Tyskiego, sprowadzał również rzadkie słodycze i przyprawy. Oprócz zakupów można było spróbować swoich sił w Polskiej Państwowej Loterii Klasowej - protoplaście obecnego totalizatora Lotto. Pełnoletnie gdynianki i gdynianie ochoczo wydawali drobne na kolejne zakłady, nierzadko wydając wygrane fundusze na odzież czy usługi kosmetyczne. Można było zainwestować fundusze również w zakup Motocyklu - Wikaryjczyk bowiem był honorowym prezesem gdyńskiej sekcji sportowo-motorowej, a jego syn Tadeusz zdobył w 1947 roku złoty medal podczas indywidualnych mistrzostw Polski na żużlu.
- Sama kamienica przy ul. Świętojańskiej 14 była jednym z licznych gdyńskich punktów przy którym można było dokonać zakupów wielu towarów, m.in pielęgnacyjnych w perfumerii "Hygiena" Pana Suwalińskiego - dodaje Miegoń. - Ulica Świętojańska pełniła przez wiele lat rolę swoistej galerii handlowej na otwartej przestrzeni, gdzie na parterze niemalże każdego budynku można było zetknąć się z wszechstronną ofertą usługową.
Niezwykłą historię gdyńskich przedsiębiorców, sklepików oraz lokali międzywojennych związanych z pielęgnacją, modą oraz życiem codziennym można poznać na wystawie “Moda i Uroda”, która dostępna jest w Galerii Klif w Gdyni do 28 września br.
Wydarzenie: “Moda i Uroda”
Organizatorzy: Galeria Klif w Gdyni i Muzeum Miasta Gdynia
Miejsce: Galeria Klif w Gdyni
Czas trwania: 3 lipca - 28 września 2020 r.
Opłaty: nieodpłatne
Galeria Klif
Galeria Klif w Gdyni od 1996 roku jest źródłem inspiracji dla osób, które w modzie szukają czegoś więcej, niż tylko ubrań. Wychodząc z założenia, że moda stanowi odzwierciedlenie naszego charakteru i stylu życia, Klif oferuje swoim klientom ponad 130 sklepów, strefę gastronomiczną, ulubione kawiarnie i restaurację oraz centrum fitness i liczne usługi, ułatwiające życie.
W Galerii Klif dostępne są wyjątkowe marki, często jedyne w Trójmieście. Ekskluzywne butiki i marki znanych projektantów, m.in. Bizuu, Charme, COS, Emanuel Berg, La Mania, Lidia Kalita, Robert Kupisz, Liu Jo, Marciano Guess, Patrizia Pepe, Petit Bateau, Pinko, Stefanel, Tommy Hilfiger czy Superdry wraz z popularnymi markami sieciowymi tworzą szeroką ofertę, która zaspokoi szerokie gusta klientów.
Do dyspozycji gości jest strefa food court, a także punkty usługowe, drogerie i perfumerie, m.in. Douglas, Rossmann, Sephora i SUPER-PHARM oraz laboratorium perfumeryjne Mo61.
Szeroko rozwinięty jest również sektor wnętrzarski. Klienci mają do dyspozycji sklepy takie jak Home &You, Spensen, salon Premium Home, Tempur, Miloo Home i dwupiętrowy salon Witek Home.
Galeria Klif nieustannie dostosowuje swoją ofertę do wymagań Klientów oraz wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom. Profesjonalne Pakiety Konsultacji w zakresie mody i urody oraz Karta Podarunkowa Klif to udogodnienia, dzięki którym Klienci gdyńskiego Klifu mogą skupić się i w pełni zrelaksować podczas wizyty w przyjaznym wnętrzu i spokojnej atmosferze.

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.