Komunikaty PR

Wystawa “Moda i Uroda” w Galerii Klif: historia jednego zdjęcia

2020-08-21  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Alina Geniusz-Siuchnińska
Inntu

ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl

Do końca września klienci gdyńskiej Galerii Klif mogą oglądać niepowtarzalne zdjęcia przedwojennej Gdyni, które zaprezentowane są na wystawie “Moda i Uroda”. Warto zwrócić uwagę na fotografię przedstawiającą sklep "Wikaryjczyk i Bojarski" przy ul. Świętojańskiej 14.

Ekspozycja prezentuje międzywojennych gdynian, często na tle budynków czy miejsc nieistniejących już w mieście. Jednym z takich zdjęć jest fotografia przedstawiająca front kamienicy przy ulicy Świętojańskiej 14. 

- Za modą i urodą w parze szły też tzw. produkty kolonialne i najnowsze trendy - takie, o których powiedzielibyśmy dziś "lifestyle'owe" - komentuje Michał Miegoń z Muzeum Miasta Gdynia. - Miejscem, w którym warto było bywać był lokal sklepowy "Wikaryjczyk i Bojarski" przy ul. Świętojańskiej 14. Otwarty 13.04.1936 przybytek łączył rozlewnię piwa znajdującą się na zapleczu ze sklepem i...kolekturą. 

Józef Wikaryjczyk, przedsiębiorca i współwłaściciel miejsca był jednym z najbardziej charyzmatycznych gdyńskich przedsiębiorców. Dzięki niemu pod strzechy gdynian trafiły trunki m.in z Arcyksiążęcego Browaru w Żywcu i Browaru Tyskiego, sprowadzał również rzadkie słodycze i przyprawy. Oprócz zakupów można było spróbować swoich sił w Polskiej Państwowej Loterii Klasowej - protoplaście obecnego totalizatora Lotto. Pełnoletnie gdynianki i gdynianie ochoczo wydawali drobne na kolejne zakłady, nierzadko wydając wygrane fundusze na odzież czy usługi kosmetyczne. Można było zainwestować fundusze również w zakup Motocyklu - Wikaryjczyk bowiem był honorowym prezesem gdyńskiej sekcji sportowo-motorowej, a jego syn Tadeusz zdobył w 1947 roku złoty medal podczas indywidualnych mistrzostw Polski na żużlu. 

- Sama kamienica przy ul. Świętojańskiej 14 była jednym z licznych gdyńskich punktów przy którym można było dokonać zakupów wielu towarów, m.in pielęgnacyjnych w perfumerii "Hygiena" Pana Suwalińskiego - dodaje Miegoń. - Ulica Świętojańska pełniła przez wiele lat rolę swoistej galerii handlowej na otwartej przestrzeni, gdzie na parterze niemalże każdego budynku można było zetknąć się z wszechstronną ofertą usługową. 

Niezwykłą historię gdyńskich przedsiębiorców, sklepików oraz lokali międzywojennych związanych z pielęgnacją, modą oraz życiem codziennym można poznać na wystawie “Moda i Uroda”, która dostępna jest w Galerii Klif w Gdyni do 28 września br. 

Wydarzenie: “Moda i Uroda”

Organizatorzy: Galeria Klif w Gdyni i Muzeum Miasta Gdynia

Miejsce: Galeria Klif w Gdyni

Czas trwania: 3 lipca - 28 września 2020 r.

Opłaty: nieodpłatne

Galeria Klif

Galeria Klif w Gdyni od 1996 roku jest źródłem inspiracji dla osób, które w modzie szukają czegoś więcej, niż tylko ubrań. Wychodząc z założenia, że moda stanowi odzwierciedlenie naszego charakteru i stylu życia, Klif oferuje swoim klientom ponad 130 sklepów, strefę gastronomiczną, ulubione kawiarnie i restaurację oraz centrum fitness i liczne usługi, ułatwiające życie.

W Galerii Klif dostępne są wyjątkowe marki, często jedyne w Trójmieście. Ekskluzywne butiki i marki znanych projektantów, m.in. Bizuu, Charme, COS, Emanuel Berg, La Mania, Lidia Kalita, Robert Kupisz, Liu Jo, Marciano Guess, Patrizia Pepe, Petit Bateau, Pinko, Stefanel, Tommy Hilfiger czy Superdry wraz z popularnymi markami sieciowymi tworzą szeroką ofertę, która zaspokoi szerokie gusta klientów.

Do dyspozycji gości jest strefa food court, a także punkty usługowe, drogerie i perfumerie, m.in. Douglas, Rossmann, Sephora i SUPER-PHARM oraz laboratorium perfumeryjne Mo61.

Szeroko rozwinięty jest również sektor wnętrzarski. Klienci mają do dyspozycji sklepy takie jak Home &You, Spensen, salon Premium Home, Tempur, Miloo Home i dwupiętrowy salon Witek Home.

Galeria Klif nieustannie dostosowuje swoją ofertę do wymagań Klientów oraz wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom. Profesjonalne Pakiety Konsultacji w zakresie mody i urody oraz Karta Podarunkowa Klif to udogodnienia, dzięki którym Klienci gdyńskiego Klifu mogą skupić się i w pełni zrelaksować podczas wizyty w przyjaznym wnętrzu i spokojnej atmosferze.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Inntu
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.