Komunikaty PR

Z miłości do planety - Wola Park przypomina o potrzebie dbania o środowisko

2022-02-14  |  13:35
Biuro prasowe
Kontakt
Angelika Szpręgiel
Havas PR Warsaw

ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl

Problem piętrzących się odpadów narasta, a wraz z nim wiele innych zagrożeń dla środowiska. Aż 87 proc. tekstyliów ląduje na wysypiskach oraz w spalarniach zamiast trafić do recyklingu lub drugiego obiegu. Jednak świadomość konsumentów wzrasta, a jednocześnie popularność zyskują inicjatywy ekologiczne, takie jak Współdzielnik, zlokalizowany w warszawskim Wola Parku. Z okazji święta zakochanych Współdzielnik zachęca do wspólnego zadbania o planetę – z miłości do wymiany.

 

Według danych Komisji Europejskiej aż blisko 90 proc. produkowanych globalnie ubrań trafia na wysypiska lub do spalarni, przy czym okazuje się, że nawet 70 proc. z nich nadaje się do ponownego wykorzystania[1]. Właśnie dlatego rośnie potrzeba promowania postaw ekologicznych i edukowania w zakresie filozofii zero oraz less waste. Te zadania spełnia Współdzielnik – wyjątkowe Miejsce Aktywności Lokalnej zainicjowane przez Wolskie Centrum Kultury oraz Wola Park.

 

Współdzielnik powstał z myślą o wspólnym dbaniu o dobro planety. Przestrzeń łączy w sobie kilka różnych funkcjonalności, które służą ułatwianiu życia w duchu circular economy i less waste. Działa przede wszystkim jako darmowy sklep, do którego każdy może przynieść niepotrzebne rzeczy i zabrać to, co może mu się przydać.

 

W okresie walentynkowym Wola Park zaprasza do Współdzielnika – z miłości do planety i wymiany zachęca wszystkich do skorzystania z darmowego sklepu i nadania ubraniom drugiego życia. Jednocześnie przypomina o możliwości uratowania jedzenia dzięki dostępnej we Współdzielniku jadłodzielni oraz przywrócenia do życia roślin doniczkowych w sanatorium dla roślin.

 

Poprzez Współdzielnik odpowiadamy na potrzeby okolicznych mieszkańców i jednocześnie klientów Wola Parku, którzy podczas konsultacji społecznych powiedzieli nam, jak powinno wyglądać miejsce zachęcające do działania w zgodzie z zasadami ekologii. Bardzo cieszymy się, że tym samym przyczyniamy się do ograniczenia ilości odpadów, a dzięki prowadzonym we Współdzielniku eko-warsztatom również edukujemy w tym zakresie. Wszystkim naszym inicjatywom towarzyszy zasada zrównoważonego rozwoju, a poprzez nasze miejsca spotkań chcemy wywierać pozytywny wpływ na ludzi, społeczności i planetę – mówi Anna Bozhenko, Dyrektorka Centrum Handlowego Wola Park.

 

Systematycznie wzrasta świadomość zasad ekologicznej konsumpcji, jak również powstaje coraz więcej projektów promujących zrównoważone idee. Współdzielnik wpisuje się w ten trend i przeciera szlak dla kolejnych eko-inicjatyw. Jego lokalizacja nie jest przypadkowa – odwiedzający Wola Park, a więc nie tylko mieszkańcy Woli, ale wszyscy warszawiacy – mogą z łatwością skorzystać z tego miejsca i zrobić coś dobrego.

 

Codziennie do Współdzielnika trafia wiele kilogramów ubrań, które w innym wypadku zostałyby wyrzucone. W większości są to rzeczy w dobrym lub idealnym stanie, czasem z metkami i nigdy niezałożone. Pokazuje to skalę nadprodukcji i nadmiernej konsumpcji odzieży, a jednocześnie daje nadzieję, że jesteśmy w stanie zjednoczyć się w celu minimalizowania tego problemu. Moda cyrkularna staje się trendem, daje przestrzeń kreatywności i możliwość wzbogacenia swojej szafy w etyczny sposób. Wierzę, że miejsc tego typu będzie coraz więcej, a zmiana myślenia o używanych przedmiotach poprowadzi nas w dobrym kierunku – mówi Anna Niedziałkowska, koordynatorka projektu Współdzielnik.

 


[1] Puls Biznesu, dodatek Zielona Gospodarka, artykuł „Tony ubrań na śmietnikach", autor Barbara Warpechowska, 2021

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Havas PR Warsaw
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.