Wystawa “Moda i Uroda” w Galerii Klif: historia jednego zdjęcia
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Do końca września klienci gdyńskiej Galerii Klif mogą oglądać niepowtarzalne zdjęcia przedwojennej Gdyni, które zaprezentowane są na wystawie “Moda i Uroda”. Warto zwrócić uwagę na fotografię przedstawiającą sklep "Wikaryjczyk i Bojarski" przy ul. Świętojańskiej 14.
Ekspozycja prezentuje międzywojennych gdynian, często na tle budynków czy miejsc nieistniejących już w mieście. Jednym z takich zdjęć jest fotografia przedstawiająca front kamienicy przy ulicy Świętojańskiej 14.
- Za modą i urodą w parze szły też tzw. produkty kolonialne i najnowsze trendy - takie, o których powiedzielibyśmy dziś "lifestyle'owe" - komentuje Michał Miegoń z Muzeum Miasta Gdynia. - Miejscem, w którym warto było bywać był lokal sklepowy "Wikaryjczyk i Bojarski" przy ul. Świętojańskiej 14. Otwarty 13.04.1936 przybytek łączył rozlewnię piwa znajdującą się na zapleczu ze sklepem i...kolekturą.
Józef Wikaryjczyk, przedsiębiorca i współwłaściciel miejsca był jednym z najbardziej charyzmatycznych gdyńskich przedsiębiorców. Dzięki niemu pod strzechy gdynian trafiły trunki m.in z Arcyksiążęcego Browaru w Żywcu i Browaru Tyskiego, sprowadzał również rzadkie słodycze i przyprawy. Oprócz zakupów można było spróbować swoich sił w Polskiej Państwowej Loterii Klasowej - protoplaście obecnego totalizatora Lotto. Pełnoletnie gdynianki i gdynianie ochoczo wydawali drobne na kolejne zakłady, nierzadko wydając wygrane fundusze na odzież czy usługi kosmetyczne. Można było zainwestować fundusze również w zakup Motocyklu - Wikaryjczyk bowiem był honorowym prezesem gdyńskiej sekcji sportowo-motorowej, a jego syn Tadeusz zdobył w 1947 roku złoty medal podczas indywidualnych mistrzostw Polski na żużlu.
- Sama kamienica przy ul. Świętojańskiej 14 była jednym z licznych gdyńskich punktów przy którym można było dokonać zakupów wielu towarów, m.in pielęgnacyjnych w perfumerii "Hygiena" Pana Suwalińskiego - dodaje Miegoń. - Ulica Świętojańska pełniła przez wiele lat rolę swoistej galerii handlowej na otwartej przestrzeni, gdzie na parterze niemalże każdego budynku można było zetknąć się z wszechstronną ofertą usługową.
Niezwykłą historię gdyńskich przedsiębiorców, sklepików oraz lokali międzywojennych związanych z pielęgnacją, modą oraz życiem codziennym można poznać na wystawie “Moda i Uroda”, która dostępna jest w Galerii Klif w Gdyni do 28 września br.
Wydarzenie: “Moda i Uroda”
Organizatorzy: Galeria Klif w Gdyni i Muzeum Miasta Gdynia
Miejsce: Galeria Klif w Gdyni
Czas trwania: 3 lipca - 28 września 2020 r.
Opłaty: nieodpłatne
Galeria Klif
Galeria Klif w Gdyni od 1996 roku jest źródłem inspiracji dla osób, które w modzie szukają czegoś więcej, niż tylko ubrań. Wychodząc z założenia, że moda stanowi odzwierciedlenie naszego charakteru i stylu życia, Klif oferuje swoim klientom ponad 130 sklepów, strefę gastronomiczną, ulubione kawiarnie i restaurację oraz centrum fitness i liczne usługi, ułatwiające życie.
W Galerii Klif dostępne są wyjątkowe marki, często jedyne w Trójmieście. Ekskluzywne butiki i marki znanych projektantów, m.in. Bizuu, Charme, COS, Emanuel Berg, La Mania, Lidia Kalita, Robert Kupisz, Liu Jo, Marciano Guess, Patrizia Pepe, Petit Bateau, Pinko, Stefanel, Tommy Hilfiger czy Superdry wraz z popularnymi markami sieciowymi tworzą szeroką ofertę, która zaspokoi szerokie gusta klientów.
Do dyspozycji gości jest strefa food court, a także punkty usługowe, drogerie i perfumerie, m.in. Douglas, Rossmann, Sephora i SUPER-PHARM oraz laboratorium perfumeryjne Mo61.
Szeroko rozwinięty jest również sektor wnętrzarski. Klienci mają do dyspozycji sklepy takie jak Home &You, Spensen, salon Premium Home, Tempur, Miloo Home i dwupiętrowy salon Witek Home.
Galeria Klif nieustannie dostosowuje swoją ofertę do wymagań Klientów oraz wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom. Profesjonalne Pakiety Konsultacji w zakresie mody i urody oraz Karta Podarunkowa Klif to udogodnienia, dzięki którym Klienci gdyńskiego Klifu mogą skupić się i w pełni zrelaksować podczas wizyty w przyjaznym wnętrzu i spokojnej atmosferze.

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Przez 10 lat odchudzałam się bezskutecznie. Potrafiłam codziennie biegać 15 km albo w ogóle nie jeść
Influencerka od lat mierzy się z insulinoopornością. Zanim jednak trafiła na odpowiednich specjalistów i podjęła właściwe leczenie, jej waga wciąż stała w miejscu – mimo stosowania restrykcyjnych diet i morderczych treningów. Dopiero trafna diagnoza i wdrożenie odpowiedniej diety pozwoliła Sylwii Bombie zrzucić 30 kg.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Transport
Wypadki pod wpływem alkoholu częściej powodują młodzi kierowcy. Sytuację poprawiają kontrole prędkości oraz stanu trzeźwości kierujących

Najczęściej do picia i wsiadania za kierownicę przyznają się osoby, które nie ukończyły jeszcze 20. roku życia – informuje Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, opierając się na dostępnych statystykach i badaniach opinii społecznej. Między innymi z tego powodu ważna jest prewencja oraz systematyczne kontrole stanu trzeźwości kierowców. W ub.r. w Polsce doszło do 1201 wypadków drogowych, których sprawcami były osoby pod wpływem alkoholu. Zginęły w nich 154 osoby.