Wystawa prac Macieja „Świętego” w Galerii Dominikańskiej
Ulubione miejsce zakupów wrocławian już niebawem może także przyciągnąć uwagę osób pasjonujących się sztuką. Od wtorku w Galerii Dominikańskiej będzie można zobaczyć wystawę prac wrocławskiego artysty – Macieja „Świętego” Święcickiego. Ekspozycję tworzą wyjątkowe plakaty związane z Wrocławiem oraz ze znanymi postaciami ze świata filmu, muzyki i sportu. Prace można oglądać do 4 czerwca.
Galeria Dominikańska od lat aktywnie angażuje się w projekty z obszaru kultury oraz sztuki. Możliwość wystawienia niepowtarzalnych grafik Macieja „Świętego” w przestrzeni handlowej, to przykład takiej współpracy z jednym z wybitnych lokalnych artystów.
Wystawa w Galerii Dominikańskiej podzielona jest na dwie części. Pierwsza z nich składa się z 10 plakatów, które, jak sam autor przyznaje, powstały inspirowane miłością do Wrocławia. Przedstawiają one wyjątkowe miejsca, nierozerwalnie związane z historią miasta i jego mieszkańcami, a także wydarzenia o charakterze społecznym – Wrocławska Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy czy Gitarowy Rekord Guinnessa. Druga część ekspozycji przedstawia 10 podobizn znanych i lubianych aktorów, gwiazd estrady, postaci ze świata sportu, a także Prezydenta Miasta Wrocławia, Jacka Sutryka. Obecność w tak zaszczytnym gronie przypadła również Galerii Dominikańskiej, symbolizującej kultowe miejsce zakupów wrocławian.
Ekspozycja znajduje się na pasażu na poziomie +1. Można ją zwiedzać codziennie, w godzinach otwarcia Galerii Dominikańskiej. Wystawa potrwa od 4 maja do 4 czerwca.
- Maciej „Święty” tworzy wyjątkowe prace artystyczne, bliskie wielu osobom, gdyż nawiązuje w nich do naszego miasta i jego mieszkańców. Wrocław jest nad wyraz bogaty kulturalnie i piękny architektonicznie, a prezentowana wystawa jest doskonałą okazją do tego, aby poznać nowe miejsca w mieście lub odkryć je na nowo. Zwiedzającym z pewnością spodoba się także galeria perfekcyjnie sportretowanych postaci sławnych osób - mówi Ewa Hiller, dyrektor Galerii Dominikańskiej. – Czujemy się częścią lokalnej społeczności, dlatego chętnie wspieramy ich przedstawicieli na różnych polach aktywności społecznej i kulturowej. Po prostu chcemy być bliżej wrocławian– dodaje Ewa Hiller.
Maciej „Święty” Święcicki to wrocławski rysownik, który z pasji zrobił rzemiosło – artystyczne. Rysuje w rożnych stylach, kolorach i kreskach. Przedstawia rzeczywistość, którą zna i lubi. Bawi się barwami, technikami, interpretacjami. W swoim dorobku ma zarówno duże, ogólnopolskie projekty, jak współpraca z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, Gitarowym Rekordem Guinnessa, Urzędem Miasta Wrocławia i Prezydentem, Fundacją Marcina Gortata, Joanną Koroniewską czy Małgorzatą Kożuchowską, oraz autorskie serie plakatów tematycznych, dedykowane placówkom kulturalnym i urzędom, czy nawiązujące do różnych miast i miejsc Polski. Projektuje też serie filmowe, muzyczne i sportowe.
Więcej informacji na temat wydarzenia oraz oferty Galerii znajduje się na stronie https://galeria-dominikanska.pl/ oraz na facebooku Galerii Dominikańskiej.

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.