Z miłości do planety - Wola Park przypomina o potrzebie dbania o środowisko
Havas PR Warsaw
ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl
Problem piętrzących się odpadów narasta, a wraz z nim wiele innych zagrożeń dla środowiska. Aż 87 proc. tekstyliów ląduje na wysypiskach oraz w spalarniach zamiast trafić do recyklingu lub drugiego obiegu. Jednak świadomość konsumentów wzrasta, a jednocześnie popularność zyskują inicjatywy ekologiczne, takie jak Współdzielnik, zlokalizowany w warszawskim Wola Parku. Z okazji święta zakochanych Współdzielnik zachęca do wspólnego zadbania o planetę – z miłości do wymiany.
Według danych Komisji Europejskiej aż blisko 90 proc. produkowanych globalnie ubrań trafia na wysypiska lub do spalarni, przy czym okazuje się, że nawet 70 proc. z nich nadaje się do ponownego wykorzystania[1]. Właśnie dlatego rośnie potrzeba promowania postaw ekologicznych i edukowania w zakresie filozofii zero oraz less waste. Te zadania spełnia Współdzielnik – wyjątkowe Miejsce Aktywności Lokalnej zainicjowane przez Wolskie Centrum Kultury oraz Wola Park.
Współdzielnik powstał z myślą o wspólnym dbaniu o dobro planety. Przestrzeń łączy w sobie kilka różnych funkcjonalności, które służą ułatwianiu życia w duchu circular economy i less waste. Działa przede wszystkim jako darmowy sklep, do którego każdy może przynieść niepotrzebne rzeczy i zabrać to, co może mu się przydać.
W okresie walentynkowym Wola Park zaprasza do Współdzielnika – z miłości do planety i wymiany zachęca wszystkich do skorzystania z darmowego sklepu i nadania ubraniom drugiego życia. Jednocześnie przypomina o możliwości uratowania jedzenia dzięki dostępnej we Współdzielniku jadłodzielni oraz przywrócenia do życia roślin doniczkowych w sanatorium dla roślin.
– Poprzez Współdzielnik odpowiadamy na potrzeby okolicznych mieszkańców i jednocześnie klientów Wola Parku, którzy podczas konsultacji społecznych powiedzieli nam, jak powinno wyglądać miejsce zachęcające do działania w zgodzie z zasadami ekologii. Bardzo cieszymy się, że tym samym przyczyniamy się do ograniczenia ilości odpadów, a dzięki prowadzonym we Współdzielniku eko-warsztatom również edukujemy w tym zakresie. Wszystkim naszym inicjatywom towarzyszy zasada zrównoważonego rozwoju, a poprzez nasze miejsca spotkań chcemy wywierać pozytywny wpływ na ludzi, społeczności i planetę – mówi Anna Bozhenko, Dyrektorka Centrum Handlowego Wola Park.
Systematycznie wzrasta świadomość zasad ekologicznej konsumpcji, jak również powstaje coraz więcej projektów promujących zrównoważone idee. Współdzielnik wpisuje się w ten trend i przeciera szlak dla kolejnych eko-inicjatyw. Jego lokalizacja nie jest przypadkowa – odwiedzający Wola Park, a więc nie tylko mieszkańcy Woli, ale wszyscy warszawiacy – mogą z łatwością skorzystać z tego miejsca i zrobić coś dobrego.
– Codziennie do Współdzielnika trafia wiele kilogramów ubrań, które w innym wypadku zostałyby wyrzucone. W większości są to rzeczy w dobrym lub idealnym stanie, czasem z metkami i nigdy niezałożone. Pokazuje to skalę nadprodukcji i nadmiernej konsumpcji odzieży, a jednocześnie daje nadzieję, że jesteśmy w stanie zjednoczyć się w celu minimalizowania tego problemu. Moda cyrkularna staje się trendem, daje przestrzeń kreatywności i możliwość wzbogacenia swojej szafy w etyczny sposób. Wierzę, że miejsc tego typu będzie coraz więcej, a zmiana myślenia o używanych przedmiotach poprowadzi nas w dobrym kierunku – mówi Anna Niedziałkowska, koordynatorka projektu Współdzielnik.
[1] Puls Biznesu, dodatek Zielona Gospodarka, artykuł „Tony ubrań na śmietnikach", autor Barbara Warpechowska, 2021

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.